  • 1. Data: 2002-12-25 10:07:18
    Temat: zatrudnianie cudzoziemca jako osoby wspolpracujacej
    Od: "Darek" <g...@p...pl>

    Witam ,
    Czy ktos jest wstanie pomoc mi w kwestii co do ktorej nasze instytucje maja
    rozbiezne staniwiska?
    Otoz zawarlem zwiazek malzenski z obywatelka innego panstwa. Stanowimy wiec
    rodzine, oczywiscie polskie prawo nie zezwala mojej zonie na prace bez
    zezwolenia. Nie musze chyba mowic ze uzyskanie zezwolenia to droga przez
    meke i do tego bardzo dlugi czas oczekiwania na wszystko.
    Wpadlem wiec na inny pomysl. Mam dzialalnosc gospodarcza na zasadach
    ogolnych wiec moge wlaczcy zone do firmy jako osobe wspolpracujaca. Moze
    wiec wykonywac obowiazki ktore przewidujezakres mojej dzialalnosci.
    I tu ciekawostka wydzial imigracyjny urzedu wojewodzkiego stwierdzil ze zona
    mimo zeby zona byla osoba wspolpracujaca to ja musze wsytapic do Urzedu
    Pracy z wnioskiem oni sprawdza czy nie ma obywatela polskiego ktory moze
    wykonywac te obowiazki i jezeli nikt sie nie znajdzie to dopiero wtedy zona
    moze byc osoba wspolpracujaca.
    Natomiast w Urzedzie Pracy powiedzieli mi ze nie musze o nic wystepowac i ze
    nie potrzebuje zadnego zezwolenia. W zasadzie w polskich przepisach juz nic
    mnie nie zdziwi ale sprawa jest powazna bo jezeli ktos sie przyczepi o takie
    zezwolenie to zonie grozi deportacja (?!!!) To wlasnie nasze prawo.
    Czy ktos orientuje sie w tej materii ewentualnie przechodzil juz ta droge
    krzyzowa? Bede wdzieczny za pomoc.

    Pozdr
    Darek

  • 2. Data: 2002-12-27 18:24:46
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <g...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ze
    > nie potrzebuje zadnego zezwolenia. W zasadzie w polskich przepisach

    Przestudiuj przepisy, na ktore powoluja sie powyzsze urzedy.

    Karol