  • 1. Data: 2005-08-11 10:39:04
    Temat: z 3 letnim dzieckiem za granice ?
    Od: "Michal" <b...@o...pl>

    w planach mam weekendowy wyjazd na slowacje
    jechac bedziemy z 3 letnim dzieckiem.

    i tu okazuje sie ze jest problem,
    bo 3 letnie dziecko nie ma zadnego dowodu
    tozsamosci poza aktem urodzenia
    i nadaniem peselu.
    rodzice maja nowe dowody i tam
    dzieci "sie nie wbija"

    - jaka jest procedura przekraczania granicy przez dzieci ?
    - jaki dokument dziecko musialo by miec ?

    bo raczej jakis chyba musi...

    cos czuje ze wyjazd padnie :(
    bo pewnie na paszport i na inne takie trzeba czekac dluugo...

    MK

  • 2. Data: 2005-08-11 10:41:23
    Temat: Re: z 3 letnim dzieckiem za granice ?
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Michal" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > - jaki dokument dziecko musialo by miec ?

    Paszport lub dowód osobisty

    vertret

  • 3. Data: 2005-08-11 10:41:24
    Od: "kicurek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > bo raczej jakis chyba musi...
    >
    > cos czuje ze wyjazd padnie :(
    > bo pewnie na paszport i na inne takie trzeba czekac dluugo...

    Albo paszport (chyba m-c się czeka) albo wpis do paszportu rodzica: ponoć
    kosztuje to 5 zł i czeka się 3 dni:)
    Potrzebny jest akt urodzenia dziecka, 1 zdjęcie, obydwoje rodziców, opłata i to
    chyba wszystko:)

  • 4. Data: 2005-08-11 10:58:25
    Od: scream <n...@p...pl>

    vertret napisał(a):
    > Paszport lub dowód osobisty

    dowód osobisty dla 3-latka?
    afaik to mozna wyrobic dopiero od 13 roku zycia

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2005-08-11 11:28:30
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > dowód osobisty dla 3-latka?
    > afaik to mozna wyrobic dopiero od 13 roku zycia

    Już nie ma tego ograniczenia. Wymyslono mozliwość, aby wszyscy obywatele
    Polski mogli przekraczać granice wewnątrzunijną bez paszportu.

    vertret

  • 6. Data: 2005-08-11 11:54:36
    Od: "Ewusek" <e...@n...o2.pl>

    słowacja tak jak Polska jest w UE i wystarczy, ze wy przejedziecie na dowody
    a dziecko bedzie mialo akt urodzenia - ale i tak nie beda tego sprawdzac.

    Ewa

  • 7. Data: 2005-08-11 12:03:22
    Od: Shield <u...@g...9o.pl>

    > słowacja tak jak Polska jest w UE i wystarczy, ze wy przejedziecie na dowody
    > a dziecko bedzie mialo akt urodzenia - ale i tak nie beda tego sprawdzac.

    Oj, chyba Ci się wydaje tylko :)
    Zobacz tu:
    http://www.msz.gov.pl/index.php?page=1112300000
    (...)
    małoletni mogą przekraczać granice państw Unii Europejskiej na podstawie
    własnego paszportu, wpisu do paszportu rodzica, z którym przekraczają
    granice lub własnego dowodu osobistego;
    (...)

    --
    Pozdrawiam,