Choroba pracownika a zawiadomienie pracodawcy
2008-04-09 11:35
Przeczytaj także: 5,1 mln zwolnień lekarskich wpłynęło do ZUS w okresie I-II 2023
Zaświadczenie lekarskie stwierdzające niezdolność do pracy pracownika z powodu choroby zawiera:
- dane identyfikacyjne pracownika: imię, nazwisko, PESEL, NIP lub nr i serię dowodu osobistego bądź paszportu, data urodzenia,
- dane adresowe pracownika,
- NIP pracodawcy,
- dane identyfikacyjne zakładu służby zdrowia: imię, nazwisko i identyfikator lekarza, NIP Zakładu Opieki Zdrowotnej,
- datę wystawienia zaświadczenia,
- dane o niezdolności do pracy: okres orzeczonej niezdolności do pracy (w tym czas pobytu w szpitalu), numer statystyczny choroby, kod literowy informujący o okolicznościach mających wpływ na prawo do zasiłku lub jego wysokość, wskazania lekarskie (czy chory może chodzić, czy powinien leżeć),
- podpis i pieczęć lekarza wystawiającego zaświadczenie,
- pieczęć Zakładu Opieki Zdrowotnej.
Zaświadczenie lekarskie wystawiane jest w trzech egzemplarzach:
- oryginał – przesyłany przez wystawiającego zaświadczenie w ciągu 7 dni od dnia wystawienia do oddziału ZUS,
- pierwsza kopia – otrzymuje pracownik,
- druga kopia – przechowywana przez wystawiającego zaświadczenie przez 3 lata (art. 58 ustawy o świadczeniach pieniężnych z tytułu choroby i macierzyństwa).
W razie zgubienia zaświadczenia lekarskiego lekarz, który wydał zagubione zaświadczenie sporządza wypis z kopii zaświadczenia (która jest przechowywana w Zakładzie Opieki Zdrowotnej), na wniosek pracownika.
oprac. : Ewa Drzewiecka / Beck Info Biznes