Ferie zimowe 2015: o tym pamiętaj ruszając w podróż
2015-01-17 00:44
Przeczytaj także: Reklamacja wakacji. Jak ją napisać? Ile mamy czasu?
ZAKWATEROWANIE
Hotel niezgodny z opisem
Poszukajmy w internecie opinii na temat hotelu, do którego się udajemy. Sprawdźmy też jego położenie poprzez zdjęcia satelitarne. Jeżeli okaże się, że standard hotelu jest niezgodny z opisem udogodnień, o których zapewniano w umowie, konsument powinien złożyć reklamację do organizatora wyjazdu lub bezpośrednio do hotelu, gdy samodzielnie rezerwował noclegi.
Uzyskanie odszkodowania za grymasy pogody jest raczej trudne. Jednak, gdy konsument kupił karnet na 10 dni, ale z powodu awarii wyciąg były nieczynny przez 3 dni, to jest to podstawa do żądania zwrotu pieniędzy. Do oszacowania roszczeń warto wykorzystać tzw. Tabelę Frankfurcką.
fot. mat. prasowe
Chatka w górach
ZAKUPY – WYPRZEDAŻE
Towar na gwarancji
Każdą wadliwą rzecz nabytą na terenie Unii Europejskiej można reklamować. Istnieją dwie możliwości: skorzystanie z gwarancji producenta lub napisanie reklamacji do sprzedawcy. O ile przyznanie gwarancji wynika z dobrej woli producenta (może ją wydać lub nie), o tyle każdy sprzedawca jest bezpośrednio odpowiedzialny przed konsumentem za zgodność towarów z umową przez 2 lata od dnia wydania towaru. Mamy minimum dwa miesiące na poinformowanie sprzedawcy o wadzie produktu od momentu jej zauważenia. Gotowe wzorce formularzy reklamacyjnych w językach polskim i angielskim znajdują się na stornie www.konsument.gov.pl.
UWAGA: Rzeczy kupione podczas wyprzedaży również podlegają reklamacji!
fot. mat. prasowe
Wyprzedaże
ZDROWIE
Każdy posiadacz EKUZ (kartę wyrabia się w wojewódzkim oddziale NFZ) ma gwarantowaną podstawową pomoc w szpitalu. Pacjent musi dopłacić, jeżeli rodzaj świadczenia związanego z daną chorobą klasyfikowany jest jako inny niż pilny, wymagający natychmiastowego leczenia.
APLIKACJA ECC-Net: Travel
Aplikacja ECC-Net: Travel może przypaść do gustu miłośnikom podróżowania: zapewnia ona szybki dostęp do porad konsumenckich na tematy takie jak zakupy, wynajem samochodów, zakwaterowanie w hotelu, opieka medyczna, prawa pasażera – z automatycznym tłumaczeniem na 25 języków. Aplikacja jest bezpłatna i działa również w trybie offline, dzięki czemu unikniemy pułapki roamingu.
Aplikacja jest dostępna dla urządzeń mobilnych z systemem operacyjnym iOS, Android i Microsoft Windows.
1 2
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)