Prezenty pod choinkę kupujesz online? To musisz wiedzieć
2018-12-07 11:26
Prezenty kupowane przez internet © Prostock-studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Prezenty świąteczne na ostatnią chwilę. Na co uważać?
Jak kupować prezenty pod choinkę? UOKiK przypomina kilka podstawowych zasad świątecznych zakupów online.- Uważne czytanie i weryfikacja przedświątecznych ofert sklepów internetowych to absolutna podstawa. UOKiK przestrzega szczególnie przed stronami oferującymi markowe produkty w znacznie obniżonych cenach. Taki zabieg często bywa narzędziem oszustów. Dlatego zawsze warto sprawdzić, czy na stronie widnieją dane przedsiębiorcy, a zwłaszcza informacje o jego siedzibie. Warto pamiętać, że przypadku sprzedawców spoza UE dochodzenie roszczeń może być utrudnione.
- Sprawdź opinie na niezależnych portalach, ponieważ zdarza się, że sklep usuwa niekorzystne komentarze z własnej strony. Zwróć uwagę na to: kiedy przedsiębiorca powstał, ile otrzymał pozytywnych opinii i czego one dotyczą, oraz kiedy były dodane.
- Towar zakupiony przez internet możesz zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od momentu otrzymania. Musisz tylko wypełnić i odesłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- Sprzedawca ma obowiązek zwrócić ci wszystkie dokonane płatności. Uwaga: jeśli wybrałeś droższy sposób dostawy, otrzymasz tylko kwotę zgodną z najtańszym zwykłym sposobem dostarczenia oferowanym przez sprzedającego.
- Ponosisz koszt zwrotu towaru, chyba że przedsiębiorca cię o tym nie poinformował lub zgodził się go ponieść.
- Zwracany towar nie powinien nosić śladów użytkowania - możesz go sprawdzić tak jak w sklepie stacjonarnym, np. obejrzeć lub przymierzyć. Jeżeli takie ślady są, sprzedawca może obniżyć kwotę, którą ci wypłaci za zwrot.
- Nie musisz sprawdzać przesyłki przy kurierze, choć może to pomóc później w dochodzeniu roszczeń np. gdy okaże się, że uległa ona uszkodzeniu w czasie transportu.
- Uwaga: nie wszystkie produkty kupione w sieci będziesz mógł oddać korzystając z prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. Ograniczenia dotyczą np. artykułów posiadających krótki termin przydatności do użycia, towarów wyprodukowanych na specjalne zamówienie klienta, płyt z filmami, muzyką lub programami komputerowymi, których zapieczętowane opakowanie otworzyłeś po dostarczeniu. Nie będziesz mógł oddać również: biletów na koncerty czy wydarzenia sportowe.
- Masz prawo do reklamacji. Jeżeli produkt ma wadę, zwróć się do sprzedawcy jak najszybciej. Zgodnie z prawem reklamacja przysługuje ci w ciągu dwóch lat od daty wydania towaru.
fot. mat. prasowe
Prezenty przez Internet
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
AlicjaK13 / 2018-12-19 08:24:25
Kupuję online, bo przysługuje prawo zwrotu bez podania przyczyny, a stacjonarnie to zależy od woli sprzedawcy. Kupiłam córkom planszówkę E-Motionz już na początku miesiąca bezpośrednio na stronie Alexandra z dostawą do pracy, żeby moje dziewczynki jej nie znalazły. [ odpowiedz ] [ cytuj ]