  • 1. Data: 2008-10-26 10:43:09
    Temat: znaki drogowe na terenie prywatnym
    Od: redgrist <r...@n...spam>

    Witajcie.
    Firma zarządzająca naszym terenem wspólnotowym wysnuła taką teorię:
    "znaki postawione na terenie wspólnoty nie mają mocy prawnej i każdy kto
    złamie zakaz np zatrzymywania się i dostanie mandat może nie zgodzić się
    na jego przyjęcie i wygra w sądzie grodzkim"
    Pytanie moje jest proste, czy to prawda?

    redgrist

  • 2. Data: 2008-10-26 11:47:46
    Temat: Re: znaki drogowe na terenie prywatnym
    Od: "Zmotoryzowany" <zmotoryzowany@@@poczta.fm>

    Użytkownik "redgrist" <r...@n...spam> napisał w wiadomości
> [...]
    > na jego przyjęcie i wygra w sądzie grodzkim"
    > Pytanie moje jest proste, czy to prawda?

    Kodeks Wykroczeń!
    Art. 98. (107) Kto, prowadząc pojazd poza drogą publiczną, nie zachowuje
    należytej ostrożności,
    czym zagraża bezpieczeństwu innych osób, lub nie stosuje się do przepisów
    regulujących korzystanie
    z dróg wewnętrznych lub innych miejsc dostępnych dla ruchu pojazdów podlega
    karze grzywny albo karze nagany.

  • 3. Data: 2008-10-26 13:22:26
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Zmotoryzowany" <zmotoryzowany@@@poczta.fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > regulujących korzystanie
    > z dróg wewnętrznych lub innych miejsc dostępnych dla ruchu pojazdów
    > podlega karze grzywny albo karze nagany.

    A jakie przepisy regulują korzystanie z dróg wewnetrznych i innych miejsc
    dostepnych dla ruchu pojazdów? I czy złamanie zakazu parkowania jest
    zagrozeniem dla bezpieczeństwa innych osób?

  • 4. Data: 2008-10-26 13:42:03
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł Ubysz" <p...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dostepnych dla ruchu pojazdów? I czy złamanie zakazu parkowania jest
    > zagrozeniem dla bezpieczeństwa innych osób?

    Może powodować zagrożenie

    --
    Pozdrawiam,
    Szymon

  • 5. Data: 2008-10-26 17:28:02
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Zmotoryzowany pisze:

    > Art. 98. (107) Kto, prowadząc pojazd poza drogą publiczną, nie zachowuje
    > należytej ostrożności, czym zagraża bezpieczeństwu innych osób,

    W tym zakresie OK, ale to nie dotyczy pytania.

    > lub nie stosuje się do przepisów regulujących korzystanie
    > z dróg wewnętrznych lub innych miejsc dostępnych dla ruchu pojazdów podlega

    Teraz znajdź mi przepisy regulujące korzystanie z dróg wewnętrznych.
    Powodzenia !

    Do pytającego - firma zarządzająca ma rację.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 6. Data: 2008-10-26 19:38:29
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > Teraz znajdź mi przepisy regulujące korzystanie z dróg wewnętrznych.
    > Powodzenia !

    Wystarczy na wjeździe postawić znak oznaczający strefę zamieszkania.

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 7. Data: 2008-10-27 06:11:28
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    > Teraz znajdź mi przepisy regulujące korzystanie z dróg wewnętrznych.

    Po pierwsze primo: jeśli "teren wspólnotowy" został na wjeździe oznaczony
    znakiem :strefa zamieszkania" to cała dyskusja jest zbędna, gdyż "działa"
    tam normalnie kodeks drogowy i własność grutu nie ma żadnego znaczenia.

    Po drugie primo;) : jakoś chętnie omijacie ostatniutki człon art.98KW.
    A jego wykładnia jest taka, że od ustalania zasad i przepisów obowiązujących
    na terenie prywatnym, a więc także od organizacji tam ruchu jest
    administrator terenu. I może on ustawiać tam znaki, a także np. umieścić
    tablicę informującą o ruchu lewostronnym na zarządzanym przez siebie terenie
    "dostępnym dla ruchu pojazdów".
    Wniosek-zasranym obowiązkiem kierowcy wjeżdżającego na taki teren jest
    przestrzeganie przepisów tam obowiązujących a za ich złakmanie MOŻE zostać
    ukarany. I nie ma tu mowy o braku znamion wykroczenia.

    > Do pytającego - firma zarządzająca ma rację.

    Do odpowiadającego- pewność w wypowiadaniu sądów jest najczęściej dowodem
    małej wiedzy;))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 8. Data: 2008-10-27 09:12:33
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Nostradamus pisze:

> [...]
    > oznaczony znakiem :strefa zamieszkania" to cała dyskusja jest zbędna,
    > gdyż "działa" tam normalnie kodeks drogowy i własność grutu nie ma

    Super, to i ja doskonale wiem o czym nie raz zresztą tu pisałem. Autor
    postu pisał jednak o znakach zakazu zatrzymywania się stawianych na
    drodze wewnętrznej. Zadał proste pytanie, jak sam stwierdził - czy można
    się wykpić od mandatu za postój pojazdu za znakiem zatrzymywania na
    drodze niepublicznej. Nie zapytał co ma zrobić aby wprowadzić zakaz
    zatrzymywania się na takiej drodze.

    > Wniosek-zasranym obowiązkiem kierowcy wjeżdżającego na taki teren jest
    > przestrzeganie przepisów tam obowiązujących a za ich złakmanie MOŻE
    > zostać ukarany. I nie ma tu mowy o braku znamion wykroczenia.

    Za to mowa o przepisach regulujących korzystanie z dróg wewnętrznych.
    Nie istnieją takowe przepisy (uchwały wspólnoty nie są przepisem), ten
    zapis jest martwą regulacją z czasów ustawy o drogach publicznych z 24
    stycznia 1986 roku, na mocy której rozporządzeniem w sprawie wykonania
    niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych określono zasady ruchu
    na drogach wewnętrznych. Tak się jednak składa że 24 lipca 1998
    uchwalono ustawę o zmianie niektórych ustaw określających kompetencje
    organów administracji publicznej [...] i ta uchyliła wspomniane
    rozporządzenie w zakresie regulacji ruchu na drogach publicznych.

    > Do odpowiadającego- pewność w wypowiadaniu sądów jest najczęściej
    > dowodem małej wiedzy;))

    Czasami ta pewność wynika jednak z gruntownej wiedzy kogoś, kto na
    codzień boryka się z problemami regulacji ruchu drogowego. Szczególnie w
    sytuacji, gdy bezpośrednio dotyczy go problem zarządu drogą wewnętrzną :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 9. Data: 2008-10-27 09:13:49
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    KsZZysiek pisze:

    > Wystarczy na wjeździe postawić znak oznaczający strefę zamieszkania.

    Ja zadałem konkretne pytanie o przepisy regulujące korzystanie z dróg
    wewnętrznych. Takim przepisem nie jest kodeks drogowy, on jedynie
    rozciąga swoje zastosowanie na strefy zamieszkania. Zaznaczam, że strefa
    zamieszkania to nie to samo co droga wewnętrzna.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 10. Data: 2008-10-27 10:12:24
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

> [...]
    > swoje zastosowanie na strefy zamieszkania. Zaznaczam, że strefa
    > zamieszkania to nie to samo co droga wewnętrzna.

    Podaj definicję "drogi wewnętrznej" .