eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw

- projekt ma na celu uregulowanie mechanizmu tworzenia katalogu świadczeń gwarantowanych czyli tzw. koszyka świadczeń zdrowotnych. Projekt wprowadza przejrzyste mechanizmy podejmowania decyzji dotyczacych finansowania świadczeń gwarantowanych ze środków publicznych oraz określa zasady i tryb kwalifikowania świadczeń opieki zdrowotnej jako świadczeń gwarantowanych, tryb ich usuwania z wykazu świadczeń gwarantowanych, zmiany poziomu i sposobu finansowania lub warunków ich realizacji

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1590
  • Data wpłynięcia: 2009-01-14
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz ustawy o cenach
  • data uchwalenia: 2009-06-25
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 118, poz. 989

1590

Projekt

Rozporządzenie
Ministra Zdrowia

z dnia
2009 r.


w sprawie wysokości wynagrodzenia członków i przewodniczącego Rady
Konsultacyjnej



Na podstawie art. 31u ust. 13 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach
opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164,
poz. 1027, Nr 216, poz. 1367, Nr 225, poz. 1486 i Nr 227, poz. 1505 oraz Dz. U.
z 2009 r. Nr ….., poz. …..) zarządza się, co następuje:

§1. Członkom Rady Konsultacyjnej działającej przy Prezesie Agencji Oceny
Technologii Medycznych, zwanej dalej „Radą”, przysługuje wynagrodzenie, za udział
w posiedzeniu Rady, w następującej wysokości:
1) przewodniczący Rady- 1 200, 00 zł;
2) Członek Rady wyznaczony przez przewodniczącego Rady do prowadzenia
tematu – 1.000.00 zł;
3) pozostali członkowie Rady -750,00 zł.

§2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Zdrowia
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra
Zdrowia (Dz. U. Nr 216, poz. 1607).


UZASADNIENIE

Przedmiotowy projekt rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 31 u ust. 13 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach
opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164,
poz. 1027).
Zgodnie z art. 31 u ww. ustawy Rada Konsultacyjna jest organem opiniodawczo –
doradczym przy Prezesie Agencji Oceny Technologii Medycznych. W skład Rady
będzie wchodzić 12 osób i będzie to liczba stała.
W skład Rady będzie wchodzić po jednej osobie wskazanej przez rektorów uczelni
medycznych, Naczelną Rade Lekarską, Naczelną Radę Aptekarską i NFZ oraz 8
członków wskazanych i powołanych przez Ministra Zdrowia.
Rada Konsultacyjna będzie wydawała stanowiska w sprawie kwalifikacji świadczeń
opieki zdrowotnej jako świadczeń gwarantowanych, które będą podstawą
wydawanych przez Prezesa Agencji rekomendacji, a następnie decyzji ministra
właściwego do spraw zdrowia co do umieszczenia danego świadczenia opieki
zdrowotnej w wykazach świadczeń gwarantowanych. Dlatego też członkowie Rady
powinni posiadać wiedzę i doświadczenie w zakresie medycyny i HTA (oceny
technologii medycznych – interdyscyplinarnej dziedziny wiedzy zakładającej
wykorzystywanie naukowych metod na rzecz polityki zdrowotnej i dostarcza
naukowych danych będących podstawą podejmowania racjonalnych decyzji
dotyczących wykorzystania i finansowania świadczeń). Bardzo istotne jest
posiadanie wiedzy z zakresu farmakologii w związku ze zwiększającą się liczbą
rekomendacji lekowych.
Wysokość wynagrodzenia członków Rady została uregulowana na poziomie
wynagrodzeń, które obowiązywały dla członków Rady Konsultacyjnej działającej na
podstawie zarządzenia z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie Agencji Oceny
Technologii Medycznych (Dz. Urz. Min. Zdr. Nr 10, poz. 53 z późn. zm.) i
posiadającej status jednostki budżetowej.
Wysokość wynagrodzenia jest związana z ilością wydawanych rekomendacji, ale
przede wszystkim zapewnienia uczestnictwa w pracach Rady członków o wysokich
kwalifikacjach merytorycznych.


2

Ocena Skutków Regulacji (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałują projektowane regulacje

Projekt ustawy swoim zakresem wywiera wpływa na Agencję Oceny Technologii
Medycznych i członków Rady Konsultacyjnej

2. Konsultacje społeczne
Projekt zostanie przesłany do konsultacji społecznych podmiotom, które wskazują
kandydatów na członków Rady tj. Rektorom Uczelni Medycznych, Naczelnej Radzie
Lekarskiej, Naczelnej Radzie Aptekarskiej oraz Narodowemu Funduszowi Zdrowia
oraz Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych, Konfederacji Pracodawców
Polskich, Związku Pracodawców Służby Zdrowia, związków zawodowych
pracowników ochrony zdrowia.
W ramach konsultacji społecznych projekt zostanie umieszczony na stronie
internetowej Ministerstwa Zdrowia.

3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i
budżet jednostek samorządu terytorialnego.
Projekt będzie miał wpływ na budżet państwa gdyż wynagrodzenia dla członków
Rady będą pokrywane ze środków finansowych przeznaczonych z budżetu państwa
z części – zdrowie na funkcjonowanie Agencji Oceny Technologii Medycznych.
Wydatki na wynagrodzenia będą określone na dotychczasowym poziomie i nie
przewiduje się zwiększenia wydatków w tym zakresie.

4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie projektu nie będzie miało wpływu na rynek pracy.

5. Wpływ regulacji na konkurencyjność wewnętrzną i zewnętrzną gospodarki
Projekt nie będzie miał wpływu na konkurencyjność wewnętrzną i zewnętrzną
gospodarki.

3

6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionów
Projekt nie będzie miał wpływu na sytuację regionów.

7. Wpływ regulacji na ochronę zdrowia
Projekt rozporządzenia nie będzie miał wpływu na ochronę zdrowia.

8. Wpływ regulacji na warunki życia ludności
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało bezpośredniego wpływu na warunki
życia ludności.

9. Zgodność z prawem Unii Europejskiej
Projekt nie jest objęty prawem Unii Europejskiej.


01/08si

4
Projekt
ROZPORZ DZENIE
MINISTRA ZDROWIA
z
dnia

w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania kontroli Agencji Oceny Technologii
Medycznych

Na podstawie art. 31zc ustawy z dnia z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach
opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164,
poz. 1027, Nr 216, poz. 1367, Nr 225, poz. 1486 i Nr 227, poz. 1505 oraz Dz. U. z
2009 r. Nr ….., poz. …..) zarządza się, co następuje:

§ 1. Rozporządzenie określa szczegółowy sposób i tryb przeprowadzania kontroli
przez ministra właściwego do spraw zdrowia, zwanego dalej "ministrem" w zakresie
nadzoru nad działalnością Agencji Oceny Technologii Medycznych, zwaną dalej
„Agencją”.

§ 2. Rozpoczynając kontrolę, kontroler okazuje upoważnienie do przeprowadzenia
kontroli wraz z legitymacją służbową.
§ 3. 1. Minister zawiadamia Agencję o planowanej kontroli najpóźniej w chwili
rozpoczęcia czynności kontrolnych.
2.
W zawiadomieniu, o którym mowa w ust. 1, minister może wystąpić o
przygotowanie, w szczególności dokumentów związanych z działalnością Agencji lub ich
kopii.

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia
(Dz. U. Nr 216, poz. 1607).

strony : 1 ... 10 ... 18 . [ 19 ] . 20 ... 23

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: