  • 1. Data: 2007-04-27 18:47:44
    Temat: zakaz parkowania samochodow - mozna od tak postawic?
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    witam,
    Mieszkam w bloku, klatki sa od :wewnatrz - trzeba wjechac jakby miedzy bloki
    zeby sie dostac do domu, glowna ulica jest od strony okien a nie od klatek.
    Miejsc parkingowych jest za malo i 4 samochody staja na czyms co bylo kiedys
    trawnikiem, plac jakies 20x10m. Dzieciaki graja tam czasami tez w pilke,
    gdzie maja boisko 30m dalej i sadze ze to przez to postawiony jest zakaz
    parkowania....
    Czy taki zakaz mozna postawic od tak? nie jest to znak, ale tablica
    prostokatna z napisem zakaz parkowania samochodow, jest postawiona ok 4m
    wglab placu, wiec przed nia mozna od biedy parkowa jak wczesnije;)
    Dla mnie to glupota, bo moznba postawic kawalek siatki i dzieciaki moglyby
    grac i auta parkowa, bo i tak nie graja na miejscach parkingowych.
    moze ktos wyjasnic jakie sa zasady czegos takiego - jakies konsekwencje,
    prawne mozliwosci, w zasadzie to teren prywatny - wspolnoty, to chyba moga
    robic co chca na moje nieszczecie...?
    Moj blok to wspolnota i nasz teren jest z drugiej strony, czyli miedzy
    blokiem a ruchliwa ulica, ten kawalek placu jest innej wspolnoty.
    Bez tych kilku miejsc musze parkowac 100m od domu, w dodatku w miejscu malo
    ciekawym...
    Pozdrawiam
    Michał Trych

  • 2. Data: 2007-04-28 18:09:35
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    W artykule <f0tgkh$fec$1@news.onet.pl> Michał Trych napisał(a):

    > trzeba wjechac jakby miedzy bloki zeby sie dostac do domu,
    Eee :-) A jak 'dostają sie do domu ci, którzy samochodów NIE mają?
    Oczywiscie nie trzeba podjeżdzać pod klatę samochodem aby do niej wejśc.

> [...]
    > trawnikiem, plac jakies 20x10m. Dzieciaki graja tam czasami tez w pilke,
    > gdzie maja boisko 30m dalej i sadze ze to przez to postawiony jest zakaz

    Można. O tym decyduje właściciel/administrator terenu.

    > nie jest to znak, ale tablica prostokatna z napisem zakaz parkowania
    Skoro nie jest to znak, to jedynie nie można ukarać kierowce za
    nieprzestrzeganie znaków drogowych (art.92 KW). Jednak w mojej ocenie
    tablica jest formą regulującą sposób korzystania "z dróg wewnętrznych
    lub innych miejsc dostępnych dla ruchu pojazdów" (art. 98 KW) i na
    wniosek administratora można nałożyć na ciebie MK.

    --
    Artur Golański