Licencja transportowa tylko z dobrą reputacją
2014-02-25 08:10
Przeczytaj także: Nowelizacja ustawy o transporcie drogowym ukróci przewozy bez licencji
Kontrowersje
Nowe prawo budzi wśród przewoźników wiele kontrowersji. Jedną ze spornych kwestii jest to, że ocena naruszenia przepisów pozostanie w gestii urzędników. Mogą oni zdecydować, że utrata zezwolenia nie spotka przedsiębiorcy, którego funkcjonowanie wpływa znacząco na zmniejszenie bezrobocia w danym regionie. Jednocześnie konsekwencje nie zostaną wyciągnięte w stosunku do firm, które wedle inspektorów mają szansę na poprawę sytuacji.
Przepisy jednak nie wyznaczają jasnych zasad co do takiego postępowania. Kontrowersyjnym jest także fakt, że za wykroczenia kierowców będą odpowiedzialni zarządcy transportu. Przedsiębiorcy będą rozliczani za przewinienia osób odpowiedzialnych za kierowanie pojazdami i mogą za nie stracić licencję. Zarządcy muszą więc być nieustannie informowani o tym, co dzieje się z konkretnymi pojazdami.
Rozporządzenie wprowadza także obowiązek posiadania tzw. bazy eksploatacyjnej, jednak nie określa dokładnie, jak miałaby ona wyglądać. Prawodawca mówi jedynie o tym, że powinna być ona wyposażona w odpowiednie urządzenia i sprzęt techniczny, pozwalający na prowadzenie przedsiębiorstwa. Brak precyzyjności może powodować, że ograny kontrolujące będą różnie je interpretowały. Przeciwnicy rozporządzenia zauważają także, że w jego tłumaczeniu występują błędy językowe i logiczne, które mają wpływ na znaczenie i stosowanie przepisów.
1 2
oprac. : Truck & Business Polska
Przeczytaj także
-
Elektroniczna kontrola zezwoleń dla przewoźników zagranicznych poprawi sytuację branży TSL?
-
Za opóźnienia w przewozie towarów niemieckie prawo przewiduje wysokie kary
-
Nowe wymogi dla przewoźników w Londynie: Direct Vision Standard i zezwolenia HGV
-
Czy branża transportowa w Polsce potrzebuje regulacji prawnych na wzór Hiszpanii i Węgier?
-
Czy kara umowna za przeładunek towaru zawsze jest skuteczna?
-
Czy dekarbonizacja i ESG są dla logistyki błękitnym oceanem?
-
Przewóz towarów do Wielkiej Brytanii po Brexicie
-
Zmiany w RO e-transport: powszechna kontrola towarów wjeżdżających do Rumunii
-
Firmy transportowe muszą zwrócić uwagę na HS kody, aby nie zapłacić mandatu
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)