  • 1. Data: 2009-10-18 16:51:29
    Temat: zaswiadczenie o zatrudnieniu
    Od: "bourbaki" <b...@g...pl>

    czynie pewne podchody do zmiany pracy, ale potencjalny nowy pracodawca
    wymaga w moim przypadku zaswiadczenia o zatrudnieniu. zaswiadczenie to
    musze oczywiscie wziac od dotychczasowego pracodawcy z ktorym poki co
    nie chialbym sobie psuc stosunkow, bo nie wiem co z tego zalatwiania w nowej
    firmie wyjdzie. Co mozna powiedziec w kadrach proszac o zatrudnienie, zeby
    sie
    nie ujawniac do czego mi to potrzebne ? czy sa jakies inne powody dla
    ktorych
    pracownicy biora zaswiadczenia niz zmiana pracy ? Czy to jest potrzebne np.
    do kredytow bankowych czy czegos takiego ? czy byloby dobra zmylka jesli
    poprosze o zaswiadczenie o zatrudnieniu i *wysokosci zarobkow* ? czy jest
    jakis bank, ktory wymaga takich zaswiadczen na uniwersalnym formularzu
    a nie ich wlasnym ?

  • 2. Data: 2009-10-18 16:59:46
    Temat: Re: zaswiadczenie o zatrudnieniu
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    bourbaki wrote:
> [...]
    > poprosze o zaswiadczenie o zatrudnieniu i *wysokosci zarobkow* ? czy jest
    > jakis bank, ktory wymaga takich zaswiadczen na uniwersalnym formularzu

    Po raz pierwszy w życiu słyszę o takiej praktyce przyszłego pracodawcy
    (zarówno jako przyjmujący do pracy, jak i przyjmowany :-). Zastanowiłbym
    sie poważnie czy kontynuować dalszą "znajomość" z tym kimś.

    Jeżeli jednak jesteś zdecydowany i zdesperowany, to pracodawca jest Ci
    zobowiązany wystawić zaświadczenie np. dla operatora komórkowego czy do
    kredytu ratalnego. Pytanie, czy ten przyszły chce również wysokość zarobków.

    W razie czego, na stronach banków, szczególnie tych działajacych w
    branży kredytów ratanych, możesz sobie ściągnąć stosowny wzór. Możesz
    też taki formularz wziąć w sklepie mówiąc, że chcesz "wziąć raty".

    M.

  • 3. Data: 2009-10-18 17:18:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bourbaki wrote:
    > czynie pewne podchody do zmiany pracy, ale potencjalny nowy pracodawca
    > wymaga w moim przypadku zaswiadczenia o zatrudnieniu.

    A po jaką cholerę mu to?
    Może jednak rób podchody gdzie indziej, bo ja to kiepsko dalej widzę.

  • 4. Data: 2009-10-18 19:10:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hbfh2c$jf8$1@achot.icm.edu.pl bourbaki
    <b...@g...pl> pisze:

    > czynie pewne podchody do zmiany pracy, ale potencjalny nowy pracodawca
    > wymaga w moim przypadku zaswiadczenia o zatrudnieniu.
    Ma prawo żądać informacji o dotychczasowym zatrudnieniu, co oznacza
    przedstawienie świadectw pracy i to w zasadzie wszystko.
    Nic mu do tego czy gdzieś obecnie jesteś zatrudniony.

    > nie wiem co z tego zalatwiania w nowej firmie wyjdzie.
    Wiadomo - pchasz się w syf.

    --
    Jotte