Do Urzędu Pracy przez Internet
2013-05-30 18:46
Urzędy Pracy w sieci © Kerioak - Fotolia.com
Przeczytaj także: E-Urzędy będą bardziej dostępne?
Bezrobotni oraz poszukujący pracy będą mogli użyć dwóch trybów rejestracji.Rejestracja uproszczona dostępna jest dla wszystkich osób mających dostęp do internetu. Polega on na wypełnieniu elektronicznego formularza i przesłaniu go do właściwego powiatowego urzędu pracy. Niestety w trybie tym trzeba będzie się umówić na osobistą wizytę w urzędzie i dostarczenie potrzebnych dokumentów oraz potwierdzenie poprawności danych.
Niedogodności tych pozbawiony jest tryb w pełni elektroniczny. Jednak jest on adresowany wyłącznie to osób posiadających bezpieczny, kwalifikowany podpis elektroniczny (co kosztuje). Korzystający z tego trybu przesyłane dokumenty i wnioski będą mogły też podpisać profilem zaufanym ePUAP (profil taki jest już bezpłatny).
W trybie w pełni elektronicznym również należy wypełnić odpowiedni formularz, dołączyć do niego zeskanowane odpowiednie dokumenty niezbędne do rejestracji, a całość podpisać bezpiecznym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP i przesłać do właściwego powiatowego urzędu pracy (najczęściej w miejscu zamieszkania). Ponieważ podpis kwalifikowany jest traktowany na równi z podpisem odręcznym, to w tym przypadku wizyta w urzędzie w celu dodatkowego poświadczenia danych nie będzie już potrzebna. W trybie w pełni elektronicznym bezrobotny będzie mógł również dodatkowo wybrać sposób otrzymania odpowiedzi z urzędu - czy ma to być postać tradycyjna, w postaci pisma czy odpowiedź drogą elektroniczną.
oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)