Prawa konsumenta: reklamacja towaru
2010-02-18 10:46
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Reklamacja towaru nie musi być koszmarem
Żeby uniknąć nieprzemyślanego zakupu, konsument powinien:Dokładnie określić potrzeby swoje i swojej rodziny:
- jakie funkcje ma spełniać kupowany towar, jakie potrzeby zaspokajać,
- na jakich cechach / parametrach użytkowych najbardziej nam zależy,
- jakie powinny być jego wymiary i wygląd, itp.
- obejrzeć różne oferowane artykuły,
- przeczytać dołączone do nich instrukcje,
- sprawdzić warunki gwarancji,
- wypytać sprzedawców o szczegóły działania,
- sprawdzić, jaka jest opinia o jakości danych produktów,
-
porównać ceny w różnych punktach sprzedaży,
– po prostu zdobyć wiedzę w dziedzinie, w którą zamierzamy zainwestować swoje pieniądze.
- Prawdziwa „okazja” to rzadkość; zanim skorzystasz z „promocji” – sprawdź czy nie kosztuje Cię ona więcej niż zwykła sprzedaż w innym sklepie.
- Jeśli decydujesz się na zakup, któremu towarzyszy umowa kredytowa, musisz bardzo dokładnie zapoznać się z warunkami kredytu, ustalić, jakich kosztów musisz się spodziewać (zgodnie z przepisami, całkowity koszt powinien być konsumentowi jasno podany przed zawarciem umowy) i porównać je z kosztami innego sposobu pozyskania pieniędzy na ten zakup.
- Często choć nie zawsze, niska cena jest pochodną niskiej jakości, czasem warto zapłacić trochę więcej i mieć pewność, że dany towar będzie Ci służył dłużej i mniej zawodnie.
Porównać jakie warunki umowy oferują nam różni sprzedawcy
PAMIĘTAJ:
Sprzedawca odpowiada wobec kupującego za zgodność towaru konsumpcyjnego z umową. Sprzedawca odpowiada za informacje, których udziela konsumentowi.
oprac. : Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
Przeczytaj także
-
Reklamacja towaru: paragon nie jest konieczny
-
Jak złożyć reklamację?
-
Prawo do reklamacji: co należy wiedzieć?
-
Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu
-
Nietrafiony prezent? Kiedy zwrot towaru, a kiedy reklamacja?
-
Wyprzedaże. Jakie prawa konsumenta?
-
Wakacyjne reklamacje - ile poczekamy na odpowiedź?
-
Święte prawa konsumenta: reklamacja
-
Reklamacja towaru - nieprzyjemna konieczność