eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa

projekt dotyczy rozszerzenia zakresu spraw, w których obowiązkowe zastępstwo procesowe Skarbu Państwa będzie wykonywać Prokuratoria Generalna

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1516
  • Data wpłynięcia: 2008-12-16
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa
  • data uchwalenia: 2009-03-19
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 79, poz. 660

1516


Ocena skutków regulacji (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Projektowana regulacja prawna oddziałuje bezpośrednio na Prokuratorię Generalną Skarbu
Państwa. Wpływa również na działalność współdziałających z Prokuratorią Generalną Skarbu
Państwa organów władzy publicznej, organów administracji publicznej, organów jednostek
samorządu terytorialnego, państwowych osób prawnych, państwowych jednostek organizacyjnych
niemających osobowości prawnej, a także innych podmiotów, którym powierzono wykonywanie
zadań publicznych na podstawie ustaw lub porozumień oraz które są uprawnione na podstawie
przepisów prawa do reprezentowania Skarbu Państwa.

2. Konsultacje
społeczne
Projekt rozporządzenia zostanie opublikowane na stronie podmiotowej ministra właściwego do
spraw Skarbu Państwa w Biuletynie Informacji Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy, ustawy z dnia 7
lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz.U. Nr 169, poz. 1414).
Zainteresowanie pracami nad projektem, w trybie art. 7 ust. 1 wymienionej ustawy, zgłosili ..........

3. Wpływ projektowanej regulacji na sektor finansów publicznych
Wejście w życie projektowanej regulacji nie spowoduje konieczności wydatkowania dodatkowych
środków finansowych przez jednostki sektora finansów publicznych.

4. Wpływ projektowanej regulacji na rynek pracy
Projektowana regulacja prawna nie wpłynie na rynek pracy.

5. Wpływ projektowanej regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość

Projektowana regulacja prawna pozostaje bez wpływu na przedsiębiorczość oraz
konkurencyjność wewnętrzną i zewnętrzną gospodarki.

6. Wpływ projektowanej regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Projektowana regulacja prawna pozostaje bez wpływu sytuację regionów i rozwój regionalny.

7. Stosunek projektowanej regulacji do prawa Unii Europejskiej
Projektowana regulacja prawna nie jest objęta prawem Unii Europejskiej, a problematyka w niej
ujęta jest pozostawiona swobodnemu uznaniu państw członkowskich. Projekt rozporządzenia nie
wymaga notyfikacji, o której mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 12 września 2002 r. o
normalizacji (Dz.U. Nr 169, poz. 1386 z późn. zm.).
12/15rch

8
Projekt

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia


w sprawie wysokości wynagrodzenia zasadniczego i stawek dodatku funkcyjnego
radców i starszych radców Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa

Na podstawie art. 43 ust. 2 ustawy z dnia 8 lipca 2005 r. o Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa
(Dz. U. Nr 169, poz. 1417, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§ 1. Ustala się kwoty wynagrodzenia zasadniczego radców i starszych radców Prokuratorii
Generalnej Skarbu Państwa:

Lp.
Stanowisko
Wynagrodzenie zasadnicze (w


złotych)

1
2
3



1
Radca
4.660-7.570



2
Starszy radca
5.500-8.920
§ 2. Ustala się stawki dodatku funkcyjnego dla osób pełniących w Prokuratorii Generalnej Skarbu
Państwa funkcje:

Lp.
Pełniona funkcja
Stawka dodatku funkcyjnego do (w


złotych)

1
2
3



1
Dyrektor oddziału
2.950



2
Dyrektor departamentu, rzecznik dyscyplinarny
2.150



3
Wicedyrektor departamentu
1.450



4
Naczelnik wydziału, wizytator
1.050



5
Członek Komisji Dyscyplinarnej i Odwoławczej
850

Komisji Dyscyplinarnej



§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia2).

PREZES RADY MINISTRÓW
____________
1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 264, poz. 2205, z 2006 r. Nr 170, poz.
1217 i Nr 218, poz. 1592, z 2007 r. Nr 25, poz. 162 oraz z 2009 r. Nr ..., poz. ....

2) Niniejsze
rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2008 r. w
sprawie wysokości wynagrodzenia zasadniczego i stawek dodatku funkcyjnego dla radców i starszych radców
Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 73, poz. 428), które utraciło moc z dniem wejścia w życie
niniejszego rozporządzenia, na podstawie art. 3 ustawy z dnia .......... o zmianie ustawy o Prokuratorii Generalnej
Skarbu Państwa (Dz. U. Nr ..., poz. ...).




