  • 1. Data: 2005-12-24 09:21:32
    Temat: zapytanie dot. prawa telekomunikacyjnego
    Od: gregor <g...@s...pl>

    Witam

    Podpisalem niedawno umowe z Era, korzystam z 2 letniego aparatu, ktory
    jest w 100% sprawny (posiadam jeszcze karte + z ktorej to testowalem
    jakosc dzwieku, dzwoniac do roznych osob).

    Dzwoniac z karty + mam jakosc dzwieku do ktorej nie mam zadnych
    zastrzezen lecz, gdy dzwonie z domu z tego telefonu przy uzyciu kary Ery
    mam fatalna jakosc, slysze ciagly szum, jest jakies echo i ogolnie cicho
    wszystko slychac
    (mnie i osobe dzwoniaca tak, ze za kazdym razem gdy ktos do mnie dzwoni,
    zwraca mi uwage na to, ze mnie slabo slychac i przez to musze
    niejednokrotnie powtarzac to co mowilem)

    karte Ery testowalem w centrum Bialegostoku (choc sam w nim mieszkam na
    duzym osiedlu w miescie, gdzie zasieg mam na maxa, niekiedy bez 1
    kreski). Dzwoniac z centrum nie zauwazylem zadnych ze dzwiek jest
    nizszej jakosci, mozna powiedziec ze tak samo jak w + no ale w domu
    przebywam najwiecej czasu i najczesciej korzystam z telefonu.

    Przejzalem na szybkiego ustawe o PT ale niestety nie dostrzeglem
    jednoznacznych przepisow dla mojej sytuacji, czyli o jakosci swiadczenia
    uslug, choc sa wzmianki o jakosci, ze operator udostepnia mi jakies tam
    informacje o tejze jakosci ...

    Teraz mam problem bo nie wiem co robic, od razu mowie, ze nie chce
    zrywac umowy z tego powodu i placic tysiac zl kary. Chce by era
    zalatwila ta sprawe z jakoscia dzwieku, choc dzwonilem do nich to
    wciskali mi kit, ze mam zepsuty telefon !

    co robic ??

    gregor

  • 2. Data: 2005-12-24 11:29:23
    Temat: Re: zapytanie dot. prawa telekomunikacyjnego
    Od: ...@...c

    Dnia Sat, 24 Dec 2005 10:21:32 +0100, gregor napisał(a):

> [...]
    > zastrzezen lecz, gdy dzwonie z domu z tego telefonu przy uzyciu kary Ery
    > mam fatalna jakosc, slysze ciagly szum, jest jakies echo i ogolnie cicho

    Jak dla mnie to raczej pytanie dotyczące niezgodności towaru z umową lub
    rekojmi w zależności od tego czy fon był na os. fizyczną czy firmę. I chyba
    korzystniej byłoby z tego tytułu się szarpać bo są korzystniejsze zapisy.

    --
    pozdrawiam,

  • 3. Data: 2005-12-24 11:51:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    gregor napisał(a):

> [...]
    > zalatwila ta sprawe z jakoscia dzwieku, choc dzwonilem do nich to
    > wciskali mi kit, ze mam zepsuty telefon !

    Niestety, nie masz dużej możliwości manewru. Operator sieci radiowej nie
    odpowiada za jakość transmisji i poziom sygnału. Mapy zasięgu mają
    charakter szacunkowy i na ich podstawie nie można wysuwac żadnych
    roszczeń (były juz orzeczenia w tej sprawie).

    Byc może jednak Twój aparat jest w jakiś sposób uszkodzony i w warunkach
    silnego sygnału zachowuje się pozornie w porzadku, a przy słabszym
    sygnale jakość rozmowy spada. Często może być to wywołane uszkodzeniem
    mechanicznym, np. upadkiem (i proszę mi nie mówić, że telefon nie spadł
    - każdy kiedys spada ;-).

    Pogorszenie jakości transmisji radiowej może być równiez wywołane
    odbiciami od budynków - często zauważane w blokowiskach czy innych
    terenach zabudowanych, szczególnie na wyższych piętrach. Z tego typu
    zakłóceniami aparaty nie zawsze dają sobie radę.

    Porównanie pracy w innej sieci (w tym przypadku Plusa) nie jest
    własciwe, ponieważ nigdy nie zdarza się, by dwie sieci radiowe miały
    identyczne pokrycie.

    Najlepiej wypróbować inny aparat (a nawet inne aparaty- innych
    producentów) w tym samym miejscu, oczywiście równiez w Erze. Wtedy
    dopiero możesz subiektywnie ocenić, czy jakość połączenia się zmienia.

    M.

  • 4. Data: 2005-12-24 13:48:25
    Od: "nod" <n...@o...pl>

> [...]
    > zwraca mi uwage na to, ze mnie slabo slychac i przez to musze
    > niejednokrotnie powtarzac to co mowilem)

    Witaj,

    Moja koleżanka jakieś pół roku temu miała to samo - nowy telefon, nowa karta SIM
    i gdy dzwoniła to było ją słychać tak jakby z jakiejś studni dzwoniła.
    Przytłumiony dzwięk, pogłos itd. Reklamowała telefon i nic. Okazało się, że jej
    karta SIM zawierała błędy! Tak więc przejdź się do Ery i poproś o sprawdzenie
    czy karta SIM nie zawiera błędów. Oni mają do tego odpowiednie urządzenie, test
    karty trwa ok. 5 minut i albo tester naprawi błędy na karcie, albo wymienią Ci
    kartę na nową.

    pozdr
    nod