Lot samolotem: jakie prawa nam przysługują?
2015-07-19 00:45
Przeczytaj także: Overbooking, opóźniony lot, zagubiony bagaż. Jakie prawa pasażera?
3. Odmowa przyjęcia na pokład
Twoje prawa:
- Jeżeli z uzasadnionych przyczyn przewoźnik odmówi przyjęcia na pokład pasażerów, to osoby, które dobrowolnie zrezygnują z danego lotu mają prawo do odszkodowania, prawo do opieki oraz prawo do otrzymania dodatkowej korzyści na warunkach uzgodnionych pomiędzy danym pasażerem a przewoźnikiem lotniczym
- W przypadku odmowy przyjęcia pasażerów na pokład wbrew ich woli, pasażerom przysługuje: prawo do odszkodowania, prawo do wyboru pomiędzy zwrotem kosztów biletu a podróżą do miejsca docelowego wg zmienionego połączenia i prawo do opieki
Warto wiedzieć:
- Jeżeli w wyniku overbookingu pasażer zostanie przekierowany na inny lot w niższej klasie, ma prawo zwrotu dodatkowej kwoty.
- Aby uniknąć nieprzyjęcia na pokład warto odprawić się wcześniej on-line czy zapłacić za wybór konkretnego miejsca w samolocie, dotyczy to szczególnie tanich linii lotniczych.
Darmowa aplikacja ECC-Net Travel
Bezpłatna aplikacja ECC-Net Travel udziela informacji o prawach pasażera i innych prawach konsumenta. Aplikacja działa w trybie online, tłumaczy zwroty i wyrażenia na 25 języków – można ją pobrać z Google Playstore (Android), Apple app store (iOS) i Windows Apps+GamesStore (system Windows Phone).
fot. mat. prasowe
Aplikacja ECC-Net Travel
Gdzie szukać pomocy?
- Sprawy transgraniczne: Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce
- Sprawy krajowe: Miejski/ Powiatowy Rzecznik Konsumentów; Federacja Konsumentów; Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
- Sprawy dotyczące opóźnionego/ odwołanego lotu: Komisja Ochrony Praw Pasażera (KOPP), działająca w ramach Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) – Sieć NEB-Net
Przeczytaj także:
Reklamacja wakacji. Jak ją napisać? Ile mamy czasu?
1 2
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)