Bilety online a prawa konsumentów
2017-09-25 11:22
Kupujesz bilety przez internet? © weedezign - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zwrot towaru w e-commerce
Wybierasz się do teatru, na mecz lub na koncert? Nie musisz już stać w kolejce do kasy. W dzisiejszych czasach kupno biletów online stało się standardem. Możliwość przeprowadzenia tego rodzaju transakcji oferuje wiele serwisów internetowych. Bilety na niektóre wydarzenia zakupujemy często z dużym wyprzedzeniem. Co zatem w sytuacji, gdy w ostatniej chwili okazuje się, że nieprzewidziane zdarzenia uniemożliwiają nam uczestnictwo w imprezie? Co zrobić z biletem, którego koszt niejednokrotnie stanowi pokaźną część miesięcznej pensji.– Decydując się na bilety online, powinniśmy mieć świadomość, że w przypadku wydarzeń kulturalnych lub sportowych o określonej dacie nie przysługuje nam prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia. Dlatego też nie możemy liczyć na to, że rozmyślimy się i otrzymamy zwrot pieniędzy - wyjaśnia Marcin Jędrzejak z Trusted Shops, firmy oferującej gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych.
Zanim zatem klikniemy „Kup” zastanówmy się, czy data i miejsce zdarzenia nam faktyczne odpowiadają i nie kolidują z innymi planami. Wprawdzie w regulaminach może pojawić się informacja, że zwrot wejściówki jest możliwy na kilka dni przed wydarzeniem, ale trzeba wiedzieć, że nie jest to żadnym standardem.
fot. weedezign - Fotolia.com
Kupujesz bilety przez internet?
Prawo do reklamacji
Inaczej sytuacja wygląda w przypadku, gdy np. wydarzenie zostanie odwołane albo organizator zmieni jego datę. Wówczas klientowi prawa konsumentów nie są w żaden spoób redukowane i przysługuje nam prawo do zgłoszenia reklamacji – skoro nie otrzymujemy tego, za co zapłaciliśmy, możemy odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy.
Co zrobić z biletem, którego nie możemy wykorzystać i nie jest to wina organizatora? Jedną z opcji jest sprzedaż. Warto spróbować wykorzystać do tego media społecznościowe – być może nasi znajomi będą zainteresowani skorzystaniem z okazji. Istnieją także specjalne strony, które umożliwiają osobom prywatnym sprzedaż biletów. Dobrze jest jednak wcześniej przeczytać ich regulamin i upewnić się, czy nie ma w nim żadnych kruczków.
Czasami warto także mimo wszystko spróbować napisać do działu obsługi serwisu internetowego, z której korzystaliśmy przy kupowaniu biletu. Niekiedy w wyjątkowych sytuacjach firma może rozszerzyć prawa konsumentów i zgodzić się na jakąś formę zwrotu pieniędzy. Trzeba jednak pamiętać, że z prawnego punktu widzenia serwis nie ma takiego obowiązku.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)