Zakupy online a odstąpienie od umowy
2009-10-06 09:17
Przeczytaj także: Umowa poza lokalem firmy: jak odstąpić?
2) "Kupiłem przez Internet opony do samochodu, kurier przywiózł je do domu w czasie mojego urlopu i syn odebrał przesyłkę. Z urlopu wróciłem po trzech tygodniach, okazało się że opony nie nadają się do mojego samochodu. Napisałem maila do sprzedawcy, że chcę je zwrócić, ale on odpowiedział, że nie odda mi pieniędzy. Potem kolega mi powiedział, że mam prawo odstąpić od umowy, ale ten sprzedawca nic takiego nie mówił i w umowie nic takiego nie ma… Co powinienem zrobić?"
Eksperci z SKP: Co do zasady, odstąpić od umowy można w terminie 10 dni od daty otrzymania towaru. Jeśli jednak sprzedawca nie poinformował nas o przysługującym nam prawie do odstąpienia od umowy, termin ten wydłuża się do trzech miesięcy od daty otrzymania towaru. W opisanym przypadku może więc Pan odstąpić od umowy i zwrócić towar sprzedawcy (mimo, że od daty otrzymania towaru minęło więcej, niż 10 dni).
Podstawa prawna: ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000 r., Nr 22, poz. 271, ze zm.) - artykuł 9, ustęp 1; artykuł 10, ustęp 2.
Umowy zawierane na odległość - dane Infolinii Konsumenckiej SKP (styczeń - sierpień 2009 r.)
Blisko połowę wszystkich telefonów od konsumentów, związanych z umowami na odległość, stanowią pytania o możliwość i warunki odstąpienia od umowy.
Konsumenci zgłaszają ponadto problemy związane z rozliczeniem stron umowy (koszty przesyłki itp.), z dostarczeniem przesyłki (towar uszkodzony, opóźnienie w dostawie) oraz niedostępnością towaru w sklepie (już po złożeniu zamówienia).
fot. mat. prasowe
Umowy zawierane na odległość - dane Infolinii Konsumenckiej SKP (styczeń - sierpień 2009 r.)
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl