  • 1. Data: 2013-05-12 11:40:29
    Temat: zawieszenie zajęć w gimnazjum
    Od: gary <g...@g...pl>

    Witam .
    Krótka piłka.
    Ostatnia klasa gimnazjalna (potem egzaminy do szkół średnich) miesiąc
    do końca roku szkolnego.
    Zajęcia z języka angielskiego zostają oficjalnie odwołane do końca roku,
    ponieważ pani nauczycielka bierze zwolnienie lekarskie (ciąża)
    Rozumiem że wypadki losowe się zdarzają, ale ciąża pracownika i jej
    konsekwencje są raczej dla pracodawcy przewidywalne.
    Czy w tej sytuacji na szkole nie spoczywa obowiązek zapewnienia
    prowadzenia zajęć ? Jeżeli nie jest to możliwe przy pomocy zatrudnionej
    kadry, to nawet przez pracownika zatrudnionego na okres miesiąca.
    Wkurza mnie kiedy w sytuacji dającej się przecież przewidzieć dyrekcja
    nie zadbała o zapewnienie nauczyciela na zastępstwo (podobno jest
    bezrobocie) a dzieci wysyła się do domu.

    Próbowałem zajrzeć do ustawy o systemie oświaty ale tam zbyt duży poziom
    ogólności

    Art. 7. 1. Szkołą publiczną jest szkoła, która:
    1) zapewnia bezpłatne nauczanie w zakresie ramowych planów nauczania;
    2) przeprowadza rekrutację uczniów w oparciu o zasadę powszechnej
    dostępności;
    3) zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w
    odrębnych przepisach, z zastrzeżeniem ust. 1a;
    4) realizuje:
    a) programy nauczania uwzględniające podstawę programową kształcenia
    ogólnego, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe -
    również podstawę programową kształcenia w zawodach,
    b) ramowy plan nauczania;
    5) realizuje ustalone przez ministra właściwego do spraw oświaty i
    wychowania zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz
    przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów.

    Jak dla mnie nie jest realizowany nauczanie w zakresie ramowych planów
    nauczania.

    Czy dyrektorowi takiej szkoły nie powinien przyjrzeć się kuratorium oświaty.
    Pozdrawiam
    Gary

  • 2. Data: 2013-05-12 13:27:07
    Temat: Re: zawieszenie zajęć w gimnazjum
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gary" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy dyrektorowi takiej szkoły nie powinien przyjrzeć się kuratorium
    > oświaty.

    Pismo, czy nawet maila zawsze można napisać. Niby masz rację, choć z innego
    punktu widzenia, jakby przynosiła zwolnienia po tygodniu, to też by mieli
    kogoś na zastępstwo szukać?

  • 3. Data: 2013-05-12 16:25:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gary wrote:
> [...]
    > konsekwencje są raczej dla pracodawcy przewidywalne.
    > Czy w tej sytuacji na szkole nie spoczywa obowiązek zapewnienia

    Spoczywa.
    Tylko co maja zrobic skoro nie mozna znalezc nikogo chetnego do pracy.

    Skąd wiesz, że nie probowala?

    Ucz sie sam. To nie przedszkole.

  • 4. Data: 2013-05-12 16:49:40
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-05-12 16:25, witek pisze:

    > Spoczywa.
    > Tylko co maja zrobic skoro nie mozna znalezc nikogo chetnego do pracy.

    No paczpan, a podobno wściekłe bezrobocie wśród nauczycieli, bo niż demo...

    Swoją drogą - ciekaw jestem pomysłu na sensowne rozwiązanie "pojemności"
    systemu edukacyjnego wobec wahań demograficznych. Te wahania są znane z
    wyprzedzeniem 3 lat dla przedszkoli i 19 lat dla szkół wyższych.
    Tymczasem nie ma żadnego systemu elastycznego reagowania (tj luzowania i
    zaprzęgania nauczycieli). Macie pomysł? Początkiem powinna być reguła,
    że belferstwo jest drugą, a nie jedyną profesją.

