  • 1. Data: 2009-01-12 13:18:52
    Temat: zabojstwo 2 razy tej samej osoby?
    Od: Niepoprawny <n...@n...no>

    Witam,

    Byl kiedys taki film w US, gdzie ktos zostaje skazany za morderstwo
    danej osoby (ktora tak naprawde zyje). Wychodzi i teraz moze go
    zamordowac naprawde bezkarnie.

    Czy polskie prawo przewiduje takie sytuacje? Tzn. Ktos dostaje 25 lat za
    morderstwo (ciala nie znaleziono), wychodzi na wolnosc po odbyciu kary,
    znajduje ta osobe i morduje ponownie. Drugi raz nie zostanie skazana?

    Pytam z ciekawosci.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-01-12 13:50:11
    Temat: Re: zabojstwo 2 razy tej samej osoby?
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Uzytkownik "Niepoprawny" <n...@n...no> napisal w wiadomosci
> [...]
    > morderstwo (ciala nie znaleziono), wychodzi na wolnosc po odbyciu kary,
    > znajduje ta osobe i morduje ponownie. Drugi raz nie zostanie skazana?

    tak za drugie przestepstwo

    --
    http://Wspolna-Flaszka.PL - nasza-klasa dla zuli
    http://zabijacz-czasu.niesfornazyta.pl - forum ogólnotematyczne bez

  • 3. Data: 2009-01-12 13:54:51
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Niepoprawny wyskrobał(a):
> [...]
    > za morderstwo (ciala nie znaleziono), wychodzi na wolnosc po odbyciu
    > kary, znajduje ta osobe i morduje ponownie. Drugi raz nie zostanie

    Nie można 2 razy ponosić kary za ten sam czyn, a tutaj czyny są dwa. Podobna
    sytuacja jak np. przy pobiciu. Pobić kogoś (bez skutku śmiertelnego) można 2
    razy. I wtedy 2 razy dostanie się karę. W opisanej sytuacji należy się
    jeszcze odszkodowanie za bezpodstawne skazanie w pierwszym przypadku.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2009-01-12 14:10:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    .B:artek. pisze:

    > Podobna sytuacja jak np. przy pobiciu. Pobić kogoś (bez skutku
    > śmiertelnego) można 2 razy.

    No ale zabić kogoś dwa razy nie można ... Więc jak mówi ludzik z tesco
    żadnego podobieństwa nie widzę.

    --
    @2009 Johnson
    Tak wielka jest twa wolność, jak wielkie twe opanowanie.

  • 5. Data: 2009-01-12 14:13:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Niepoprawny napisał:
    > Byl kiedys taki film w US, gdzie ktos zostaje skazany za morderstwo
    > danej osoby (ktora tak naprawde zyje). Wychodzi i teraz moze go
    > zamordowac naprawde bezkarnie.

    To tylko film, nie twórz sobie rzeczywistości na podstawie filmów :)
    O ile wiem to w USA bez ciała nie ma morderstwa.

    > Czy polskie prawo przewiduje takie sytuacje? Tzn. Ktos dostaje 25 lat za
    > morderstwo (ciala nie znaleziono), wychodzi na wolnosc po odbyciu kary,
    > znajduje ta osobe i morduje ponownie. Drugi raz nie zostanie skazana?

    Zostanie. Za pierwsze niesłuszne uwięzienie dostanie odszkodowanie w
    wysokości kilku tysięcy euro, zaś za morderstwo dożywocie.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 6. Data: 2009-01-12 14:14:17
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 15:10:41 +0100, Johnson napisał(a):

    > No ale zabić kogoś dwa razy nie można ... Więc jak mówi ludzik z tesco
    > żadnego podobieństwa nie widzę.

    Chyba że wchodzimy w rozważania teologiczne ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 7. Data: 2009-01-12 15:14:49
    Od: Niepoprawny <n...@n...net>

> [...]
    > śmiertelnego) można 2 razy. I wtedy 2 razy dostanie się karę. W opisanej
    > sytuacji należy się jeszcze odszkodowanie za bezpodstawne skazanie w

    Dwa czyny ? To mozna zabic 2 razy ta sama osobe?

    Pozdr

  • 8. Data: 2009-01-12 15:16:54
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    > O ile wiem to w USA bez ciała nie ma morderstwa.

    To zle wiesz - np sprawa Thomasa Capano

    HaNkA

  • 9. Data: 2009-01-12 15:21:57
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Niepoprawny <n...@n...net> naskrobał/a w

    > Dwa czyny ? To mozna zabic 2 razy ta sama osobe?

    Przecież za pierwszym razem jej nie zabił.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 10. Data: 2009-01-12 15:24:18
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Niepoprawny wyskrobał(a):
    > Dwa czyny ? To mozna zabic 2 razy ta sama osobe?

    W świetle faktów - tak, dwa czyny. Z czego pierwszy (jak się okazało dużo
    później) nie został tak naprawdę popełniony, ale wyrok skazujący za ten
    "czyn" jest. Może nie dość precyzyjnie się wyraziłem, ale nie niweczy to
    sensu mojej wypowiedzi.

    --
    .B:artek.