Zakupy, gry, randki przez internet. Zawsze dbaj o bezpieczeństwo
2016-02-09 13:16
Zakupy przez Internet © Andrey Popov - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zakupy przez internet: wyprzedaż nie ogranicza praw kupującego
E-RANDKOWANIE
Portale randkowe, które trudnią się w dobieraniu osób w pary na podstawie wspólnych zainteresowań i cech charakteru, przed Walentynkami przeżywają prawdziwe oblężenie. Ale w korzystaniu z tych internetowych usług należy zachować pewną dozę ostrożności, m.in. w związku z nieuczciwą praktyką automatycznego przedłużania kont.
Automatyczne przedłużenie
Pan Rafał zalogował się na portalu randkowym i zapłacił za 6. miesięczne korzystanie z serwisu od stycznia 2015 roku. Niedawno otrzymał maila z polecaniem zapłaty zaległego abonamentu za drugą połowę 2015 roku – kwota 320 zł. Termin zapłaty mijał już kolejnego dnia. Okazało się, że w regulaminie portalu został umieszczony zapis o automatycznym przedłożeniu konta. Warunkiem rezygnacji z usługi było złożenie wyraźnego oświadczenia.
(Bez)płatne
Pewien serwis zarejestrowany w Luksemburgu prężnie działa na terenie Polski powiększając grono niezadowolonych konsumentów. Można się w nim bezpłatnie zarejestrować i otrzymać propozycje kontaktów. Chcąc jednak zarządzać przekazanymi propozycjami (np. wysyłać odpowiedzi) konsument musi przenieść się na inny poziom tzw. Premium i zapłacić. W regulaminie portalu można przeczytać jednak, że wszystkie usługi są zasadniczo bezpłatne.
fot. Andrey Popov - Fotolia.com
Zakupy przez Internet
E-GRANIE
Granie w internetowe gry to też sposób na zdobycie nowych znajomości, a przede wszystkim ciekawa forma rozrywki. Pamiętajmy jednak, że ściągnięcie gry czy korzystanie z niej online po wcześniejszym zalogowaniu łączy się z zawarciem umowy z przedsiębiorcą. Konsument płaci cenę i wymaga otrzymania usługi pozbawionej wad. I w tej dziedzinie ECK otrzymuje skargi.
Prezenty
Konsumentka grając w grę online, skusiła się na promocję. Przedsiębiorca udostępnił wirtualny kalendarz. Zerwanie kartki z kalendarza oznaczało otrzymanie jednego prezentu (np. dodatkowej sprawności postaci, przedmioty umożliwiające przejście do następnych poziomów) w ciągu 30 dni. W wyniku błędu w grze, konsumentka zamiast jednego, otrzymała kilka prezentów miesięcznie. Przedsiębiorca wykrył błąd i zażądał oddania wszystkich prezentów. Było już za późno, bo konsumentka zdążyła te prezenty wykorzystać w swojej grze. Przedsiębiorca zezwolił jej na zatrzymanie ich, jeżeli zapłaci 500 zł. Nie zrobiła tego, a jej konto zostało zablokowane na czas nieograniczony. Konsumentce trudno było zrezygnować z gry, w którą zainwestowała już dużo czasu i pieniędzy – ponad 10 000 zł. Przedsiębiorca miał siedzibę we Francji, więc ECK Polska i ECK Francja wspólnie zajęli się skargą konsumentki. W rezultacie rozmów z firmą francuską konto zostało konsumentce przywrócone.
Klucz do gry
Austriacki konsument zakupił w polskim sklepie grę komputerową online, którą można uruchomić jedynie za pomocą specjalnego klucza. Taki klucz został mu przesłany. Jednakże po kilku dniach okazało się, że w grę nie może już grać. Sprzedawca usunął ją z konta swojego klienta bez wyjaśnień. Konsument zażądał zwrotu pieniędzy i zdecydował się na zakup gry w innym sklepie. Polski przedsiębiorca jednak przez kilka miesięcy nie odpowiadał. Dzięki pomocy ECK Polska firma zwróciła mu pieniądze i przyznała, że gra została usunięta przez pomyłkę.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
Janusz_Wloszanski / 2016-02-12 12:43:53
Czytajcie po prostu wszystkie regulaminy, umowy itp., bo potem wychodzą takie sytuacje. Klauzule niedozwolone w takich dokumentach to po prostu standard, dlatego musicie uważać i być czujni. Co prawda klauzul niedozwolonych w rejestrze UOKiK według rocznego raportu klauzulowego w 2015 było mniej, ale to nie znaczy, żeby ślepo ufać wszystkim serwisom itp... -> http://klauzuleniedozwolone.pl/roczny-raport-klauzulowy-podsumowanie-roku-2015/ [ odpowiedz ] [ cytuj ]