Prowadzisz sklep internetowy? Poznaj Amazon Brand Registry
2020-12-21 00:45
Czym jest Amazon Brand Registry? © apops - Fotolia.com
Przeczytaj także: Amazon Brand Registry i Project Zero dostępne w Polsce
Czym jest Amazon Brand Registry?
To program skierowany do podmiotów oferujących produkty za pośrednictwem strony Amazon. Zapewnia wiele korzyści marketingowych, w tym:
- Lepszą reklamę,
- Lepsze pozycjonowanie,
- Większe zyski ze sprzedaży,
- Przewagę nad konkurencją.
To atrakcyjna opcja również dla samych klientów. Mają dzięki temu pewność, że nabywają produkt z zaufanego źródła, czyli od sprzedawcy posiadającego prawa do swojej marki.
Zalety Amazon Brand Registry z perspektywy użytkownika
Przedsiębiorcy przystępujący do Amazon Brand Registry zyskują większą kontrolę nad prezentacją swojej marki w serwisie. Otrzymują dostęp do wielu przydatnych narzędzi, pozwalających decydować o wyglądzie tytułu oferty, zdjęć, czy opisów produktów. Poza tym pozycjonowanie towarów na listach jest znacznie lepsze w ramach ABR. Kupujący są zachęcani do wystawienia ocen produktom w zamian za kartę podarunkową w wysokości 1-3$.
To nie wszystko. Dochody ze sprzedaży w programie ABR rosną dzięki tzw. kontroli nad Buy Boxem, której skuteczność potwierdzono badaniami. Chodzi o specjalne traktowanie, w ramach którego po wybraniu przez użytkownika przycisku kup teraz istnieje znacznie większa szansa, że kupi on produkt od uczestnika Amazon Brand Registry (a nie od innych producentów oferujących tę samą rzecz).
Inne istotne korzyści to możliwość stworzenia unikalnego adresu URL dla produktu, dostęp do nagłówkowych reklam wyświetlanych pod kategoriami produktów (tzw. Headline Search Ads), oraz szeroko zakrojona ochrona marki.
W przypadku tego ostatniego rozwiązania warto wymienić chociażby dedykowany zespół ekspertów, który zwalcza naruszenia marki przez 24h na dobę. Specjaliści Amazona rozpatrują zgłoszenia przez siedem dni w tygodniu, w dość krótkim czasie – od 4 do 8 godzin. Robią to jednak nie tylko z inicjatywy użytkownika, ale też proaktywnie, czyli samodzielnie wyszukują i likwidują potencjalne zagrożenia.
fot. apops - Fotolia.com
Czym jest Amazon Brand Registry?
Funkcje i narzędzia Amazon Brand Registry
W ramach Amazon Brand Registry zyskujemy też dostęp do wielu innych praktycznych funkcji i narzędzi:
- Opcji hurtowego przeszukiwania serwisu za pośrednictwem kodów ASIN Amazon Standard Identification Number) i adresów URL;
- Łatwiejszego przeszukiwania list produktów wystawionych do sprzedaży z każdego oddziału Amazon;
- Blokady rejestracji produktów pod tą samą nazwą, gdy ta została już zastrzeżona;
- Przeszukiwania ofert za pomocą logotypów i obrazów, aby wykryć, czy ktoś nie używa oznaczeń podobnych do naszej marki;
- Blokady sprzedawców wysyłających produkty naszej marki do krajów, w których nie prowadzimy jej produkcji i dystrybucji.
Kto może przystąpić do Amazon Brand Registry?
Aby zostać uczestnikiem program Amazon Brand Registry, trzeba posiadać zastrzeżony znak towarowy na terytorium całej Unii Europejskiej w formie słownej lub słowno-graficznej. Ochrona powinna obowiązywać w każdym kraju, w którego oddziale zamierza się prowadzić sprzedaż. Można mieć również aktywne zgłoszenie rejestracyjne wypełnione za pomocą Amazon IP Accelerator.
Co więcej, znak towarowy powinien być dobrze widoczny na sprzedawanych towarach , gdyż ułatwi to jego wyszukanie przez algorytmy.
Jak przystąpić do programu?
- Na początek musimy mieć aktywne konto sprzedawcy w serwisie Amazon i zarejestrowany znak towarowy na terenie całej Unii Europejskiej.
- Następnie wypełniamy formularz zgłoszeniowy do Amazon Brand Registry dostępny na stronie. W zgłoszeniu muszą znaleźć się takie informacje, jak: nazwa firmy, prawa do znaku towarowego (numer rejestracyjny), lista kategorii produktów, w których będziemy wystawiać markę, oraz kraje, w których nasze rzeczy są produkowane i sprzedawane.
- Musimy pamiętać, że prawo do wypełnienia zgłoszenia ma wyłącznie właściciel znaku towarowego. W związku z tym, wniosek nie może zostać uzupełniony przez jego autoryzowanych przedstawicieli. Oczywiście po akceptacji zgłoszenia mogą oni podpiąć swoje konta i działać jako dodatkowi użytkownicy znaku.
- Amazon zweryfikuje podane informacje, w tym nasze prawa do marki.
- Jeśli zgłoszenie zostanie rozpatrzone pozytywnie, Amazon prześle nam kod weryfikacyjny. Należy odesłać go do biura obsługi Amazona i w ten sposób zakończyć proces zgłoszeniowy. Wszystko odbywa się drogą elektroniczną.
Wnioski
Program Amazon Brand Registry to interesujący sposób na promocję i ochronę marki. Gwarantuje wsparcie dla sprzedających, odciążając ich z samodzielnej walki z naruszeniami ze strony innych użytkowników. Pozwala również na uatrakcyjnienie oferty poprzez wykorzystanie wielu przydatnych narzędzi.
Poza tym zwiększa zaufanie ze strony klientów, dając im gwarancję bezpiecznych zakupów ze sprawdzonego źródła. Ze względu na szeroki zakres programu, Amazon Brand Registry jest atrakcyjnym rozwiązaniem zarówno dla osób, które rozwijają działalność, jak i tych od lat funkcjonujących na rynku.
Anna-Maria Sobczak, Prawnik ds. Własności Intelektualnej
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)