eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckieBilety lotnicze online. Jak nie zostać na lodzie (i na lądzie)?

Bilety lotnicze online. Jak nie zostać na lodzie (i na lądzie)?

2017-10-07 00:38

Bilety lotnicze online. Jak nie zostać na lodzie (i na lądzie)?

Bilety lotnicze online © georgejmclittle - Fotolia.com.jpg

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Planując urlop, możemy oczywiście udać się do biura podróży, zapoznać się z jego ofertą, a po rozmowie z pracownikiem podjąć ostateczną decyzję i zakupić wyjazd. W dzisiejszych czasach coraz częściej jednak wakacje planujemy na własną rękę, a bilety lotnicze kupujemy za pośrednictwem serwisów internetowych. Klik i już. Kłopot jednak w tym, że takie rezerwacje, choć bez wątpienia szybkie i nieskomplikowane, mogą przysporzyć problemów. Na co zwrócić uwagę? Oto kilka wskazówek od eSky.

Przeczytaj także: Rezerwujesz wakacje online? Na to musisz uważać

Serwis sprzedający bilety lotnicze online to opcja wybierana przez coraz większe grono osób planujących wakacje na własną rękę. Dobitnym na to dowodem mogą być chociażby statystyki platformy eSky, z których wynika, że na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy liczba odnotowanych przez
nią rezerwacji była o 28 proc. wyższa niż w latach 2015-2016.

eSky radzi: na co zwrócić rezerwując bilety lotnicze online?

Przed zakupem…


…zweryfikuj, czy dane kontaktowe są aktualne. Może wydawać się to wprawdzie oczywiste, ale praktyka pokazuje, że o zweryfikowaniu wiarygodności pośrednika często zdarza nam się zapomnieć. Tymczasem naprawdę warto sprawdzić, czy strona, na której chcemy zakupić bilety lotnicze, działa bez zarzutu, a zawarte na niej dane (telefon, adres e-mail) są aktualne. Sygnałem ostrzegawczym powinna być bez wątpienia infolinia działająca jedynie w dni powszednie i to do 16.00. Co bowiem, jeśli problem z rezerwacją wystąpi w niedzielny wieczór? Numer infolinii nie jest polski? Kontakt telefoniczny może wiązać się z dodatkowymi kosztami za połączenia międzynarodowe. Firma w ogóle nie dysponuje Contact Center? Nie korzystaj z usług, o które nie jesteś w stanie dopytać konsultanta.

…zweryfikuj doświadczenie potencjalnego pośrednika. Od kiedy istnieje firma? Czy posiada zagraniczne placówki? Jakie ma doświadczenie w branży turystycznej? Czy regularnie poszerza oferowane usługi?

…poszukaj firmy w mediach społecznościowych. Jeżeli ostatnie wpisy pochodzą sprzed paru tygodni, a nawet miesięcy, firma nie prowadzi dialogu z użytkownikami lub ma przewagę niepochlebnych opinii, zachowaj czujność.

…upewnij się, że firma prowadząca serwis, na którym planujesz dokonać rezerwacji ma aktualną akredytację IATA (lub konsolidator, z którego usług korzysta ją ma). Za tym skrótem kryje się Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych. To organizacja zrzeszająca przewoźników lotniczych z całego świata, która nadzoruje i koordynuje ich działania, a także ustanawia normy obowiązujące w systemie lotnictwa cywilnego. Licencjonowani agenci IATA starają się zapewniać swoim klientom usługi na wysokim, międzynarodowym poziomie, co czyni ich godnymi zaufania partnerami w podróży.

fot. mat. prasowe

Na co zwrócić uwagę rezerwując wyjazd przez internet?

Po zakupie sprawdź, czy otrzymałeś bilet w ciągu 24 godzin od wpłaty.


W trakcie…


…porównaj ceny na innych stronach. Kto z nas nie lubi okazji?! Co jednak, jeśli oferowana usługa – przelot, hotel czy ubezpieczenie – jest podejrzanie tania? Zbytnie odstępstwo od cenowej normy może zwiastować kłopoty – warto sprawdzić, czy atrakcyjnej cenie nie towarzyszą ukryte koszty dodatkowe, do których pokrycia będziemy zobligowani w kolejnych krokach rezerwacji.

…pamiętaj o bezpieczeństwie płatności. Czy strona posiada certyfikaty bezpieczeństwa a sam proces płatności realizowany jest za pośrednictwem zaszyfrowanego, bezpiecznego protokołu https? Pamiętaj, że podawane przez Ciebie w sieci dane mogą zostać wykorzystane.

…płać kartą. Płatność za usługę dokonana kartą jest bezpieczniejsza – to dzięki opcji chargeback. Jeśli zauważysz, że opłacona usługa była niezgodna z umową czy opisem lub na wyciągu z karty pojawiły się transakcje, których nie rozpoznajesz - możesz zażądać zwrotu środków.

Po zakupie…


…sprawdź, czy otrzymałeś bilet w ciągu 24 godzin od wpłaty. Jeśli nie, sprawdź ponownie stronę, na której została dokonana transakcja i jak najszybciej skontaktuj się z firmą, zgłaszając problem.

…zweryfikuj, czy numer Twojej rezerwacji widnieje na stronie przewoźnika lub sieci hotelowej. To pozwoli upewnić się, że przekazane środki trafiły dokładnie tam, gdzie powinny.

fot. mat. prasowe

Polacy w podróży

Liczba rezerwacji tylko samych lotów wzrosła w ciągu ostatniego roku o ponad 28%


Warto pamiętać, że bezpieczna podróż zaczyna się już na etapie jej planowania – mówi Tomasz Kaczmarek, Marketing Manager eSky – Oprócz sprawdzenia potencjalnego partnera w planowaniu podróży – co nie wymaga wielkiego wysiłku, a może wręcz uratować nasz wyjazd – warto pamiętać o wykupieniu ubezpieczenia podróżnego. Mamy wtedy pewność, że pomoc zostanie nam udzielona nie tylko w razie problemów zdrowotnych, ale także podczas kłopotów z bagażem czy konieczności zabezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. Ubezpieczenie podróży można zakupić w pakiecie z lotem taką możliwość, w atrakcyjnej ofercie pakietowej, podobnie jak lot+ hotel, oferuje między innymi portal eSky.pl.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: