-
1. Data: 2003-10-15 19:06:32
Temat: zmiana adresu prowadzenia działalności a UM
Od: "Paweł Goławski" <p...@o...pl>
Witam!
Właśnie przeniosłem sobie DG z jednego miasta do drugiego i wszystko byłoby
w porządku...
gdyby nie wpis do ewidencji DG.
Sytuacja wygląda tak:
W moim starym urzędzie zmienili mi wpis na nowy adres, dalej załatwiłem
sobie aktualizachę REGON-u, NIP-1 i VAT-R w nowym US, ZUS też....
Coś minie podkusiło i zadzwoniłem do UM właściwego ze względu na nowy adres
siedziby firmy i tam sie okazało...
że TO ONI mają mnie wpisać do swojej ewidencji...!?
(pewnie dostałbym nowy numer wpisu, zapłacił 100PLN i co najgorsze - jeszcze
raz czekałaby mnie aktualizacja danych w GUS-ie, US-ie, ZUS-ie i bankach...)
W związku z tym mam pytanie:
W którym wpisie do ewidencji ja mam figurować?? Nie chcę mieć później jakiś
nieprzyjemności że to ja czegoś niedopełniłem...
A może zależy to od interpretacji urzędników Urzędu Miasta??
Pozdrawiam,
Paweł Goławski.
-
2. Data: 2003-10-15 21:56:59
Temat: Re: zmiana adresu prowadzenia działalności a UM
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 15 Oct 2003, Paweł Goławski wrote:
>+ Witam!
>+ Właśnie przeniosłem sobie DG z jednego miasta do drugiego
[...]
>+ Coś minie podkusiło i zadzwoniłem do UM właściwego ze względu na nowy adres
>+ siedziby firmy i tam sie okazało...
>+ że TO ONI mają mnie wpisać do swojej ewidencji...!?
[...]
>+ W związku z tym mam pytanie:
>+ W którym wpisie do ewidencji ja mam figurować??
A to zależy co zmieniałeś: bo w zależności od lokalizacji
n.wym. zgłasza się w różne miejsca różne zmiany:
- siedzibę DG.
- miejsce prowadzenia DG.
Z p. widzenia podatku wchodzi jeszcze w rachubę:
- miejsce zamieszkania.
Pani w 1. urzędzie mogła nie być świadoma (przyjąć że wiesz
co robisz ?) co zmieniasz...
[...]
>+ A może zależy to od interpretacji urzędników Urzędu Miasta??
Nie zależy :)
Jak możesz to przekop groups.googlem grupę .podatki (bo temat
powraca i mogą cię obwarczeć jak spytasz bez sprawdzania ;)).
pozdrowienia, Gotfryd
-
3. Data: 2003-10-16 19:31:48
Temat: Re: zmiana adresu prowadzenia działalności a UM
Od: "Paweł Goławski" <p...@o...pl>
W wiadomości:
P...@k...portezjan
.zabrze.pl,
Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):
> A to zależy co zmieniałeś: bo w zależności od lokalizacji
> n.wym. zgłasza się w różne miejsca różne zmiany:
> - siedzibę DG.
> - miejsce prowadzenia DG.
> Z p. widzenia podatku wchodzi jeszcze w rachubę:
> - miejsce zamieszkania.
> Pani w 1. urzędzie mogła nie być świadoma (przyjąć że wiesz
> co robisz ?) co zmieniasz...
Zmieniłem wszystkie (zamieszkanie, siedzibę i prowadzenie)
Ogólnie to nie mam problemu z tym co ja mam zrobić jak przenoszę DG z
jednego miejsca w inne... poza UM
Denerwuje mnie, że w jednym _URZEDZIE_MIASTA_ mówią mi co innego niż w
drugim... chodzi dokładnie o wpis do ewidencji - o to, w ewidencji _KTÓREGO_
z tych urzędów powienienem figurować po zmianie? (tego starego czy nowego?)
Oczywiście każdy z tych urzędów "chce" abym był w jego ewidencji":|
Interesuje mnie to jak to jest wg. prawa ?
> Jak możesz to przekop groups.googlem grupę .podatki (bo temat
> powraca i mogą cię obwarczeć jak spytasz bez sprawdzania ;)).
Sprawdzałem, sprawdzałem - i to mi dużo pomogło, natomiast problemu
dotyczącego samego wpisu do ewidencji (w nowym, czy w starym UM mam być
wpisany _PO_ aktualizacji) nie znalazłem...
Pani w 2 urzędzie powiedziała, że z 1-go urzędu (starego) powinni byli
przysłać papiery do niej i to u niej powinienem figurować w ewidencji... Jak
teraz pytam panią w 1-wszym urzędzie to ona twierdzi że wcale nie ma takiego
obowiązku wysyłania danych (podobno obowiązek taki będzie miała od 1
stycznia 2004) i mogę pozostać u niej w ewidencji...?? Dlatego pytam, która
z tych Pań ma rację??
No i nie wiem jakie mogą mnie czekać konsekwencje jak zostawię sprawę tak
jak jest (tzn. wpis do ew. w starym UM)??
Pozdrawiam,
Paweł
PS. Dzięki za zainteresowanie tematem:)