Zwrot towaru na własny koszt? Nie z PayPalem
2014-10-30 13:22
Teraz darmowe zwroty dla wszystkich © Maksym Yemelyanov - Fotolia.com
Przeczytaj także: Black Friday bez haczyków. Poradnik dla seniorów
Od teraz, niezależnie od powodu, środkowoeuropejscy użytkownicy, którzy dokonali zakupu za pośrednictwem systemu PayPal, mogą odesłać zakupiony przedmiot i otrzymać zwrot kosztów przesyłki. Zwrot jest możliwy zarówno w przypadku korzystania z usług lokalnych, jak i zagranicznych sprzedawców. Tym samym PayPal w znaczny sposób przyczynia się do rozszerzenia uprawnień kupujących, chroniąc ich już od momentu zakupu produktu, aż po jego ewentualny zwrot.Filozofia usługi zwrotu kosztów odesłania przedmiotu PayPal okazała się właściwym rozwiązaniem w krajach takich jak Francja, Hiszpania, Włochy czy Szwecja, gdzie skutecznie zachęca konsumentów do pełnego korzystania z możliwości, które stwarza e-commerce. Dlatego usługa jest od dziś dostępna także w 15 kolejnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce.
Polski e-konsument w 2014 roku
Konsumenci w naszym regionie kupują coraz więcej i są postrzegani jako świadomi klienci. Podczas gdy 40% Polaków kupuje online od jednego do dwóch razy na trzy miesiące, istnieje również znacząca grupa konsumentów, którzy robią to częściej niż raz miesięcznie (prawie 20%). Co szczególnie istotne, dla wielu z nas zakupy w internecie nie stanowią już żadnej tajemnicy – nie tylko przeszliśmy z nimi do porządku dziennego, ale potrafimy wykorzystać je na własną korzyść. Dlatego też nie powinno zaskakiwać, że Polacy oczekują standardów przyjętych na całym świecie.
fot. mat. prasowe
Zwyczaje związane z zakupami online
Co więcej, e-handel posiada wciąż ogromny, niezagospodarowany potencjał wzrostu – jak wynika z badania PayPal, konsumenci byliby w stanie kupować jeszcze więcej, gdyby nie ich obawy związane z zakupami produktów i niepewnością co do możliwości ich zwrotu. Jednak zmiana tego podejścia i dostarczenie konsumentom większej pewności zakupowej jest podstawą ochrony kupujących PayPal, od teraz rozszerzoną również na usługę zwrotu kosztów odesłania przedmiotu.
fot. mat. prasowe
Zwyczaje związane z zakupami online
O ile koszty przesyłki stanowią istotny czynnik procesu zakupowego (43% Polaków rozważa zrezygnowanie z nabycia produktu w razie konieczności pokrycia kosztów jego przesyłki), 83% respondentów rozważyłoby kupowanie więcej online, jeśli miałoby możliwość darmowego zwrotu. Ponadto, 63% Polaków podczas zakupów online zwraca uwagę na możliwość darmowego zwrotu, a 22% dokonało z jej powodu w przeciągu roku przynajmniej jednego zakupu online. Podczas gdy niemal 60% respondentów zgadza się, że warto móc dokonać darmowego zwrotu podczas zakupów online, tylko 5% Polaków twierdzi, że taka opcja nie jest w ogóle potrzebna i istotna.
fot. mat. prasowe
Konsumenci a darmowy zwrot
Nikt nie powinien być zaskoczony faktem, że odkąd konsumenci mogą kupić praktycznie wszystko z dowolnego miejsca na świecie, nie wychodząc przy tym z domu lub biura, ich oczekiwania względem produktów, usług i doświadczeń zakupowych są wyższe niż kiedykolwiek przedtem - mówi Damien Perillat, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. Podczas gdy e-handel staje się zarazem bardziej regionalny i globalny, zwłaszcza dla konsumentów z Unii Europejskiej, usługi takie jak zwrot kosztów odesłania przedmiotu PayPal niemal natychmiast stały się obowiązującym standardem. Identyfikowanie i wdrażanie takich rozwiązań o wartości dodanej to już nie tylko kwestia konkurencyjności, ale również sposób na budowanie większego zaufania i ochrony konsumenta, w celu umożliwienia wzrostu e-handlu w Europie Środkowo- Wschodniej – dodaje.
Nie pasuje? To nie problem
Zwrot kosztów odesłania przedmiotu pozwala sprzedawcom odpowiedzieć na potrzeby ich klientów, którzy chcą cieszyć się najlepszym doświadczeniem zakupowym. Użytkownicy, którzy zamówili produkt i zapłacili za niego za pośrednictwem PayPal mogą dokonać zwrotu bez względu na jego przyczynę i otrzymać do 120 PLN za zwrot. Jedyne o czym należy pamiętać to zatrzymanie dowodu wysłania. Wtedy, trzy proste kroki do otrzymania zwrotu kosztów odesłania przedmiotu:
- Pobierz i wypełnij formularz.
- Dodaj paragon kasowy i dowód wysłania.
- Wyślij e-maila do PayPal, z formularzem, paragonem i dowodem wysyłki.
Dzięki nowej funkcjonalności, po wypełnieniu tej krótkiej i prostej procedury, zwrot kosztów pojawi się na koncie PayPal w przeciągu 10 dni. Tym sposobem, nawet jeśli zwracanie produktów takich jak np. ubrania i akcesoria będzie istniało zawsze, choćby ze względu na kwestię niewłaściwych rozmiarów, nigdy nie będzie to już stanowić problemu – zarówno dla konsumentów, jak i sprzedawców. W początkowym okresie testowym, zwrot kosztów odesłania przedmiotu PayPal będzie aktywny do 31 grudnia 2014.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)