  • 1. Data: 2003-05-11 17:35:08
    Temat: zwrot kasy przez komornika
    Od: "marcin" <a...@t...pl>

    Witam,
    Około miesiąca temu komornik zajął z konta naszej firmy kwotę 15 tys. z
    tytułu jakiś zaległości. Okazało się to pomyłką, za co w rozmowie komornik
    nas przeprosił i środki obiecał zwrocić. jednak do tej pory tak się nie
    stało. Dzwoniąc do nich z kolejną interwencją w sprawie zwrotu pieniędzy,
    slyszymy, że przy próbie przelania środków na nasze konto ponoć przelew
    elektroniczny jest "odbijany" (cyt. pani z biura komornika). Systuacja
    strasznie mnie irytuje!!! A co ciekawsze nawet nie chcą nam przesłać żadnego
    dowodu, że tak jest (mam na mysli jakiś komunikat z banku elektronicznego).

    Mam w związku z tym pytanie. W jakim czasie komornk jest zobowiązany do
    zwrotu nieslusznie pobranych środków?? I ewentualnie czy mogę wytoczyć mu
    jakąś sprawę bądź czy przysługują mi jakieś odsetki z tego tytułu ( przecież
    obraca moimi środkami). Ewentualnie gdzie mogę znaleźć podstawę prawną do
    zwrotu w określonym terminie.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2003-05-11 19:53:49
    Temat: Re: zwrot kasy przez komornika
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Generalnie odsetki należą się od chwili niesłusznego pobrania kwoty. Ale to
    pod warunkiem, że błąd wynikł z winy komornika, a nie z jakiegoś innego
    powodu.

    Ja bym wezwał go na piśmie do zwrotu niesłusznie pobranych pieniędzy, a
    jesli to nie nastąpi, złożył zawiadomienie do prokuratury o przekroczeniu
    uprawnień przez komornika (art. 231 kk). I niech wyjaśnia prokuratorowi,
    czemu mu odbija przelewy.

  • 3. Data: 2003-05-11 20:49:27
    Temat: Odp: zwrot kasy przez komornika
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik marcin <a...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b9m1f1$bcf$...@a...news.tpi.pl...

    > Mam w związku z tym pytanie. W jakim czasie komornk jest zobowiązany do
    > zwrotu nieslusznie pobranych środków??

    Natychmiast.

    > I ewentualnie czy mogę wytoczyć mu
    > jakąś sprawę bądź czy przysługują mi jakieś odsetki z tego tytułu
    przecież
    > obraca moimi środkami).

    Oczywiscie ze tak.

    > Ewentualnie gdzie mogę znaleźć podstawę prawną do
    > zwrotu w określonym terminie.

    Hem... Nie bardzo widze jakas konkretna. Po prostu jest to nienalezne
    swiadczenie, ktore nienalezne, a wiec tez wymagalne, jest od samego
    poczatku. W najgorszym wypadku mozesz powolac sie na art. 455 KC, ktory
    mowi, ze swiadczenie winno byc spelnione niezwlocznie po wezwaniu dluznika
    do jego spelnienia. Nie sadze, aby w ustawie o komornikach byly jakies
    regulacje szczegolne ( a nie mam jej, aby sprawdzic ).
    Dodam, ze tlumaczenie sie jakimis problemami bankowymi nie jest z punktu
    widzenia prawa zadnym tlumaczeniem.

    Depi.

  • 4. Data: 2003-05-12 08:13:07
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "marcin" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    żadnego
    > dowodu, że tak jest (mam na mysli jakiś komunikat z banku

    a w jakim banku masz rachunek ?
    może w PKO BP

    spróbuj im po prostu podać numer rachunku w formacie 26 cyfr i po kłopocie -
    być może problem czysto techniczny i wystarczy dobra wola oraz dialog

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 5. Data: 2003-05-12 09:01:52
    Od: t...@w...pdi.net

    marcin <a...@t...pl> wrote:
> [...]
    > tytułu jakiś zaległości. Okazało się to pomyłką, za co w rozmowie komornik
    > nas przeprosił i środki obiecał zwrocić.

    Tak z nieprawniczej ciekawosci :-)

    Powiedzmy, ze mamy do czynienia z nieuczciwym komornikiem:

    1. Czy komornik moze zdjac pieniadze z konta kazdej firmy?

    2. Jesli je zdejmie i przepusci to co dalej? Czy za taki dlug odpowiada
    Panstwo?

    > Pozdrawiam,
    > Marcin

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 6. Data: 2003-05-12 16:24:21
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik <t...@w...pdi.net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b9nnu0$bk8$...@a...news.tpi.pl...
    > marcin <a...@t...pl> wrote:
    > Tak z nieprawniczej ciekawosci :-)
    >
    > Powiedzmy, ze mamy do czynienia z nieuczciwym komornikiem:
    >
    > 1. Czy komornik moze zdjac pieniadze z konta kazdej firmy?

    Musi miec tytul wykonawczy. Nie wiem jednak,. czy banki tego pilnuja.

    > 2. Jesli je zdejmie i przepusci to co dalej? Czy za taki dlug odpowiada
    > Panstwo?

    Juz nie.

    Depi.