    > Ucz sie sam. To nie przedszkole.

    Niech rząd odda kasę i zniesie obowiązek szkolny, to bardzo chętnie.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 5. Data: 2013-05-12 16:50:26
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 12.05.2013 16:25, witek wrote:

    > Ucz sie sam. To nie przedszkole.

    Placi za to wiec wymaga, co w tym dziwnego?

    Moze ja tez moglbym nie placic przez miesiac podatkow? Nie ja nie moge,
    dlaczego oni moga lekcewazyc to, za co dostaja kase?

    zen.aspx

  • 6. Data: 2013-05-12 17:27:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zgred wrote:

    > No paczpan, a podobno wściekłe bezrobocie wśród nauczycieli, bo niż demo...

    wsrod anglistow, zapewne w mniejszej miejscowosci ?

> [...]
    > zaprzęgania nauczycieli). Macie pomysł? Początkiem powinna być reguła,
    > że belferstwo jest drugą, a nie jedyną profesją.

    wlasnie po to sa nadgodziny i nie 40 godzin pracy przy tablicy zeby cos
    sie dalo jeszcze wcisnąć.
    I to jest w miare elastyczny system, ktory dobrze sie sprawdził przy wyzu.

    Natomiast nie przeskoczysz tego, ze ludzie po prostu nauczycielami byc
    nie chca.

    > Niech rząd odda kasę i zniesie obowiązek szkolny, to bardzo chętnie.

    mowie o miesiacu z kawalkiem, ktory pozostal do konca roku.

  • 7. Data: 2013-05-12 17:28:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    hiki o! wrote:

    > Placi za to wiec wymaga, co w tym dziwnego?
    >
    > Moze ja tez moglbym nie placic przez miesiac podatkow? Nie ja nie moge,
    > dlaczego oni moga lekcewazyc to, za co dostaja kase?

    A szkola to wrozka i ma sobie nauczyciela wyczarowac?

    Zostalo miesiac, moze spokojnie uczyc sie sam jak mu tak bardzo zalezy.

  • 8. Data: 2013-05-12 18:19:07
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-05-12 17:27, witek pisze:

    > wlasnie po to sa nadgodziny i nie 40 godzin pracy przy tablicy zeby cos
    > sie dalo jeszcze wcisnąć.
    > I to jest w miare elastyczny system, ktory dobrze sie sprawdził przy wyzu.

    No - może i ma to sens...
    Czyli: Zanim zostaniesz, studencie, belfrem, to popatrz na "choinkę
    demograficzną" i się zastanów. Dajemy Ci gówniane pieniądze za
    nie-za-ciężką pracę. Poszukaj sobie dodatkowego zajęcia na ten czas wolny.

    Ale za tym powinno iść skasowanie przywilejów z Karty Nauczyciela, aby
    ułatwić naturalną rotację kadr.

    > Natomiast nie przeskoczysz tego, ze ludzie po prostu nauczycielami byc
    > nie chca.

    Ja-tam chciałem... (jako drugie zajęcie).

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 9. Data: 2013-05-12 18:58:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zgred wrote:

> [...]
    > demograficzną" i się zastanów. Dajemy Ci gówniane pieniądze za
    > nie-za-ciężką pracę. Poszukaj sobie dodatkowego zajęcia na ten czas wolny.

    jak w kazdym innym zawodzie.

    > Ale za tym powinno iść skasowanie przywilejów z Karty Nauczyciela, aby
    > ułatwić naturalną rotację kadr.

    Ale za tym powinno isc przygotowanie pracodawcy do normalnego zatrudnia
    pracownikow.
    Czyli ja chce miec miejsce pracy, a nie 4 krzesla na 30 nauczycieli w
    pokoju nauczycielskim. Dlugopisy, kartki papieru, ksero tez powinno byc
    z pracy.

    > Ja-tam chciałem... (jako drugie zajęcie).

    wariat ?
    :)

  • 10. Data: 2013-05-12 19:42:21
    Od: zgred <z...@e...com>