Młodzi konsumenci i ich prawa
2010-03-25 14:10
Przeczytaj także: E-commerce pod presją. Nadchodzi nowa ustawa konsumencka
Towar zgodny z umową, to towar spełniający wszystkie warunki, które określił konsument, ale także odpowiadający informacjom, jakie podał konsumentowi sprzedawca w formie pisemnej (np. na etykiecie) lub ustnej.
Informacje podawane przez sprzedawcę muszą być: jasne, zrozumiałe, nie wprowadzające w błąd, podane w języku polskim, wystarczające do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego.
Jeśli więc konsument na pytanie „czy w zapiekance jest dużo pieczarek? ”, otrzymuje zapewnienie sprzedawcy, że „bardzo dużo”, a okaże się, że nie – jest to podstawa do złożenia reklamacji.
Janek od razu zareagował mówiąc, że zapiekanki są niezgodne z umową, czarne i bez pieczarek. I tę reklamację sprzedawca musiał uznać. Chłopcy postanowili nie przychodzić więcej do tego baru.
Składając do sprzedawcy reklamację środka spożywczego należy pamiętać, że trzeba to zrobić niezwłocznie po stwierdzeniu niezgodności towaru z umową. „Niezwłocznie” oznacza, w zależności od rodzaju opakowania środka spożywczego, następujące nieprzekraczalne terminy składania reklamacji:
- Żywność paczkowaną można reklamować w terminie 3 dni od otwarcia opakowania, oczywiście tylko w przypadku, jeśli wcześniej nie upłynął jej termin przydatności do spożycia lub data minimalnej trwałości.
- Żywność sprzedawaną luzem, ważoną i / lub pakowaną w sklepie można reklamować w terminie 3 dni od sprzedaży lub otrzymania towaru (np. jeśli towar jest dostarczany do miejsca zamieszkania konsumenta).
Warto czytać etykiety, porównywać różne oferty i przemyśleć każdy zakup.
![Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu [© pixabay.com] Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/nietrafiony-prezent/Nietrafiony-prezent-swiateczny-a-prawo-do-reklamacji-i-zwrotu-256693-150x100crop.jpg)
oprac. : Stowarzyszenie Konsumentów Polskich