  • 1. Data: 2008-03-06 15:57:45
    Temat: wyłudzenie
    Od: "Wawrzek" <j...@t...net.pl>

    Zostałem oszukany przez sprzedawcę w Alegratka. Wpłaciłem pieniądze za
    towar,który nigdy nie został wysłany. Nie zamierzam odpuścić oszustowi, bo
    kwota jest dość spora (ponad1200zł).Moje pytanie: czy sprzedający dopuścił
    się przestępstwa ściganego z urzedu? Czy mam powiadomić policję, czy też
    wystąpić do sądu z pozwem prywatnym?.Jakie postępowanie w moim przypadku
    byłoby najwłaściwsze?Proszę o radę!

  • 2. Data: 2008-03-06 16:04:28
    Temat: Re: wyłudzenie
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wawrzek pisze:

> [...]
    > się przestępstwa ściganego z urzedu? Czy mam powiadomić policję, czy też
    > wystąpić do sądu z pozwem prywatnym?.Jakie postępowanie w moim przypadku

    Oszustwo jest oczywiście ścigane z oskarżenia publicznego. Może jednak
    szybciej będzie odzyskać pieniądze w trybie cywilnym.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 3. Data: 2008-03-06 18:00:37
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Oszustwo będzie, jak mu udowodnisz, że w momencie transakcji to on wiedział,
    że jej nie zrealizuje. Inaczej proces cywilny.

  • 4. Data: 2008-03-07 10:22:04
    Od: "Wawrzek" <j...@t...net.pl>

    Facet był na tyle bezczelny, że przysłał e-maila z zapytaniem czy jestem
    zadowolony z laptopa,który podobno został przesłany przez firmę
    kurierską.Wyraził nadzieję,że prawdopodobnie dopiero w poniedziałek firma
    dostarczy laptopa, choć on wysłał go w piątek. Z analizy naszej
    korespondencji wnioskuję,ze jest to raczej małolat, o ograniczonej
    percepcji.Nie mniej ,moje tatarskie geny nie pozwolą na "odpuszczenie".Dorwę
    skurwiela bez wzgledu na konsekwencje
    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:fqpbg2$clh$1@z-news.pwr.wroc.pl...