6 rad na letnie wyprzedaże
2016-07-12 11:22
Wyprzedaż © Bikeworldtravel - Fotolia.com
Przeczytaj także: 7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
Ile procent cukru w cukrze?
Sprawdź, ile jest przeceny w przecenie. Pamiętaj, ze "-70%" nie zawsze odnosi się do całego asortymentu, a częściej do jedyne niewielkiej partii towaru. Hasło "promocja" bywa jedynie wabikiem na naiwnych.
Która cena obowiązuje?
Zdarza się, że cena widniejąca na metce jest niższa od tej, która widnieje potem na paragonie. Co w takiej sytuacji? Należy pamiętać, że kupujący ma prawo do niższej ceny. Sprzedawca nie może mu odmówić sprzedaży, powołując się np. na błąd swojego pracownika.
Rozczarowany zakupem? Nie zawsze oddasz towar
W domu okazało się, że kupione pod wpływem impulsu ubranie nie jest jednak strzałem w dziesiątkę? Trzeba zdawać sobie sprawę, że możliwość zwrotu towaru zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedającego - nie ma on absolutnie obowiązku przyjęcia towaru pozbawionego wad. Jeżeli jednak się na to zgadza, to w dowolny sposób może określi warunki zwrotu – może zamiast pieniędzy wręczyć bon na zakupy w tej samej sieci handlowej.
Reklamacja
Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji rzeczy przecenionej. Jeżeli zakupiony produkt ma wadę, możesz w ciągu 2 lat złożyć reklamację – najlepiej na piśmie. Możesz żądać naprawy towaru, wymiany na nowy, obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy, jeżeli wada jest istotna. W ciągu 14 dni przedsiębiorca musi rozpatrzyć twoją reklamację. W przypadku niedotrzymania tego terminu uznaje się, że uwzględnił twoje żądania. Nie wiesz jak napisać reklamację? Skorzystaj z naszego formularza – znajdziesz go na http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/formularze/
fot. mat. prasowe
Sztuczki sprzedawców
Paragon, faktura, świadek – musisz mieć dowód… zakupu
Dowód zakupu jest konieczny do zgłoszenia reklamacji. Najprostszym jest paragon, który powinieneś dostać od każdego sprzedawcy. Ponadto – dowodem zakupu może być też potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura, a nawet zeznania osób, które towarzyszyły tobie podczas zakupów. Pamiętaj – do reklamacji jest potrzebny dowód zakupu, a nie pudełko – mimo że ułatwia przewiezienie wadliwego towaru, to sprzedawca nie powinien uzależniać przyjęcia reklamacji od dostarczenia opakowania.
fot. mat. prasowe
Zwrot produktu
Nieuznana reklamacja? – bezpłatna pomoc
Jeżeli sprzedawca nie uznał twojej reklamacji, szukaj pomocy prawnej u: rzeczników konsumentów, pisząc na adres porady@dlakonsumentow.pl, dzwoniąc na numer infolinii 801 440 220. Możesz również skorzystać z porad udzielanych w Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej.
fot. mat. prasowe
Reklamacja
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
Antoni76 / 2016-07-13 16:39:45
Najlepsza rada: jeśli masz taką możliwość,to kupuj przez Internet, a nie w sklepie stacjonarnym! ;) Dzięki temu będziesz mógł zwrócić towar bez podania przyczyny w ciągu 14 dni - czego nie można powiedzieć o sklepach stacjonarnych, które nie mają ustawowo takiego obowiązku :) Tak wynika stąd: https://prokonsumencki.pl/blog/czy-mozna-zwrocic-towar-zakupiony-w-sklepie-stacjonarnym-piszemy-o-tym-jakie-uprawnienia-ma-kupujacy-w-sklepie-tradycyjnym/ [ odpowiedz ] [ cytuj ]