  • 1. Data: 2010-05-24 23:59:14
    Temat: zakup auta u dealera - umowa (a raczej brak umowy)
    Od: "karamba" <k...@r...ba.pl>

    mam właśnie zakupić auto (nowe) u autryzowanego dealera
    i podpisując umowę przedwstępną zakupu dowiedziałem się, że nie będzie umowy
    przyrzeczonej (o jakiej de facto mowa w umowie przedwstepnej), a raczej że
    owszem będzie, tyle że będzie stanowić ją faktura zakupu.
    - Czy to normalny zabieg?
    - Czy nie oznacza to dla mnie, że - w zależnosci co zostanie napisane na
    fakturze - to coś będzie przedmiotem sprzedaży - zatem więc nie wiem nawet,
    czy będzie istniał szczegółowy zapis, że kupuję auto nowe, tudzież inne
    kwestie związane z zakupem (te sformułowane w umowie przedswtępnej, lub
    które powinny (?) zostać sformułowane w zakupie auta (jakie?)). Proszę o
    radę..

    Po wtóre, czy - kredytując auto przez salon - zapis w umowie przedwstepnej
    że 'kupuję jako osoba fizyczna a nie działność czy spółka, ma znacznie (j
    jakie), jeśli posiadam działalność i plnauję auto włączyć w środki trwałe
    (amortyzować, odliczać VAT i koszty kredytu wliczać w koszty DG)?
    obawiam się, że przez taki zapis albo nie będe mógł auta wziąć w środki
    trwałe albo bank kredytujący odmówi mi warunków na których udzielał kredytu
    (lub pozostanę w niezgodzie z tymi warunkami) lub cokolwiek innego