Wyprzedaże, czyli 50% ceny i 100% praw konsumenta
2019-06-25 09:49
Wyprzedaż © zhu difeng - Fotolia.com
Przeczytaj także: Letnie wyprzedaże a prawa konsumenta
Nadal 2 lata na reklamacje
„Zepsuł się suwak, trudno, przecież to sukienka z wyprzedaży…”. Takie myślenie jest błędne. Fakt, że kupiliśmy coś w okresie wyprzedaży nie powoduje utraty podstawowych praw konsumenckich. Jeżeli nie miałeś świadomości istnienia wady, a zakupiłeś towar w przecenie, to masz pełne prawo reklamować go w ciągu 2 lat od daty zakupu i to na takich samych zasadach, jakie mają miejsce w przypadku kupna towaru nieobjętego wyprzedażą. Sprawy mają się inaczej, jeżeli zdecydujemy się np. na kupno sukienki pobrudzonej podkładem. Wówczas, jeżeli plama się nie spierze, sklep nie uzna naszego roszczenia.
…i 2 tygodnie na zwrot
Atrakcyjne oferty można wypatrzeć również online. Zakup w internecie dodatkowo daje nam prawo do namysłu i rezygnacji w ciągu 14 dni. Wystarczy, że w tym czasie poinformujemy przedsiębiorcę, że chcemy odstąpić od umowy. Na odesłanie towaru mamy kolejne 2 tygodnie.
… bądź dobra wola sprzedawcy
Nie lubisz czekać na przesyłkę i wybierasz zakupy w sklepie stacjonarnym? Jeżeli tak, nie zawsze możesz zwrócić towar. Wiele sklepów oferuje swoim klientom taką możliwość. Jest to jednak ich dobra wola. Szczególnie w czasie wyprzedaży warto zapytać ekspedienta, jaką dana firma ma politykę zwrotów.
„On sale” w Europie
Niektórzy wybierają najpierw letnią destynację, a przy okazji dokonują zakupów, inni letni urlop czy weekendowy wyjazd celowo zaplanują tak, aby skorzystać z wyprzedaży. ECK podpowiada, jakie są terminy dużych promocji w krajach UE, Norwegii i Islandii:
fot. mat. prasowe
Wyprzedaże w Europie
I ani dnia dłużej…
W niektórych państwach prawo reguluje maksymalny czas trwania wyprzedaży np. we Francji jest to 6 tygodni, w Luksemburgu miesiąc w ciągu każdego sezonu letniego i zimowego, a w Portugalii 4 miesiące na rok.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)