  • 1. Data: 2009-02-16 19:48:39
    Temat: wypowiedzenie umowy wynajmu
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Witam.
    Dziś właścicielka mieszkania oznajmiła mi, że je sprzedała. Sęk w tym,
    że umowa wynajmu (z miesięcznym okresem wypowiedzenia) wygasa 31
    sierpnia. Czy sprzedaż mieszkania jest równoznaczna z wygaśnięciem
    umowy? Czy może umowa przejść na nowego właściciela? Rozumiem, że
    kobieta może mi złożyć wypowiedzenie w kilka miesięcy przed terminem
    wygaśnięcia?
    Umowa mówi, że wynajmujący może wypowiedzieć ją natychmiastowo z
    zachowaniem formy pisemnej, gdy:
    - najemca korzysta z lokalu niezgodnie z umową lub przeznaczeniem,
    powoduje nadmierne zniszczenie, przekraczające zwykłe zużycie;
    - najemca dopuszcza się zwłoki z płatnościami;
    - wykracza w sposób rażący lub uporczywy przeciwko obowiązującemu
    porządkowi domowemu i sąsiedzkiemu;
    - najemca został poinformowany o wymogu zachowania spokoju w mieszkaniu.
    Dodam tylko, że nigdy nie pojawiła się żadna z powyższych okoliczności.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-02-16 20:03:19
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy wynajmu
    Od: "lbz" <s...@w...pl>

> [...]
    > umowa przejść na nowego właściciela? Rozumiem, że kobieta może mi złożyć
    > wypowiedzenie w kilka miesięcy przed terminem wygaśnięcia?

    Sprzedala, czy sprzedaje, bo to roznica?

    Nie jestem specem, ale z tego co wiem...

    Jesli sprzedala, to nowy wlasciciel kupil mieszkanie z umowa najmu i teraz
    to jego problem. Moze ja wypowiedziec, moze nie. Strona umowy staje sie nowy
    wlasciciel, a ty masz wszystkie warunki takie same, jak miales poprzednio.
    Uwaga (nie jestem specem, ale moim zdaniem), za okres kiedy mieszkanie bylo
    wlascicielki powinienes zaplacic wlascicielce, a od dnia sprzedazy juz
    nowemu wlascicielowi (proporcjonalnie).

    Jesli zataila przed nowym wlascicielem, ze mieszkanie zostalo wynajete, to
    ten nowy moze zadac od niej odszkodowania, ale nie od ciebie.

> [...]
    > porządkowi domowemu i sąsiedzkiemu;
    > - najemca został poinformowany o wymogu zachowania spokoju w mieszkaniu.

    Tak ale musisz pamietac, ze musza byc to razace zaniedbania. Jeszcze
    wszystko zalezy czy jest to umowa najmu czy najmu okazjonalnego. W tym
    pierwszym wypadku na pewno nie wystarczy jedna nocna impreza, czy opoznienie
    sie z platnoscia o 2 tygodnie, np. w przypadku platnosci dopiero jesli
    zalegasz z czynszem za trzy okresy (zwykle miesiace) mozna cie wyrzucic.

    W przypadku umow na czas okreslonych bardzo dyskusyjny jest ow miesieczny
    okres wypowiedzenia, o ktorym wspominasz na poczatku. Moim zdaniem jest on
    nie wazny jest jest to umowa najmu i chyba wazny jesli umowa najmu
    okazjonalnego, ale tu nie jestem pewien.

    Przydaloby sie zapytac o porade jakiegos prawnika, bys sie w cos nie wkopal.
    W szczegolnosci nie placil starej wlascicielce za okres od momentu sprzedazy
    mieszkania, bo nowy wlasciciel moze zazadac platnosci raz jeszcze.

    No i oczywiscie powinienes zazadac dokumentow potwierdzajacych nabycie
    nieruchomosci przez nowa osobe. W razie watpliwosci czynsz mozesz placic do
    tzw. depozytu sadowego (chyba).

    Polecam wizyte u prawnika, chyba ze znajdziesz jakis dobry poradnik na ten
    temat.

  • 3. Data: 2009-02-16 21:01:57
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Użytkownik lbz napisał:

    > Sprzedala, czy sprzedaje, bo to roznica?

    Dziś powiedziała, że jutro spotka się z nowym właścicielem w celu
    podpisania dokumentów. Czyli w zasadzie już sprzedała.

    > Tak ale musisz pamietac, ze musza byc to razace zaniedbania. Jeszcze
    > wszystko zalezy czy jest to umowa najmu czy najmu okazjonalnego.

    Jak pisałem, nie było nigdy żadnych trudności z mojej strony. Nawet
    sąsiadki cieszyły się, że wreszcie się cicho zrobiło (poprzednie
    lokatorki do spokojnych nie należały).
    Nie wiem, na czym polega najem okazjonalny. Umowa została spisana w
    lipcu od 1 września na rok. To chyba zwykły najem.
    Dzięki za rady.

  • 4. Data: 2009-02-16 21:37:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maurycy Menke wrote:
    > Witam.
    > Dziś właścicielka mieszkania oznajmiła mi, że je sprzedała.

    No to sprzedała razem z tobą. Wolno jej.
    Nowy właściciel własnie ma mieszkanie z lokatorem
    Pozostaje kwestia wypowiedzenia umowy i terminów.

  • 5. Data: 2009-02-17 07:36:21
    Od: "Jaro" <jarecky@mailujnakablowkeaster>

    > No to sprzedała razem z tobą. Wolno jej.
    > Nowy właściciel własnie ma mieszkanie z lokatorem
    > Pozostaje kwestia wypowiedzenia umowy i terminów.

    Ja bym pogadal jesli jest mozliwosc z nowym wlascicielem bo znajac zycie nie
    ma pojecia, ze w mieszkaniu jest lokator. A jesli wie to moze mu
    wlascicielka powiedziala, ze jak sprzeda mieszkanie to sie wyprowadzi. Ja
    mam podobna sytuacje. Wlasciciel sprzedaje mieszkanie w ktorym mieszkam i
    niby wszyscy ktorzy przychodza je ogladac wiedza ze jest zamieszkane ale
    wszyscy sie dziwia jak kogos w nim zastaja :) Jeden kupujacy chcial nabyc w
    niedziele i do soboty niby mialobyc mieszkanie puste :) Troche sie zdziwil
    jak sie dowiedzial ze to lekko niemozliwe :)

    Pozdr
    Jaro