  • 1. Data: 2011-03-08 13:00:50
    Temat: wynajem mieszkania w myśl nowych przepisów
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    witam

    mam pytanie, z tego co wiem, w myśl od niedawna obowiązujących przepisów,
    mających chronić prawa właściciela, właściciel od wynajmujących może zażądać
    oświadczenia poświadczonego notarialnie, o tym, że w razie czego mają się
    gdzie wyprowadzić i że właściciel tego drugiego mieszkania się na to zgadza

    jeśli coś pokręciłem to proszę o poprawienie

    no i teraz mam pytania

    czy to oświadczenie się jakoś fachowo nazywa, ktoś ma, lub gdzieś w sieci
    jest dostępny jego wzór?

    kolejne pytanie, to czy już były jakieś sprawy o eksmisje z tym
    oświadczeniem w roli głównej?

    o ile mnie pamięć nie myli to chyba nie wszyscy zaznajomieni z tematem
    wierzyli w prawną moc takiego oświadczenia, które miało skrócić do minimum
    kłopoty właściciela z nieuczciwym wynajmującym

    pytam bo chcę wynająć mieszkanie i nie wiem czy jest o co kopie kruszyć czy
    nie, umowa oczywiście będzie podpisana i podatek odprowadzany, bo wiem że to
    są rygory, które należy spełnić, aby zminimalizować ewentualne straty

  • 2. Data: 2011-03-08 13:23:54
    Temat: Re: wynajem mieszkania w myśl nowych przepisów
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    szerszen wrote:
> [...]
    > kruszyć czy nie, umowa oczywiście będzie podpisana i podatek
    > odprowadzany, bo wiem że to są rygory, które należy spełnić, aby

    zażądać kaucji w kwocie 50% wartości lokalu ;-)

  • 3. Data: 2011-03-08 14:56:30
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-08, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > zażądać kaucji w kwocie 50% wartości lokalu ;-)

    Art. 6. ust. 1. ustawy o ochronie praw lokatorów raczej Ci
    na to nie pozwoli. Maks. dwunastokrotność miesięcznego czynszu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2011-03-08 20:46:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.03.2011 14:00), szerszen wrote:
    [...]
> [...]
    > czy nie, umowa oczywiście będzie podpisana i podatek odprowadzany, bo
    > wiem że to są rygory, które należy spełnić, aby zminimalizować

    Jakiś rok temu interesowałem się tematem, miałem potencjalnego najemcę
    który potencjalnie mógł być takim "nie mam się gdzie przenieść więc
    zostaję u Pana i na razie nie będę płacił".

    Obdzwoniłem kilkunastu notariuszy w Lublinie, kilka biur nieruchomości.
    Z notariuszy - na pytanie jak w ogóle wygląda procedura, jakie papiery
    są potrzebne i tak dalej, ponad połowa stwierdziła że oni tylko
    teoretycznie wiedzą że taki przepis jest, nie mieli i nie chcą mieć z
    tym do czynienia. Reszta kazała zadzwonić za kilka dni jak się czegoś
    dowiedzą, jedna tylko pani notariusz udzieliła mi informacji "z marszu".
    Z tych kilku notariuszy, każdy w zasadzie udzielił innej odpowiedzi.

    Z biur nieruchomości - żadne nie zajmowało się organizacją tej całej
    biurokracji.

    Wniosek który mi się nasunął - przepis jest martwy jak nie przymierzając
    protest weksla :). Nikt do końca nie wie jak to się robi, szlaki nie są
    przetarte, nie wiadomo jaka jest tego skuteczność, za to potencjalnie
    upierdliwość dla najemcy - ogromna. Nie warto się w to pchać.

    p. m.

  • 5. Data: 2011-03-08 21:12:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-08 21:46, mvoicem pisze:

    > przepis jest martwy jak nie przymierzając
    > protest weksla :)

    Ciekawe porównanie ;)

    "Niestety nie mam doświadczeń związanych z protestem weksla, i - co
    gorsza - nie znam nikogo kto taki protest robił. Jest to obecnie bardzo
    egzotyczna sprawa. Może starsi stażem notariusze mogliby coś na ten
    temat powiedzieć..."
    http://www.remitent.pl/jak-wyglada-protest-wekslowy/
    693

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-03-08 22:57:52
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    To samo w W-wie (styczeń).

    -----

  • 7. Data: 2011-03-08 22:59:56
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Idź na pocztę ;-))

    -----

    > "Niestety nie mam doswiadczen zwiazanych z protestem weksla, i - co gorsza -
    nie znam nikogo kto taki protest robil."

  • 8. Data: 2011-03-09 15:16:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.03.2011 22:12), Liwiusz wrote:

    > Ciekawe porównanie ;)

    Bazowało na twoich opowieściach o proteście weksla.

    p. m.

  • 9. Data: 2011-03-10 09:17:17
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > przetarte, nie wiadomo jaka jest tego skuteczność, za to potencjalnie
    > upierdliwość dla najemcy - ogromna. Nie warto się w to pchać.

    trochę właśnie tego się obawiałem, no nic, szukam chętnych i zdaję się na
    swój osąd i łut szczęścia ;)

  • 10. Data: 2011-03-11 22:20:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Mar 2011, ąćęłńóśźż wrote:

    > Idź na pocztę ;-))

    Czy to obelga pod moim adresem? ;)

    [...czyjeś...]
    > nie znam nikogo kto taki protest robil."

    pzdr, Gotfryd
    (ale wtedy chodziło o znaczki skarbowe, nie protest :D)