eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckieLotnisko Chopina stawia na self-boarding

Lotnisko Chopina stawia na self-boarding

2025-04-09 10:14

Lotnisko Chopina stawia na self-boarding

Lotnisko Chopina stawia na self-boarding © Freepik

Od kwietnia pasażerowie wylatujący z Lotniska Chopina w Warszawie mogą korzystać z bramek do samodzielnego boardingu. Na terenie strefy Schengen zainstalowano 10 podwójnych bramek self-boarding, dostępnych w gate’ach 27–32, 36–37 i 38–41. Self-boarding wprowadzi wkrótce także lotnisko Kraków-Balice - informuje AirCashBack

Przeczytaj także: Lotnisko Chopina w Warszawie - praktyczne wskazówki dla podróżnych

Jak działają bramki self boarding


Bramki samoobsługowe, czyli self boarding działają na zasadzie automatycznego skanowania karty pokładowej i weryfikacji tożsamości pasażera.

Self-boarding pomoże lotnisku skrócić kolejki dzięki usprawnieniu przepływu pasażerów. Średni czas wchodzenia na pokład zostanie skrócony o 50 procent, co będzie mieć wpływ na punktualny start samolotu. To już kolejne udogodnienie wprowadzone w celu przyspieszenia ruchu, po m.in. darmowych fast trackach dla seniorów.

Pasażerowie, którzy chcą skorzystać z bramek, muszą wykonać następujące kroki:
  1. Skanowanie karty pokładowej
    Pasażer zbliża swoją kartę pokładową (w formie papierowej, elektronicznej w aplikacji mobilnej lub jako kod QR) do czytnika znajdującego się przy bramce. W zależności od lotniska, system może także umożliwiać skanowanie dokumentu tożsamości lub rozpoznawanie twarzy.
  2. Weryfikacja danych
    System analizuje zeskanowane dane i porównuje je z informacjami zawartymi w bazie danych. Weryfikowane są takie informacje jak numer lotu, data i godzina, a także tożsamość pasażera.
  3. Otwarcie bramki
    Po pozytywnej weryfikacji system automatycznie otwiera bramkę, pozwalając pasażerowi przejść do strefy, gdzie będzie mógł udać się do samolotu.

Wprowadzenie bramek samoobsługowych to zdecydowany krok w stronę większej wygody dla pasażerów, ale też większej odpowiedzialności. Automatyzacja procesów nie powinna iść w parze z ograniczaniem praw podróżnych – dodaje ekspert ds. praw pasażerów lotniczych z AirCashBack.

Lotnisko Chopina stawia na self-boarding

Bramki samoobsługowe, czyli self boarding działają na zasadzie automatycznego skanowania karty pokładowej i weryfikacji tożsamości pasażera.


Nawet jeśli boarding odbywa się szybciej i bez udziału personelu, pasażer nadal ma prawo do informacji, pomocy w razie opóźnień, a także do odszkodowania, jeśli dojdzie do odwołania lotu czy odmowy wejścia na pokład. Nowe technologie nie zwalniają przewoźników i lotnisk z obowiązków – one jedynie zmieniają formę obsługi. Dlatego warto, by pasażerowie znali swoje prawa, także w tych bardziej „cyfrowych” warunkach – dodaje ekspert z AirCashBack

Warszawa stawia na wygodę i przyszłość


Lotnisko Chopina stawia na komfort i wygodę podróży, inwestując w technologie, które sprawiają, że podróże stają się prostsze i bardziej komfortowe. Nowe rozwiązania sprawiają, że zarówno turyści, jak i osoby podróżujące służbowo mogą cieszyć się sprawniejszym i szybszym procesem odprawy.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: