Lotnisko Chopina stawia na self-boarding
2025-04-09 10:14
![Lotnisko Chopina stawia na self-boarding [© Freepik] Lotnisko Chopina stawia na self-boarding](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Lotnisko-Chopina/Lotnisko-Chopina-stawia-na-self-boarding-265976-200x133crop.jpg)
Lotnisko Chopina stawia na self-boarding © Freepik
Przeczytaj także: Lotnisko Chopina w Warszawie - praktyczne wskazówki dla podróżnych
Jak działają bramki self boarding
Bramki samoobsługowe, czyli self boarding działają na zasadzie automatycznego skanowania karty pokładowej i weryfikacji tożsamości pasażera.
Self-boarding pomoże lotnisku skrócić kolejki dzięki usprawnieniu przepływu pasażerów. Średni czas wchodzenia na pokład zostanie skrócony o 50 procent, co będzie mieć wpływ na punktualny start samolotu. To już kolejne udogodnienie wprowadzone w celu przyspieszenia ruchu, po m.in. darmowych fast trackach dla seniorów.
Pasażerowie, którzy chcą skorzystać z bramek, muszą wykonać następujące kroki:
-
Skanowanie karty pokładowej
Pasażer zbliża swoją kartę pokładową (w formie papierowej, elektronicznej w aplikacji mobilnej lub jako kod QR) do czytnika znajdującego się przy bramce. W zależności od lotniska, system może także umożliwiać skanowanie dokumentu tożsamości lub rozpoznawanie twarzy. -
Weryfikacja danych
System analizuje zeskanowane dane i porównuje je z informacjami zawartymi w bazie danych. Weryfikowane są takie informacje jak numer lotu, data i godzina, a także tożsamość pasażera. -
Otwarcie bramki
Po pozytywnej weryfikacji system automatycznie otwiera bramkę, pozwalając pasażerowi przejść do strefy, gdzie będzie mógł udać się do samolotu.
Wprowadzenie bramek samoobsługowych to zdecydowany krok w stronę większej wygody dla pasażerów, ale też większej odpowiedzialności. Automatyzacja procesów nie powinna iść w parze z ograniczaniem praw podróżnych – dodaje ekspert ds. praw pasażerów lotniczych z AirCashBack.
fot. Freepik
Lotnisko Chopina stawia na self-boarding
Bramki samoobsługowe, czyli self boarding działają na zasadzie automatycznego skanowania karty pokładowej i weryfikacji tożsamości pasażera.
Nawet jeśli boarding odbywa się szybciej i bez udziału personelu, pasażer nadal ma prawo do informacji, pomocy w razie opóźnień, a także do odszkodowania, jeśli dojdzie do odwołania lotu czy odmowy wejścia na pokład. Nowe technologie nie zwalniają przewoźników i lotnisk z obowiązków – one jedynie zmieniają formę obsługi. Dlatego warto, by pasażerowie znali swoje prawa, także w tych bardziej „cyfrowych” warunkach – dodaje ekspert z AirCashBack
Warszawa stawia na wygodę i przyszłość
Lotnisko Chopina stawia na komfort i wygodę podróży, inwestując w technologie, które sprawiają, że podróże stają się prostsze i bardziej komfortowe. Nowe rozwiązania sprawiają, że zarówno turyści, jak i osoby podróżujące służbowo mogą cieszyć się sprawniejszym i szybszym procesem odprawy.
![Błąd przy boardingu. Pasażer wszedł do samolotu bez karty pokładowej [© Freepik] Błąd przy boardingu. Pasażer wszedł do samolotu bez karty pokładowej](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/boarding/Blad-przy-boardingu-Pasazer-wszedl-do-samolotu-bez-karty-pokladowej-266641-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)