  • 1. Data: 2008-06-24 07:54:36
    Temat: zaświadczenie
    Od: "Gosia" <g...@o...pl>

    Witam,
    Co teoretycznie grozi pracodawcy za żądanie od pracownicy zaświadczenia, że
    nie jest w ciąży?
    Właśnie byłam na rozmowie w sprawie i pani zażyczyła sobie j/w.
    Zatkało mnie, myslałam że to kiepski żart.
    G.

  • 2. Data: 2008-06-24 09:07:43
    Temat: Re: zaświadczenie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g3q97s$j71$1@achot.icm.edu.pl Gosia
    <g...@o...pl> pisze:

    > Co teoretycznie grozi pracodawcy za żądanie od pracownicy zaświadczenia,
    > że nie jest w ciąży?
    > Właśnie byłam na rozmowie w sprawie i pani zażyczyła sobie j/w.
    > Zatkało mnie, myslałam że to kiepski żart.

    Nadużycia pracodawców wobec pracowników to dość powszechne zjawisko:
    http://biznes.onet.pl/5,1494598,prasa.html

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2008-06-24 17:57:13
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 24 czerwiec 2008 09:54
    (autor Gosia
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g3q97s$j71$1@achot.icm.edu.pl>):

    > Witam,
    > Co teoretycznie grozi pracodawcy za żądanie od pracownicy zaświadczenia,
    > że nie jest w ciąży?

    A czemu ma coś grozić?

    > Właśnie byłam na rozmowie w sprawie

    Ale jakiej sprawie?

    > i pani zażyczyła sobie j/w.
    > Zatkało mnie, myslałam że to kiepski żart.

    Dlaczego? Kobiety w ciąży wymagają innego traktowania. Więc pewnie
    pracodawca chce się zabezpieczyć przed późniejszymi oskarżeniami, że ci
    zaszkodziło powierzone zadanie.

    --
    Tristan