Prawa i obowiązki konsumentów
2010-01-27 09:33
Przeczytaj także: Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu
TU ZNAJDZIESZ POMOC:
- Powiatowi i miejscy rzecznicy konsumentów udzielają bezpłatnych porad. Dane kontaktowe do rzeczników poda konsultant Infolinii Konsumenckiej Stowarzyszenia Konsumentów Polskich (bezpłatny tel. 0 800 800 008).
- Rzecznik Praw Odbiorców Energii przy Urzędzie Regulacji Energetyki pomoże w przypadku problemów związanych z dostawą energii elektrycznej lub gazu, tel. 0 22 661 63 05 lub 022 661 61 71.
- Arbiter Bankowy przy Związku Banków Polskich może rozstrzygnąć spór konsumenta z bankiem. Arbiter Bankowy nie udziela natomiast porad konsumentom. Pod numerem tel. 022 48 68 400 można się dowiedzieć, jak złożyć wniosek do Arbitra.
- Rzecznik Ubezpieczonych udziela informacji i porad, tel. 022 333 73 26 – 28.
- Centrum Informacji Konsumenckiej przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej udziela informacji i porad związanych z usługami telekomunikacyjnymi i pocztowymi, tel. 0 801 900 853 lub 022 534 91 74.
- Infolinia Konsumencka Stowarzyszenia Konsumentów Polskich (SKP) udziela bezpłatnych porad prawnych i informacji, czynna jest w dni powszednie w godzinach 9.00 – 17.00 pod bezpłatnym numerem telefonu 0 800 800 008.
Podstawowe przepisy prawne wykorzystane w publikacji:
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z dnia 18 maja 1964 r. nr 16, poz. 93, ze zmianami)
- Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z dnia 5 września 2002 r. nr 141, poz. 1176, ze zmianami)
- Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r. nr 22, poz. 271, ze zmianami)
- Ustawa z dnia 20 lipca 2001 r. o kredycie konsumenckim (Dz. U. nr 100, poz. 1081, ze zmianami)
Przeczytaj także:
7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
oprac. : Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
Więcej na ten temat:
konsumenci, prawa konsumentów, prawo do reklamacji, gwarancja, zwrot towaru, ochrona konsumentów