  • 1. Data: 2009-01-26 17:10:47
    Temat: zameldowanie i późniejsze wymeldowanie - jakie ryzyko?
    Od: plusz <p...@g...com>

    odziedziczyłem po ojcu działkę i domek
    nie potrzebuję tego obecnie, ale nie chcę też sprzedawać

    stryj, który mieszka niedaleko, chce abym go tam zameldował
    sytuacja jest dość skomplikowana i nie chciałbym tego robić

    jakie jest ryzyko? czy mogę w dowolnej chwili w przyszłości go
    wymeldować?
    czy są jakieś ryzyka związane z tym, że kogoś zamelduję na mojej
    nieruchomości?

    dodam jeszcze, że dopiero czekam na wpis do hipoteki

    kogo oprócz sądu powiadomić o tym, że jestem właścicielem, aby np.
    stryj sam na podstawie dawnych aktów notarialnych się tam nie
    zameldował? (był właścicielem przez pewien czas)

    --
    plusz

  • 2. Data: 2009-01-26 18:23:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    plusz pisze:
> [...]
    >
    > stryj, który mieszka niedaleko, chce abym go tam zameldował
    > sytuacja jest dość skomplikowana i nie chciałbym tego robić

    Ryzyko jest takie, że poniesiesz odpowiedzialność karną za wyłudzenie od
    urzędnika poświadczenia nieprawdy oraz fałszywego dokumentu.

  • 3. Data: 2009-01-26 20:28:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    plusz wrote:

    > stryj, który mieszka niedaleko, chce abym go tam zameldował
    > sytuacja jest dość skomplikowana i nie chciałbym tego robić

    i słusznie.
    zameldowanie to potwierdzenie faktycznego stanu zamieszkiwania i robi to
    sam zaintersowany medlując się tam gdzie mieszka.

    Dostaniesz wyrok z zawiasach za poswiadczenie nieprawdy.
    Zależy jeszcze do czego mu ten meldunek jest potrzebny. Najwyżej wrobią
    cię we współudział jak się wyda że wiedziałeś co on chce z tym
    meldunkiem lewego zrobić.

  • 4. Data: 2009-01-27 12:28:22
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 26 Sty, 19:23, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Ryzyko jest takie, że poniesiesz odpowiedzialność karną za wyłudzenie od
    > urzędnika poświadczenia nieprawdy oraz fałszywego dokumentu.

    właśnie ja nie chcę brać w tym udziału

    czy stryj jest w stanie się sam zameldować używając starego aktu
    notarialnego?
    przecież urzędnik nie sprawdza przy meldunku kto jest właścicielem w
    księdze wieczystej - sprawdza?

    --
    plusz

  • 5. Data: 2009-01-27 12:35:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ryzyko jest takie, że poniesiesz odpowiedzialność karną za wyłudzenie od
    > urzędnika poświadczenia nieprawdy oraz fałszywego dokumentu.

    Fałszywego dokumentu tutaj nie będzie. A co do wyłudzenia
    poświadczenia nieprawdy, to nie sądzę, aby komuś chciało się to
    udowadniać. Co najwyżej można być ukaranym za złe dopełnienie obowiązku
    meldunkowego.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-01-27 12:36:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > i słusznie.
    > zameldowanie to potwierdzenie faktycznego stanu zamieszkiwania i robi to
    > sam zaintersowany medlując się tam gdzie mieszka.

    Do zameldowania w standardowym trybie potrzebny jest udział osoby,
    która posiada tytuł prawny do lokalu i to należy rozumieć przez
    określenie "zameldować kogoś".

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-01-27 14:19:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    plusz wrote:

    > czy stryj jest w stanie się sam zameldować używając starego aktu
    > notarialnego?
    > przecież urzędnik nie sprawdza przy meldunku kto jest właścicielem w
    > księdze wieczystej - sprawdza?

    jeśli ma jakiś dokument, że urzędniczka to łyknie to ma szanse.
    Z tym, że to wtedy on dostanie po łapach, a nie ty.

  • 8. Data: 2009-01-28 18:50:08
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 27 Sty, 15:19, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > jeśli ma jakiś dokument, że urzędniczka to łyknie to ma szanse.
    > Z tym, że to wtedy on dostanie po łapach, a nie ty.

    ok
    pytanie brzmi - czy osoba zameldowana może wyrządzić "na konto
    właściciela" jakieś szkody?
    nie mówię o zniszczeniu itp - to nie ma znaczenia

    ale czy np może zaciągnąć jakieś długi lub spowodować coś za co
    właściciel nieruchomości ponosi odpowiedzialność cywilną?

    --
    plusz

  • 9. Data: 2009-01-28 20:08:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    plusz wrote:

    > ok
    > pytanie brzmi - czy osoba zameldowana może wyrządzić "na konto
    > właściciela" jakieś szkody?
    > nie mówię o zniszczeniu itp - to nie ma znaczenia

    z tego punktu widzenia to nie,

    > ale czy np może zaciągnąć jakieś długi lub spowodować coś za co
    > właściciel nieruchomości ponosi odpowiedzialność cywilną?

    tu... chyba nie

    natomiast jak ci wlezie komornik i zajmie wszystko co się rusza bo
    dłużnik tu mieszka, to będziesz miał cięzki kłopot to odzyskać.

  • 10. Data: 2009-01-28 21:07:06
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Może np. zajśc w ciążę.
    JaC