e-Doręczenia od 1 kwietnia obowiązkowe dla firm zarejestrowanych w KRS
2025-02-28 00:30
![e-Doręczenia od 1 kwietnia obowiązkowe dla firm zarejestrowanych w KRS [© Freepik] e-Doręczenia od 1 kwietnia obowiązkowe dla firm zarejestrowanych w KRS](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/e-Doreczenia/e-Doreczenia-od-1-kwietnia-obowiazkowe-dla-firm-zarejestrowanych-w-KRS-265151-200x133crop.jpg)
e-Doręczenia od 1 kwietnia obowiązkowe dla firm zarejestrowanych w KRS © Freepik
Przeczytaj także: e-Doręczenia obowiązkowe od 1 stycznia 2025. Co trzeba wiedzieć?
E-Doręczenia to innowacyjna usługa, która umożliwia bezpieczną wysyłkę, odbiór i przechowywanie korespondencji w formie elektronicznej. Dzięki statusowi usługi zaufania, e-Doręczenia oferują gwarancję pewności skutków prawnych równoważną z tradycyjnym listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Od 1 stycznia br. obowiązek posiadania skrzynek do e-Doręczeń oraz nadawania tak korespondencji obejmuje instytucje publiczne i zawody zaufania publicznego.Kluczowy termin
Już od 1 kwietnia 2025 r. obowiązek korzystania z e-Doręczeń obejmie firmy zarejestrowane w KRS do końca zeszłego roku. Oznacza to kilkaset tysięcy nowych użytkowników systemu.
fot. Freepik
e-Doręczenia od 1 kwietnia obowiązkowe dla firm zarejestrowanych w KRS
Proces wdrożenia usługi e-Doręczeń dla przedsiębiorców jest prosty i intuicyjny. Pierwszym krokiem jest założenie adresu do e-Doręczeń (AED) poprzez złożenie wniosku na platformie Biznes.gov.pl. Po aktywacji adresu przedsiębiorca uzyskuje dostęp do darmowej skrzynki do e-Doręczeń, która umożliwia pełne zarządzanie korespondencją elektroniczną.
Korzyści z e-Doręczeń
- Bezpieczeństwo i tajemnica korespondencji, zapewniona dzięki jednoznacznej identyfikacji nadawcy i adresata oraz zastosowaniu zaawansowanej technologii szyfrowania.
- Integralność danych: gwarancja, że przesyłane informacje pozostaną niezmienione i nienaruszone.
- Dowody nadania i odbioru: wiadomości wysyłane z adresu do e-Doręczeń zawierają niezbędne dowody, uznawane przez instytucje państwowe.
- Dostęp do informacji: ułatwione zarządzanie korespondencją dzięki dostępowi do daty i czasu wysłania oraz otrzymania wiadomości, jak i historii korespondencji.
Jak rozpocząć korzystanie z e-Doręczeń?
Proces wdrożenia usługi e-Doręczeń dla przedsiębiorców jest prosty i intuicyjny. Pierwszym krokiem jest założenie adresu do e-Doręczeń (AED) poprzez złożenie wniosku na platformie Biznes.gov.pl (link: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/ou709). Po aktywacji adresu przedsiębiorca uzyskuje dostęp do darmowej skrzynki do e-Doręczeń, która umożliwia pełne zarządzanie korespondencją elektroniczną. Operatorem systemu jest Poczta Polska.
Początek końca papierowego awizo
E-Doręczenia przynoszą szereg korzyści dla przedsiębiorstw, w tym znaczącą oszczędność czasu oraz redukcję kosztów związanych z tradycyjną wysyłką korespondencji. Dodatkowo system zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa danych i ułatwia zarządzanie dokumentacją firmową.
Więcej informacji na temat e-Doręczeń oraz szczegółów związanych z wdrożeniem usługi znajdą Państwo na stronie Biznes.gov.pl oraz na infolinii Poczty Polskiej pod numerem (+48) 438 420 600.
![e-Doręczenia i Publiczna Usługa Hybrydowa od 1 stycznia 2025 [© Pixabay] e-Doręczenia i Publiczna Usługa Hybrydowa od 1 stycznia 2025](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/e-Doreczenia/e-Doreczenia-i-Publiczna-Usluga-Hybrydowa-od-1-stycznia-2025-263848-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)