Rezerwacje online: jakie prawa konsumenta?
2015-08-26 13:39
![Rezerwacje online: jakie prawa konsumenta? Rezerwacje online: jakie prawa konsumenta?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/prawa-konsumenta/Rezerwacje-online-jakie-prawa-konsumenta-161968-200x133crop.jpg)
Rezerwacje online © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Last minute a prawa konsumenta
Bez wątpienia taki stan rzeczy może wywoływać u konsumentów dezorientację. Dlatego też ECK Polska przygotował kilka przydatnych porad dla tych, którym zdarza się korzystać z usług internetowych pośredników.- Znajdź informacje na stronie internetowej pośrednika dotyczące podmiotu, z którym zawierasz umowę. W wielu przypadkach (lot, zapewnienie zakwaterowania, wynajem samochodu itp.) stosunek zobowiązaniowy tworzy się bezpośrednio pomiędzy konsumentem, a dostawcą usług. Informacje te powinny być jasno określone w serwisie.
- Przeczytaj warunki umowy z pośrednikiem, odnoszące się do samej rezerwacji. Konsumenci powinni zwrócić szczególną uwagę na informacje dotyczące płatności oraz na wszelkie zastrzeżenia dotyczące rezygnacji z rezerwacji (czy istnieje możliwość bezpłatnego jej anulowania, a wpłacone pieniądze podlegają zwrotowi).
- Ostrożnie przestudiuj stronę internetową. Zawsze upewnij się, aby sprawdzić pełne dane kontaktowe, w tym adres pocztowy. Zweryfikuj też przez dodatkowe wyszukaniem w Internecie. Takie postępowanie może ujawnić negatywne opinie pozostawione przez innych konsumentów.
- Sprawdź nazwę i adres URL witryny w pasku adresu przeglądarki. ECK Polska otrzymuje zapytania od konsumentów, którzy byli przekonani, że dokonują rezerwacji bezpośrednio u dostawcy usług. Natomiast później zdali sobie sprawę, że do rezerwacji użyli strony internetowej wyglądającej podobnie do tej, z której chcieli skorzystać. Niektóre strony pośredniczące mogą być pozycjonowane wyżej w przeglądarce z powodu sponsorowania, dlatego istotne jest, aby upewnić się czy strona jest tą, której szukamy.
- Uważaj na prośby związane z przekierowaniem i dokończeniem procesu rezerwacji poza platformą pośrednika. Czasem może to być znak potencjalnego oszustwa, które zostawia konsumentów bez ochrony, jeśli coś pójdzie nie tak.
fot. mat. prasowe
Rezerwacje online
Użytkownicy korzystający z serwisów pośredniczących w rezerwacjach zawierają umowę bezpośrednio z dostawcą usług, pośrednik nie jest jej stroną.
![Ochrona konsumentów. Oto rekomendacje ECC-Net na lata 2024–2029 [© Jakub Jirsák - Fotolia.com] Ochrona konsumentów. Oto rekomendacje ECC-Net na lata 2024–2029](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/ochrona-konsumentow/Ochrona-konsumentow-Oto-rekomendacje-ECC-Net-na-lata-2024-2029-259690-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Piramidy finansowe, oszustwa na rynkach Forex i kryptowalut. Gdzie szukać pomocy?
-
Światowy Dzień Konsumenta: co wiemy o swoich prawach?
-
Telewizja Polsat i Teleaudio Dwa ukarane przez Prezesa UOKiK za konkurs Sylwester Szczęścia
-
Wakacje.pl ukarane przez UOKiK
-
Bezpłatny okres próbny może być pułapką dla sprzedawców
-
7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
-
Black Friday z Dyrektywą Omnibus - koniec windowania cen
-
Black Friday czy Fake Friday? Jak zorganizować promocje zgodne z Dyrektywą Omnibus
-
Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)