eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckieLista nadużyć linii lotniczych

Lista nadużyć linii lotniczych

2019-05-08 00:13

Lista nadużyć linii lotniczych

Lotnisko © stockphoto mania - Fotolia.com

Reklamowanie usług świadczonych przez linie lotnicze bywa drogą przez mękę. Wszystko dlatego, że przewoźnicy uciekają się do najróżniejszych nadużyć, aby skomplikować dochodzenie roszczeń. Czego można się spodziewać? Oto sporządzona przez Europejskie Centrum Konsumenckie lista ich najczęstszych przewinień.

Przeczytaj także: Zagubiony bagaż, czyli co zrobić, gdy lądujesz z pustą ręką

Poniższe zestawienie nadużyć linii lotniczych zostało sporządzone na podstawie wpływających do ECK Polska skarg konsumentów.
  • Linie lotnicze uzależniają rozpatrzenie reklamacji od dostarczenia oryginałów dokumentów (PIR, paragonów, faktury).
  • Przewoźnik ogranicza sposoby składania reklamacji, żądając np., aby przesyłać je wyłącznie pocztą tradycyjną.
  • Aby uznać reklamację, linie lotnicze wymagają stwierdzenia uszkodzenia bagażu przez niezależnego eksperta – osobę trzecią. Przewoźnik bierze odpowiedzialność za szkodę dopiero wówczas, gdy osoba ta potwierdzi nieprzydatność walizki do dalszego użytkowania.
  • Przyjmowane są wyłącznie te reklamacje bagażu, które zostały złożone bezpośrednio po przylocie do portu lotniczego.
  • Przewoźnik, który odpowiada za zgubienie bagażu lub jego zniszczenie, ogranicza się tylko do zakupu nowej walizki lub jej wymiany poprzez zewnętrzną firmę, nie zgadzając się jednocześnie na wypłatę odszkodowania.
  • Linie lotnicze często nie wypłacają odszkodowania za opóźniony lub zniszczony bagaż w sytuacji, gdy konsument ląduje w miejscu swojego zamieszkania albo wypłaca 50% poniesionych kosztów, ewentualnie 100% za kosmetyki i bieliznę a 50% za pozostałe ubrania.
  • Linie lotnicze wyłączają swoją odpowiedzialność za błędy w procesie rezerwacji, wynikające z awarii strony internetowej lub systemu rezerwacyjnego.
  • Przewoźnik realizuje obowiązek „opieki” podczas odwołanego, opóźnionego lotu poprzez wydanie vouchera na symboliczną kwotę i odmawia zwrotu kosztów poniesionych ponad przyznany limit.
  • Z powodu niewystarczającej ilości miejsca na pokładzie załoga wymaga, aby przed wejściem na pokład oddać bagaż podręczny pracownikom. Przewoźnik nie bierze wówczas odpowiedzialności za umieszczone w nim cenne przedmioty.
  • W przypadku, gdy pasażer organizuje samodzielnie hotel (w wyniku opóźnienia/ odwołania lotu), zdarza się, że przewoźnik odmawia pokrycia całej poniesionej kwoty, powołując się na swoje wewnętrzne regulacje (np. maksymalnie 3-gwiazdkowy hotel, w określonej odległości od lotniska).

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: