eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckieInfolinia konsumencka - pierwsza pomoc w sporze ze sprzedawcą

Infolinia konsumencka - pierwsza pomoc w sporze ze sprzedawcą

2016-06-08 13:45

Infolinia konsumencka - pierwsza pomoc w sporze ze sprzedawcą

Infolinia konsumencka © Minerva Studio - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Masz problemy ze sprzedawcą? Borykasz się z nieuczciwym przedsiębiorcą? Sięgnij po telefon i wystukaj 801 440 220. To numer infolinii konsumenckiej, która w razie sporu może okazać się nieocenioną pierwszą pomocą.

Przeczytaj także: Prawa konsumenta nie znikają na wyprzedażach

Infolinia konsumencka działa w każdy dzień powszedni od godz. 8.00 do 18.00. Telefonując pod 801 440 220, konsument uzyska odpowiedź na proste pytania konsumenckie, a także zdobędzie informacje o przepisach oraz kontakty do wyspecjalizowanych instytucji, które udzielają porad związanych np. z zakupem energii, telekomunikacją czy też finansami.

Dzięki infolinii konsumenci zyskują gwarancję otrzymania szybkich i rzeczowych wskazówek. Jej atutem ma być przede wszystkim szerokie spektrum udzielanych przez konsultantów porad, dotyczących zarówno sporów ze sprzedawcami stacjonarnymi, jak również internetowymi czy usługodawcami. Rozpoczynając rozmowę z doradcą, warto być przygotowanym, a przynajmniej dysponować najważniejszymi faktami na temat sprawy i dotychczas podjętych działań.

W przypadkach wymagających analizy dokumentów można korzystać z bezpłatnych porad prawnych prowadzonych drogą elektroniczną pod adresem porady@dlakonsumentow.pl. Konsumenci mogą również udać się do Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, gdzie uzyskają poradę osobistą, telefoniczną i mailową w sprawach prostych oraz złożonych.

Pomoc prawną świadczą oddziały Federacji Konsumentów w 32 jednostkach na terenie całego kraju oraz prawie 400 Miejskich i Powiatowych Rzeczników Konsumentów. Poza poradnictwem można liczyć na pomoc np. w napisaniu pisma reklamacyjnego czy procesowego. Rzecznicy mogą także wystąpić z powództwem w imieniu konsumenta lub wstąpić za jego zgodą do toczącego się postępowania sądowego w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

fot. mat. prasowe

Gdzie po pomoc?

Telefon na infolinię to dobre rozwiązanie w sprawach prostych, które nie wymagają analizy dokumentów.


Przypominamy, że poza infolinią działa szereg instytucji wyspecjalizowanych w konkretnych dziedzinach:
  • Europejskie Centrum Konsumenckie – pomoże, kiedy masz problem z zakupami zrobionymi w innych krajach UE, Norwegii i Islandii.
  • Rzecznik Finansowy – to instytucja o szerokich kompetencjach, która rozwiązuje problemy z instytucjami finansowymi, ubezpieczycielami czy bankami.
  • Urząd Regulacji Energetyki – nadzoruje dostawców gazu i energii elektrycznej i w razie kłopotów z tymi przedsiębiorcami może stanąć po stronie konsumenta.
  • Urząd Komunikacji Elektronicznej – nadzoruje firmy telekomunikacyjne oraz tradycyjne usługi pocztowe. Warto o tym pamiętać przy sporze z dostawcami tych usług.
  • Urząd Transportu Kolejowego – w kłopotach podczas podróży koleją.
  • Urząd Lotnictwa Cywilnego – pomaga pasażerom linii lotniczych.

Przydatne adresy stron internetowych


  • Wyszukiwarka pomocy prawnej: uokik.gov.pl/kontakt.php
  • W jaki sposób rozwiązać spór z przedsiębiorcą? Kompleksowe porady dostępne
    na stronie: uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
  • Portal internetowy o prawach kupujących przez Internet lub u akwizytora: prawakonsumenta.uokik.gov.pl.

Połączenie z infolinią konsumencką jest płatne według taryfy operatora. Telefoniczna pomoc prawna finansowana jest ze środków UOKiK, a prowadzona przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Fundację Konsumentów.

fot. mat. prasowe

Specjalistyczne porady

W sprawach związanych z usługami telekomunikacyjnymi pomaga Centrum Informacji Konsumenckiej przy UKE.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: