Klauzule niedozwolone - raport czerwiec / lipiec 2016
2016-08-02 10:15
Klauzule niedozwolone © M. Schuppich - Fotolia.com
Przeczytaj także: Klauzule niedozwolone - raport maj 2016
Ze względu na zwiększoną liczbę nowo zarejestrowanych klauzul abuzywnych można wysnuć wniosek, że narasta aktywność Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jeszcze co najmniej przez kilka dobrych miesięcy można się spodziewać zwiększonej ilości nowych wpisów do rejestru Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.Na dzień 27 lipca 2016 roku, do rejestru UOKiK zostało wpisanych aż 6513 klauzul niedozwolonych, w tym aż 1369 dotyczy handlu elektronicznego, a 363 sprzedaży konsumenckiej). Poniżej wskazujemy najczęstsze i najważniejsze naszym zdaniem zapisy abuzywne, na które warto zwrócić szczególną uwagę.
Klauzule niedozwolone – czerwiec / lipiec 2016 r.
Poniżej przypominamy najczęstsze klauzule niedozwolone stosowane przez przedsiębiorców, które zostały wpisane do rejestru w ostatnim okresie:
- „W przypadku nieuzasadnionej reklamacji lub uszkodzenia towaru z winy użytkownika wszelkie koszty pokrywa Klient” – klauzula niedozwolona numer 6512
- „Wymiana rozpatrywana jest tylko i wyłącznie na podstawie oryginalnego paragonu bądź faktury VAT” – klauzula niedozwolona numer 6510
- „W przypadku podejrzenia podania nieprawdziwych lub wadliwych danych, Spółka zastrzega sobie prawo do odmowy lub wstrzymania realizacji zamówienia” – klauzula niedozwolona numer 6507
- „Klient może zrezygnować z towaru kupionego w sklepie bez podania przyczyny w przeciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki” – klauzula niedozwolona numer 6502
- „Zwracany lub reklamowany towar należy przysłać do nas tylko i wyłącznie za pośrednictwem Poczty Polskiej” – klauzula niedozwolona numer 6500
- „W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego” – klauzula niedozwolona numer 6498
- „Klient zobowiązany jest do dostarczenia wskazanego w formularzu towaru w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania numeru zwrotu” – klauzula niedozwolona numer 6492
- „Ubezpieczyciel nie ponosi odpowiedzialności jeżeli zdarzenie ubezpieczeniowe było bezpośrednim bądź pośrednim skutkiem lub nastąpiło w związku ze zdarzeniami lub stanami stwierdzonymi przez lekarza jako istniejące przed datą rozpoczęcia ochrony ubezpieczeniowej” – klauzula niedozwolona numer 6489
- „W przypadku nieuzasadnionej reklamacji, w szczególności w przypadku stwierdzenia nieistnienia wady lub niezgodności towaru z umową albo w przypadku uszkodzenia lub pogorszenia towaru z przyczyn, za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, w tym z przyczyn dotyczących klienta lub użytkownia towaru, klient może zostać obciążony kosztami testowania towaru oraz wszelkimi innymi kosztami związanymi z reklamacją. Towar zostanie klientowi odesłany na jego koszt, zaś w wypadku odmowy jego przyjęcia przez Klienta będzie przez sprzedawcę przechowywany nie dłużej niż 30 dni po czym zostanie zniszczony” – klauzula niedozwolona numer 6486
- „Jedynym skutecznym sposobem na zgłoszenie reklamacji jest wypełnienie formularza reklamacyjnego” – klauzula niedozwolona numer 6478
- „W przypadku nieuzasadnionej reklamacji koszty przesyłki związane z reklamacją pokrywa klient. Jeżeli klient nie odbierze odrzuconej reklamacji w ciągu 3 miesięcy od otrzymania decyzji towar zostanie zutylizowany” – klauzula niedozwolona numer 6463
fot. M. Schuppich - Fotolia.com
Klauzule niedozwolone
Podsumowanie
Ze względu na fakt, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zwiększa swoją aktywność, należy zachować szczególną ostrożność i zważać na dopasowanie regulaminu sklepu internetowego do Ustawy Konsumenckiej. Jeśli znalazłeś w swoim regulaminie jakąkolwiek z powyższych klauzul, niezwłocznie usuń ją oraz skontaktuj się z nami: kontakt@klauzuleniedozwolone.pl
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)