  • 1. Data: 2007-01-08 13:09:55
    Temat: wycena spadku
    Od: severin <s...@w...pl>

    Moja żona orzeczeniem Sądu Rejonowego dostała spadek po zmarłym ojcu w
    wysokości 3/16 (matka żyje, troje rodzeństwa) domu i działki. Ponieważ
    musi zapłacić podatek do US, w jaki sposób wycenić wartość spadku. I czy
    prawdą jest, że jeśli jest się zameldowanym w tym właśnie domu to nie
    trzeba takowego podatku płacić-przynajmniej tak poinformował siostrę
    żony adwokat.

  • 2. Data: 2007-01-08 13:17:55
    Temat: Re: wycena spadku
    Od: severin <s...@w...pl>

    I czy wogóle musi płacić podatek w świetle nowej ustawy???

  • 3. Data: 2007-01-08 13:29:38
    Od: "Adi" <a...@o...pl>

    z tego co wiem to od tego roku płaci się podatek od spadków i darowizn

  • 4. Data: 2007-01-08 14:10:07
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Adi" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    >z tego co wiem to od tego roku płaci się podatek od spadków i darowizn

    Chyba nie płaci, a może coś przespałem?. Trzeba tylko powiadomić US o
    wartości nabytego spadku jeżeli przekracza dla poszczególnych grup
    spadkobierców pewne kwoty np. dla I grupy coś ponad 9 tys.
    --
    Maluch

  • 5. Data: 2007-01-08 15:54:43
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Chyba nie płaci, a może coś przespałem?. Trzeba tylko powiadomić US o
    > wartości nabytego spadku jeżeli przekracza dla poszczególnych grup
    > spadkobierców pewne kwoty np. dla I grupy coś ponad 9 tys.

    To który termin jest dla mnie wiążący, śmierci teścia (28.V.2006) czy
    uprawomocnienia orzeczenia (3.01.2007). Jesli ten pierwszy to bede musiał
    podatek zapłacić, jesli drugi to nie???

  • 6. Data: 2007-01-08 16:26:55
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "severin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > To który termin jest dla mnie wiążący, śmierci teścia (28.V.2006) czy
    > uprawomocnienia orzeczenia (3.01.2007). Jesli ten pierwszy to bede musiał

    Obowiązek podatkowy /zgłoszenie/ następuje z dniem uprawomocnienia się
    orzeczenia o nabyciu spadku.
    --
    Maluch

  • 7. Data: 2007-01-08 16:44:33
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]

    > To który termin jest dla mnie wiążący, śmierci teścia (28.V.2006) czy
    > uprawomocnienia orzeczenia (3.01.2007). Jesli ten pierwszy to bede musiał

    Nie płacisz podatku. Masz 30 dni na zgłoszenie do US. A to Ty dziedziczysz
    po teściu?. Bo jak tak to nie wiem, czy zięć się łapie na zwolnienie od
    płacenia.
    --
    Maluch

  • 8. Data: 2007-01-08 16:46:53
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    >A to Ty dziedziczysz

    Fakt zapomniałem. Pisałeś, że żona dzidziczy.

  • 9. Data: 2007-01-08 16:48:25
    Od: "severin" <s...@w...pl>

> [...]
    > po teściu?. Bo jak tak to nie wiem, czy zięć się łapie na zwolnienie od

    Moja żona, więc złoże tylko zgłoszenie. Dzięki wielkie za pomoc i sorki za
    dwa wątki, cos mnie ten Thunderbird w ch.....a robi.

  • 10. Data: 2007-01-08 18:41:07
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Maluch" napisał
    > Obowiązek podatkowy /zgłoszenie/ następuje z dniem uprawomocnienia się
    > orzeczenia o nabyciu spadku.

    Oj, tak stanowi ustawa:

    Art. 6. 1. Obowiązek podatkowy powstaje:
    1) przy nabyciu w drodze dziedziczenia - z chwilą przyjęcia spadku;

    --
    p09v