  • 1. Data: 2009-08-24 07:38:10
    Temat: zażalenie zawiadamiającego o przestępstwie
    Od: "mefinella" <m...@g...pl>

    Zostalo złożone zawiadomienie o przestępstwie z art. 300 kk, 301 kk i 302
    kk.
    Zawiadamiajacy jest jednocześnie pokrzywdzonym, niestety prokurator uwaza
    inaczej.
    Zostalo wydane postanowienie o umorzeniu śledztwa.
    Jaka jest mozliwosc wniesienia zażalenia jesli zawiadamiajacy nie został
    uznany za pokrzywdzonego?

    pozdr.

  • 2. Data: 2009-08-24 11:40:17
    Temat: Re: zażalenie zawiadamiającego o przestępstwie
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mefinella" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kk.
    > Zawiadamiajacy jest jednocześnie pokrzywdzonym, niestety prokurator uwaza

    Z czego wynika, że prokurator nie uznał ciebie za pokrzywdzonego?

  • 3. Data: 2009-08-24 16:40:34
    Od: "mefinella" <m...@g...pl>

    Użytkownik "grzech" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "mefinella" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Z czego wynika, że prokurator nie uznał ciebie za pokrzywdzonego?

    na tytule wykonawczym widnieje kto inny jako wierzyciel po cesji
    wierzytelnosci zostana nadana klauzula na nowego wierzyciela ale Pani
    prokurator uznała za pokrzywdzonego pierwotnego wierzyciela
    ale wobec braku danych dostatecznie uzasadniajacych podejrzenie popelnienia
    czynu zabronionego umorzyla sledztwo co do kazdego punktu

  • 4. Data: 2009-08-24 19:35:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > ale wobec braku danych dostatecznie uzasadniajacych podejrzenie
    > popelnienia czynu zabronionego umorzyla sledztwo co do kazdego punktu

    Nie znając szczegółów uważam, ze w odniesieniu do art. 300 i 301 kk decyzja
    prokuratury jest mocno dyskusyjna. Udaremniając lub uszczuplając
    zaspokojenie wierzyciela, czy też ograniczając zaspokojenie w inny sposób
    dłużnik co najmniej godzi się na to, ze pokrzywdzeni zostaną nie tylko jego
    aktualni wierzyciele, ale również i ci przyszli, którzy zgodnie z prawem
    cywilnym nabędą wierzytelności. Zmiana wierzyciela nie ma tu żadnego
    wpływu - moim zdaniem - na prawno-karną ocenę działań sprawcy. W tej
    sytuacji każdy wierzyciel aktualny jest pokrzywdzony uprzednimi działaniami
    dłużnika, o ile tylko można dowieść, że sprawca o swoim długu wiedział - bo
    jest to przestępstwo umyślne.

    Co do art. 302 kk, to już sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, bowiem
    trudno, by sprawca spłacił wierzyciela, który jeszcze jego wierzycielem nie
    był i tu - również nie znając szczegółów - byłbym skłonny podzielić
    stanowisko prokuratury.

    rzeczą osobną pozostaje to, jakie dowody zaistnienia przestępstwa
    przedstawiłeś, że prokurator uznał je za nie wystarczające.

  • 5. Data: 2009-08-24 22:05:07
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    > rzeczą osobną pozostaje to, jakie dowody zaistnienia przestępstwa
    > przedstawiłeś, że prokurator uznał je za nie wystarczające.

    W tej sprawie generalnie jest zbyt mało informacji aby można było coś
    doradzić.
    Pokrzywdzonym zostaje się "z urzędu" jeśli są spełnione warunki.. Jeśli
    prokurator twierdzi, że nie jesteś pokrzywdzonym to musi mieć do tego jakieś
    podstawy. Jeśli chcesz z nim powalczyć możesz na przykład złożyć wniosek o
    udostępnienie akt jako pokrzywdzony. Prokurator pewnie ci odmówi. Składasz
    od tego postanowienia zażalenie.
    Jeśli jest to dla ciebie ważne to spróbuj skontaktować się z zawodowym
    prawnikiem. To nie jest zagadnienie na grupę dyskusyjną.

  • 6. Data: 2009-08-25 03:56:15
    Od: kam <...@...pl>

    mefinella pisze:
> [...]
    > Zostalo wydane postanowienie o umorzeniu śledztwa.
    > Jaka jest mozliwosc wniesienia zażalenia jesli zawiadamiajacy nie został

    wnieść zażalenie, w którym wykaże, że jest pokrzywdzonym, a potem
    zażalić ewentualne zarządzenie prokuratora o odmowie przyjęcia,

    KG

  • 7. Data: 2009-08-25 08:14:59
    Od: "mefinella" <m...@g...pl>

> [...]
    >
    > rzeczą osobną pozostaje to, jakie dowody zaistnienia przestępstwa
    > przedstawiłeś, że prokurator uznał je za nie wystarczające.

    Dziekuje za podpowiedz i wyjasnienie na pewno skorzystam a
    dowody wydawało mi sie były dosc dobrze przedstawione łacznie ze wskazaniem
    konkretnych dat i KW zbytych i darowanych, wniesionych aportem do innej
    społki uworzonej notabene przez rodzine

  • 8. Data: 2009-08-25 08:15:55
    Od: "mefinella" <m...@g...pl>

> [...]
    > wniosek o udostępnienie akt jako pokrzywdzony. Prokurator pewnie ci
    > odmówi. Składasz od tego postanowienia zażalenie.

    jest to jakies wyjscie, dziekuje