Własna firma - studenci są na tak. Jak założyć i rozwinąć biznes?
2015-10-02 10:20
Przeczytaj także: Własna firma: jednoosobowa albo spółka z o.o.
Bądź otwarty na klienta
Duża liczba nowopowstających firm prowadzi swoją działalność w Internecie. Dlatego zarówno dla nich, jak i ich klientów, niezwykle istotny jest wybór dostosowanego do potrzeb i preferencji klientów wygodnego rozwiązania umożliwiającego płacenie online. Pomocny może okazać się, stworzony przez Krajową Izbę Rozliczeniową, PayByNet – jedyny w Polsce system szybkich płatności internetowych, umożliwiający dokonywanie przelewów bezpośrednio z konta bankowego nadawcy na rachunek bankowy odbiorcy.
Jest to rozwiązane korzystne zarówno dla sprzedawcy, jak i nabywcy. Niewątpliwym udogodnieniem w Paybynet jest automatyczne uzupełnianie danych do przelewu, co chroni obie strony przed popełnieniem błędu – zapewnia Artur Wojtczuk, dyrektor linii biznesowej płatności internetowe w KIR. – Przewagą systemu Paybynet jest to, że niezależnie od pory dnia, w której zlecimy przelew, sprzedawca bezzwłocznie otrzyma potwierdzenie płatności. Warto podkreślić, że transakcje zlecane w tym systemie są nieodwoływalne, a przez to kupujący może liczyć na szybszą dostawę zamówionego towaru – dodaje.
Dodatkowo dzięki integracji z elektroniczną Platformą Usług Administracji Publicznej (ePUAP), Paybynet jako pierwszy system typu pay-by-link, umożliwia klientom wnoszenie opłat urzędowych drogą elektroniczną i pozwala na generowanie Elektronicznego Poświadczenia Opłaty.
Znajdź dobrego partnera biznesowego
Dobry partner w biznesie to skarb. Zaufanie powinno jednak iść w parze z kontrolą. Dlatego przed wejściem w poważne relacje biznesowe, np. przekazaniem towaru o znaczącej wartości, koniecznie trzeba sprawdzić, z kim się ma do czynienia. Jednoosobową działalność gospodarczą można zweryfikować w Głównym Urzędzie Statystycznym na stronie http://www.stat.gov.pl/regon. Po wpisaniu do wyszukiwarki nr NIP lub Regonu firmy ukazuje się jej adres, nr PKD, nazwisko właściciela, data rozpoczęcia działalności, data zawieszenia, wznowienia, zakres działania. Dobrym adresem jest również strona Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/ceidg.public.ui/Search.aspx. W tym przypadku nie jest konieczna znajomość nr NIP czy Regonu, wystarczy nazwisko właściciela, nazwa lub adres. Aby sprawdzić spółkę wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego należy wejść na stronę: http://www.krs-online.com.pl. Serwis umożliwia sprawdzanie firmy po numerze NIP, REGON, KRS lub nazwie. Są tam też dane o ewentualnym postępowaniu układowym albo upadłościowym.
Czy kontrahent jest wypłacalny można przekonać się w Biurze Informacji Gospodarczej InfoMonitor, które udostępnia raporty o przedsiębiorcach z czterech baz: Rejestru Dłużników BIG, bazy Biura Informacji Kredytowej, Systemu Bankowy Rejestr Związku Banków Polskich i giełdy wierzytelności dlugi.info.
Warto sprawdzić, czy potencjalny partner posiada np. Certyfikat Firmy Wiarygodnej Finansowo. Jeśli dana firma może pochwalić się takim wyróżnieniem, istnieje podstawa, by sądzić, że jest godna zaufania – zauważa Mariusz Hildebrand BIG InfoMonitor. – Dokument ten jest odnawiany online. Dzięki temu można mieć stały dostęp do aktualnych informacji na temat kontrahenta – dodaje.
Z pewnością warto też poszukać opinii o partnerze biznesowym w Internecie oraz w stowarzyszeniach zrzeszających przedsiębiorców.
Zadbaj o promocję
W powodzeniu biznesu kluczowe jest, aby oferowane produkty cieszyły się zainteresowaniem odbiorców. Drogą dotarcia do klientów jest reklama. Można skupić się tylko na jej standardowych formach, jednak warto pamiętać, że e-commerce rządzi się innymi prawami niż handel tradycyjny. Przed decyzją o konkretnym sposobie działań marketingowych należy dokładnie przeanalizować grupę docelową, specyfikę proponowanego produktu oraz możliwości finansowe.
Coraz popularniejszym narzędziem promocji internetowej jest Real-Time-Bidding (RTB), czyli aukcje, których przedmiotem są pojedyncze powierzchnie reklamowe. Do tej pory reklamę graficzną w sieci trzeba było kupować płacąc za co najmniej 1 000 odsłon. RTB pozwala lepiej kontrolować koszty i dotrzeć z właściwym przekazem we właściwym momencie do stosownego odbiorcy. To dużo wygodniejsze rozwiązanie dla takich podmiotów, jakimi są np. niewielkie sklepy internetowe.
Oprócz reklam, jedną z bardziej skutecznych form promocji jest obecność w porównywarkach internetowych. Popularne w Polsce tego typu strony to np.: Ceneo.pl, Okazje.info.pl, Nokaut.pl, Radar.pl czy Skąpiec.pl. Można też celować w porównywarki sprofilowane na konkretną branżę czy produkty.
Sprawdź, jakie są szanse na przeżycie
Jak wynika z przedstawionej w czerwcu analizy GUS na przedsiębiorstwach zatrudniających mniej niż 10 osób, pierwszy rok działania spośród firm zarejestrowanych w 2012 przetrwało 76 proc. Największe szanse przeżycia pierwszego roku miała działalność w obszarze informacji
i komunikacji, działalności profesjonalnej, naukowej i technicznej oraz pozostałej działalności usługowej. Najniższy wskaźnik przeżycia charakteryzował przedsiębiorstwa z zakresu zakwaterowania i gastronomii. W przypadku przedsiębiorstw powstałych w 2008 r. po pięciu latach na rynku nadal działała jedna trzecia.
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)