P4 i Netia z zarzutami Prezesa UOKiK
2025-01-22 09:42
![P4 i Netia z zarzutami Prezesa UOKiK [© Freepik] P4 i Netia z zarzutami Prezesa UOKiK](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/P4/P4-i-Netia-z-zarzutami-Prezesa-UOKiK-264441-200x133crop.jpg)
P4 i Netia z zarzutami Prezesa UOKiK © Freepik
Przeczytaj także: 7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
Przedstawianie ceny z rabatem
Zarówno P4 (operator sieci Play) jak i Netia w przekazach reklamowych oraz podczas telefonicznych rozmów sprzedażowych prezentują ceny swoich usług uwzględniające rabaty - po 5 zł miesięcznie za wyrażenie zgód marketingowych oraz za wybór faktury w formie elektronicznej. Konsumenci mogą nie wiedzieć, że cena jest czymś uwarunkowana. W zależności od środka komunikacji (reklamy, rozmowa z konsultantem) spółki nie przedstawiają ceny bez rabatów lub informacji o rodzajach i wysokości rabatów uwzględnionych w cenie, bądź robią to w sposób nieczytelny lub na zbyt późnym etapie zawierania umowy. Klienci, którzy ostatecznie nie chcą korzystać z e-faktury ani zgadzać się na marketing, muszą płacić łącznie o 10 zł wyższy miesięczny abonament niż wskazywała oferta, na którą się decydowali.
Prezentowanie cen z rabatem tak jak cen standardowych może wprowadzać w błąd. Przedsiębiorcy - poprzez podanie niższej ceny - zyskują zainteresowanie klientów, którzy nie wiedzą, że oferta wymaga spełnienia dodatkowych warunków. Konsumenci mają prawo oczekiwać, że cena podana w reklamach, jak i przez telefonicznego konsultanta, jest tą, którą będą płacić. Jeśli jest ona od czegoś zależna, to musi być to od razu wyraźnie zakomunikowane konsumentom – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
fot. Freepik
P4 i Netia z zarzutami Prezesa UOKiK
Prezes UOKiK postawił firmom P4 oraz Netii zarzuty nieprawidłowego prezentowania cen z rabatem, tak jak cen standardowych.
Informacja o cenie powinna być jasna i czytelna, a przedsiębiorcy powinni podawać ceny, które nie podlegają żadnym warunkom. Jeśli prezentują również cenę po rabatach za spełnienie określonych wymagań, wówczas ich obowiązkiem jest wskazanie, czego dotyczy dany rabat, jakiej jest wysokości i jakie są zasady jego przyznawania.
Jeśli zarzuty się potwierdzą, spółkom P4 oraz Netia grozi kara w wysokości do 10 proc. obrotu.
Trwają również inne działania dotyczące prezentowania cen usług telekomunikacyjnych. Prezes UOKiK postawił już zarzuty Vectrze i Multimedii, a w sprawie Orange, CANAL+, T-Mobile i Polkomtela (operator sieci Plus) prowadzi postępowania wyjaśniające.
![Black Friday z Dyrektywą Omnibus - koniec windowania cen [© niroworld - Fotolia] Black Friday z Dyrektywą Omnibus - koniec windowania cen](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Black-Friday/Black-Friday-z-Dyrektywa-Omnibus-koniec-windowania-cen-256220-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)