2
UZASADNIENIE

Konieczność wydania projektowanego rozporządzenia wynika ze zmiany art. 43 ust. 2 ustawy z
dnia 8 lipca 2005 r. o Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 169, poz. 1417, z późn. zm.),
dokonanej mocą art. 1 pkt 16 lit. b ustawy z dnia ..... o zmianie ustawy o Prokuratorii Generalnej Skarbu
Państwa (Dz. U. Nr ..., poz. ...). Przepis ten zawiera upoważnienie do wydania przez Radę Ministrów
rozporządzenia określającego kwoty wynagrodzenia zasadniczego radców i starszych radców Prokuratorii
Generalnej Skarbu Państwa oraz stawki dodatku funkcyjnego dla osób pełniących w Prokuratorii
Generalnej Skarbu Państwa funkcje dyrektora oddziału, dyrektora i wicedyrektora departamentu,
naczelnika wydziału, wizytatora, rzecznika dyscyplinarnego oraz członka komisji dyscyplinarnej i
odwoławczej komisji dyscyplinarnej.
Projektowane rozporządzenie zastąpi dotychczas obowiązujące rozporządzenie Rady Ministrów z
dnia 15 kwietnia 2008 r. w sprawie wysokości wynagrodzenia zasadniczego i stawek dodatku funkcyjnego
dla radców i starszych radców Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 73, poz. 428), które
utraci moc z dniem wejścia w życie tego rozporządzenia, na podstawie art. 3 ustawy z dnia .......... o
zmianie ustawy o Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa (Dz. U. Nr ..., poz. ...).
W stosunku do dotychczasowego brzmienia art. 43 ust. 2 ustawy, zmianie uległa zasada ustalania
wynagrodzeń zasadniczych i dodatków funkcyjnych dla radców i starszych radców Prokuratorii Generalnej
Skarbu Państwa w ten sposób, że wynagrodzenie zasadnicze nie może przekraczać 130 %
wynagrodzenia zasadniczego w najwyższej stawce awansowej odpowiednio sędziego sądu okręgowego i
sędziego sądu apelacyjnego, a najwyższy dodatek funkcyjny nie może przekraczać kwoty dodatku
funkcyjnego przewidzianego dla prezesa odpowiedniego sądu.
Kierując się tą wytyczną, a także uwzględniając aktualne brzmienie art. 91 ustawy z dnia 27 lipca
2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. Nr 98, poz. 1070 z późn. zm.) oraz
rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 6 maja 2003 r. w sprawie stawek
podstawowych wynagrodzenia zasadniczego sędziów sądów powszechnych, asesorów i aplikantów
sądowych oraz stawek dodatku funkcyjnego sędziów (Dz. U. Nr 83, poz. 761 z późn. zm.), w projekcie
rozporządzenia powtórzono kwoty występujące w aktualnie obowiązującym rozporządzeniu Rady
Ministrów z dnia 15 kwietnia 2008 r. w sprawie wysokości wynagrodzenia zasadniczego i stawek dodatku
funkcyjnego dla radców i starszych radców Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 73, poz.
428), oparte na kwocie bazowej dla sędziów wskazanej w art. 16 ust. 1 pkt 1 ustawy budżetowej na rok
2008 z dnia 23 stycznia 2008 r. (Dz. U. Nr 19, poz. 117).
3
Ocena skutków regulacji (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Projektowana regulacja prawna oddziałuje bezpośrednio na Prokuratorię Generalną Skarbu Państwa.

2. Konsultacje
społeczne
Projekt rozporządzenia zostanie opublikowany na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw
Skarbu Państwa w Biuletynie Informacji Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o
działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz.U. Nr 169, poz. 1414), Zainteresowanie
pracami nad projektem rozporządzenia, w trybie art. 7 ust. 1 wymienionej ustawy, zgłosili ..........

3. Wpływ projektowanej regulacji na sektor finansów publicznych
Wejście w życie projektowanej regulacji nie spowoduje konieczności wydatkowania dodatkowych
środków finansowych przez jednostki sektora finansów publicznych. Rozporządzenie nie zmienia
stawek wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego dla radców i starszych radców
Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa, a środki na ten cel są przewidziane w projekcie budżetu
państwa na 2009 rok.

4. Wpływ projektowanej regulacji na rynek pracy
Projektowana regulacja prawna nie wpływa na rynek pracy.

5. Wpływ projektowanej regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość

Projektowana regulacja prawna pozostaje bez wpływu na przedsiębiorczość oraz konkurencyjność
wewnętrzną i zewnętrzną gospodarki.

6. Wpływ projektowanej regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Projektowana regulacja prawna pozostaje bez wpływu sytuację regionów i rozwój regionalny.

7. Stosunek projektowanej regulacji do prawa Unii Europejskiej
Projektowana regulacja prawna nie jest objęta prawem Unii Europejskiej, a problematyka w niej ujęta
jest pozostawiona swobodnemu uznaniu państw członkowskich. Projekt rozporządzenia nie wymaga
notyfikacji, o której mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 12 września 2002 r. o normalizacji (Dz.U. Nr
169, poz. 1386 z późn. zm.).
12/14rch

4
strony : 1 ... 7 . [ 8 ]

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: