Lista nadużyć linii lotniczych
2019-05-08 00:13
Lotnisko © stockphoto mania - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zagubiony bagaż, czyli co zrobić, gdy lądujesz z pustą ręką
Poniższe zestawienie nadużyć linii lotniczych zostało sporządzone na podstawie wpływających do ECK Polska skarg konsumentów.- Linie lotnicze uzależniają rozpatrzenie reklamacji od dostarczenia oryginałów dokumentów (PIR, paragonów, faktury).
- Przewoźnik ogranicza sposoby składania reklamacji, żądając np., aby przesyłać je wyłącznie pocztą tradycyjną.
- Aby uznać reklamację, linie lotnicze wymagają stwierdzenia uszkodzenia bagażu przez niezależnego eksperta – osobę trzecią. Przewoźnik bierze odpowiedzialność za szkodę dopiero wówczas, gdy osoba ta potwierdzi nieprzydatność walizki do dalszego użytkowania.
- Przyjmowane są wyłącznie te reklamacje bagażu, które zostały złożone bezpośrednio po przylocie do portu lotniczego.
- Przewoźnik, który odpowiada za zgubienie bagażu lub jego zniszczenie, ogranicza się tylko do zakupu nowej walizki lub jej wymiany poprzez zewnętrzną firmę, nie zgadzając się jednocześnie na wypłatę odszkodowania.
- Linie lotnicze często nie wypłacają odszkodowania za opóźniony lub zniszczony bagaż w sytuacji, gdy konsument ląduje w miejscu swojego zamieszkania albo wypłaca 50% poniesionych kosztów, ewentualnie 100% za kosmetyki i bieliznę a 50% za pozostałe ubrania.
- Linie lotnicze wyłączają swoją odpowiedzialność za błędy w procesie rezerwacji, wynikające z awarii strony internetowej lub systemu rezerwacyjnego.
- Przewoźnik realizuje obowiązek „opieki” podczas odwołanego, opóźnionego lotu poprzez wydanie vouchera na symboliczną kwotę i odmawia zwrotu kosztów poniesionych ponad przyznany limit.
- Z powodu niewystarczającej ilości miejsca na pokładzie załoga wymaga, aby przed wejściem na pokład oddać bagaż podręczny pracownikom. Przewoźnik nie bierze wówczas odpowiedzialności za umieszczone w nim cenne przedmioty.
- W przypadku, gdy pasażer organizuje samodzielnie hotel (w wyniku opóźnienia/ odwołania lotu), zdarza się, że przewoźnik odmawia pokrycia całej poniesionej kwoty, powołując się na swoje wewnętrzne regulacje (np. maksymalnie 3-gwiazdkowy hotel, w określonej odległości od lotniska).
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)