Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo celne oraz niektórych innych ustaw
projekt ustawy dotyczy wprowadzenia zmian o charakterze technicznym i porządkowym do ustawy z 19 marca 2004 r. Prawo celne oraz ustaw regulujących stosunek państwa do kościołów i związków wyznaniowych, a także ustawy o gwarancjach wolności sumienia i wyznania
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2658
- Data wpłynięcia: 2010-01-06
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy - Prawo celne oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2010-04-29
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 106, poz. 673
2658
§ 3. W dniu wejścia w życie rozporządzenia traci moc rozporządzenie Ministra Pracy
i Polityki Społecznej z dnia 27 maja 2004 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać
instytucje i organizacje uprawnione do korzystania ze zwolnień od należności celnych
przywozowych (Dz. U. Nr 153, poz. 1616)
§ 4. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister
Pracy i Polityki Społecznej
W porozumieniu
Minister Zdrowia
Minister Finansów
Uzasadnienie
Projekt rozporządzenia stanowi wykonanie delegacji ustawowej zawartej w art. 50 ustawy
z dnia 19 marca 2004 r. - Prawo celne (Dz. U. Nr 68, poz. 622, z późn. zm.). Projekt
rozporządzenia zastępuje rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 maja
2004 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać instytucje i organizacje uprawnione do
korzystania ze zwolnień od należności celnych przywozowych (Dz. U. Nr 153, poz. 1616).
Konieczność opracowania projektu rozporządzenia wynika z nowelizacji przepisu
zawierającego delegację do wydania przedmiotowego rozporządzenia.
Celem regulacji jest określenie warunków, jakie muszą spełniać instytucje
i organizacje uprawnione do korzystania ze zwolnień od należności celnych przywozowych,
o których mowa w art. 67 ust. 1 lit. b oraz w art. 68 ust. 1 lit. b rozporządzenia Rady (WE)
Nr 1186/2009 z dnia 16 listopada 2009 r. ustanawiającego wspólnotowy system zwolnień
celnych /wersja ujednolicona/ (Dz. Urz. UE L 324 z 10.12.2009), aby mogły korzystać ze
zwolnień od należności przywozowych. Przepisy tego rozporządzenia nie wprowadzają zmian
merytorycznych
do wspólnotowego systemu zwolnień celnych, stanowią jedynie kodyfikację wielokrotnie
zmienianego rozporządzenia Rady (EWG) nr 918/83 z dnia 28 marca 1983 r. ustanawiającego
wspólnotowy system zwolnień celnych (Dz. Urz. WE nr L 105 z 23.4.1983, str. 1, Dz. Urz.
UE Polskie wydanie specjalne , rozdz. 2 tom 1, str. 419 i nast. Z późn. zm.) i mają charakter
porządkowy.
Ponieważ rozporządzenie Rady (WE) ustanawiające wspólnotowy system zwolnień
celnych (wersja ujednolicona) zastąpi rozporządzenie Rady (EWG) nr 918/83 z dnia 28
marca 1983 r. ustanawiające wspólnotowy system zwolnień celnych i będzie
rozporządzeniem o nowym numerze, wprowadzającym nową numerację artykułów, ale bez
zmiany w treści dotychczasowych przepisów, to przedmiotowy projekt rozporządzenia
zastąpi rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 maja 2004 r. w sprawie
warunków, jakie muszą spełniać instytucje i organizacje uprawnione do korzystania ze
zwolnień od należności celnych przywozowych – także bez zmiany w treści dotychczasowych
przepisów.
Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.
Projekt rozporządzenia nie podlega procedurze notyfikacji w rozumieniu przepisów
dotyczących sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów
prawnych.
Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414 oraz z 2009 r. Nr 42, poz. 337) projekt
niniejszego rozporządzenia zostanie udostępniony na stronie internetowej Biuletynu
Informacji Publicznej Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Ocena skutków regulacji
I. Podmioty, na które będzie oddziaływało rozporządzenie:
- osoby
niepełnosprawne,
- organizacje i instytucje prowadzące działalność związaną z edukacją lub
zapewniającą pomoc osobom niepełnosprawnym.
II. Konsultacje społeczne:
Projekt rozporządzenia zostanie przesłany do uzgodnień z partnerami społecznymi
w rozumieniu ustawy z dnia 6 lipca 2001 r. o Trójstronnej Komisji do Spraw Społeczno-
Gospodarczych i wojewódzkich komisjach dialogu społecznego (Dz. U. Nr 100, poz. 1080,
z późn. zm.), tj.:
1. Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych,
2. Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”,
3. Forum
Związków Zawodowych,
4. Konfederacji Pracodawców Polskich,
5. Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych - „Lewiatan”,
6. Związku Rzemiosła Polskiego,
7. Business Centre Club.
Projekt zostanie również skierowany do Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu
Terytorialnego oraz Krajowej Rady Konsultacyjnej ds. Osób Niepełnosprawnych.
Ponadto projekt rozporządzenia zostanie zamieszczony na stronie="http://www.mpips.gov.pl/bip/"
III. Skutki wprowadzenia regulacji:
• wpływ regulacji na sektor finansów publicznych w tym na budżet państwa i budżety
jednostek samorządu terytorialnego
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje dodatkowych skutków finansowych
bezpośrednio dla budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
• wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie rozporządzenia nie wpłynie na rynek pracy.
• wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie rozporządzenia nie wywrze wpływu na konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
• wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało bezpośredniego wpływu na sytuację
i rozwój regionalny.
50-12-tg
Dokumenty związane z tym projektem:
- 2658 › Pobierz plik