W Dzień Dziadka przypominamy, co czyha na seniorów
2018-01-22 11:16
Nie podpisuj żadnych dokumentów bez konsultacji z rodziną © JackF - Fotolia.com
Przeczytaj także: Dzień Sprzedaży Bezpośredniej. Poznaj swoje prawa
- Każdy telefon z rzekomo tańszą ofertą elektrowni czy operatora telekomunikacyjnego należy traktować ze szczególną ostrożnością. Podobnie zresztą jak wizytę przedstawiciel gazowni, który chce wymienić liczniki lub też przedłużyć umowę. Bardzo często w takich przypadkach nabieramy się na ofertę, która wcale nie jest tańsza od tej, którą posiadaliśmy.
- W wyżej wskazanych sytuacjach nie podawaj swoich danych osobowych, takich jak imię i nazwisko, numer dowodu. Twój operator czy sprzedawca prądu je ma. Może się zdarzyć, że przedstawiciel będzie chciał wyłudzić twój podpis pod pretekstem potwierdzenia wizyty. Jeżeli konsultant mówi szybko, nie odpowiada na pytania, jaką firmę reprezentuje, nie kontynuuj rozmowy. Odłóż słuchawkę.
- Nie podpisuj żadnych dokumentów – zawsze wcześniej skonsultuj je z rodziną, czy sąsiadami.
- Jesteś w sanatorium i idziesz na pokaz, na którym sprzedaje się naczynia, materace, urządzenia paramedyczne? Nie ulegaj presji i namowom, aby coś kupić. Jeżeli już to zrobiłeś, to pamiętaj, że masz 14 dni na odstąpienie od umowy, co oznacza, że możesz zrezygnować z dokonanych zakupów i to bez kosztów.
- Korzystaj z bezpłatnej pomocy. Zadzwoń do rzecznika konsumentów w swoim mieście lub powiecie i umów się na wizytę. Porady udzielane są też pod nr. tel 801 440 220 lub 22 290 89 16. Napisz na: porady@dlakonsumentow.pl. Jeżeli zostałeś oszukany, zgłoś sprawę policji.
fot. mat. prasowe
Seniorze, uważaj na nieuczciwych sprzedawców
fot. mat. prasowe
Praktyki nieuczciwych sprzedawców
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)