  • 1. Data: 2004-08-25 08:51:02
    Temat: zastosowanie art. 118 kc. a 554 kc.
    Od: "as" <a...@g...pl>

    Witam,
    czy uslugi swiadczone przez NASK - rejestracja i utrzymanie domen to
    swiadczenia okresowe i przedawnienie naleznosci wobec NASK to okres 3 lat?
    czy mozna zastosowac tu przepis art. 554 kc.?

    mam sprawe w sadzie gdzie powodem jest NASK i "licytujemy sie" o
    zastosowanie powyzszych przepisow ;-)

    Pozdrawiam
    Artur

  • 2. Data: 2004-08-25 10:44:34
    Temat: Re: zastosowanie art. 118 kc. a 554 kc.
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    as wrote:
    > czy uslugi swiadczone przez NASK - rejestracja i utrzymanie domen to
    > swiadczenia okresowe i przedawnienie naleznosci wobec NASK to okres 3 lat?
    > czy mozna zastosowac tu przepis art. 554 kc.?

    Usługi to raczej art.751...
    Żeby zastosować art.554 kc coś musi być sprzedane. Co?

    KG

  • 3. Data: 2004-08-25 12:11:50
    Od: "as" <a...@g...pl>

    > Usługi to raczej art.751...
    > Żeby zastosować art.554 kc coś musi być sprzedane. Co?
    >
    > KG

    czyli 554 odpada a 751 w zasadzie mozna by tu dopasowac. a co ze 118? czy
    jezeli jest umowa z NASK na utrzymanie domeny i oplaty za to maja byc co rok
    to jest to swiadczenie okresowe i wowczas art 118 (3 lata)?? hmm. jak to
    rozgryzc?
    Artur

  • 4. Data: 2004-08-25 12:27:14
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    as wrote:
> [...]
    > to jest to swiadczenie okresowe i wowczas art 118 (3 lata)?? hmm. jak to

    A związek z działalnością gospodarczą nie wystarczy?

    KG

  • 5. Data: 2004-08-25 15:13:59
    Od: "as" <a...@g...pl>

    czy

    > A związek z działalnością gospodarczą nie wystarczy?
    >
    > KG

    sprawa toczy sie o termin wyslania wezwania do zaplaty przez NASK. Wyslali
    oni wezwanie 2,5 roku po terminie wymagalnosci platnosci za fakture. moja
    obrona to art. 554 a oni twierdza, ze ma tu zastosowanie art 118 czyli
    przedawnienie po 3 latach. sprobuje z 751 moze sie uda ;-)

    pozdrawiam
    as