Umowa telekomunikacyjna: na co uważać?
2010-10-22 13:43
Obszary skarg konsumenckich na rynku usług telekomunikacyjnych © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Uwaga na nieuczciwe firmy telekomunikacyjne
Decydując się na korzystanie z usług operatora telefonii komórkowej, telewizji kablowej lub dostawcy Internetu zawieramy umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Umowa ta może zostać zawarta na czas nieokreślony lub określony, np. na dwa lata. Ta ostatnia, co do zasady, ulega rozwiązaniu po upływie terminu, na który została zawarta.Bardzo często jednak przedsiębiorcy telekomunikacyjni stosują praktykę polegającą na automatycznym przedłużaniu umowy zawartej na czas określony, jeśli nie wypowiedzieliśmy jej w odpowiednim terminie.
Taka praktyka jest zgodna z prawem pod warunkiem, że zastrzeżony termin wypowiedzenia nie jest rażąco krótki. Warto zatem dokładnie przeczytać umowę tak, aby w sytuacji, gdy nie chcemy już korzystać z danej usługi, wypowiedzieć ją w odpowiednim czasie i w odpowiedni sposób.
Należy przy tym pamiętać, aby wypowiedzenie umowy złożyć w formie pisemnej (z własnoręcznym podpisem) i dostarczyć operatorowi przed upływem okresu wypowiedzenia wskazanego w umowie.
Jeżeli zdecydujemy się na wysłanie oświadczenia pocztą musimy pamiętać o tym, że o terminie złożenia takiego wypowiedzenia nie decyduje data stempla pocztowego lecz data w której list dotarł do operatora.
Dlatego też wypowiedzenie najlepiej przesłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, odpowiednio wcześniej. Zachowanie takiej formy pozwoli nam w razie sporu z operatorem udowodnić dochowanie przez nas terminu wypowiedzenia.
Natomiast w przypadku, gdy zdecydujemy się złożyć wypowiedzenie w lokalu operatora, należy pamiętać, aby wziąć ze sobą kopię pisma i poprosić pracownika o potwierdzenie na niej daty złożenia wypowiedzenia.
fot. mat. prasowe
Obszary skarg konsumenckich na rynku usług telekomunikacyjnych
oprac. : Stowarzyszenie Konsumentów Polskich