  • 1. Data: 2008-09-18 08:49:00
    Temat: wpis do hipoteki
    Od: goscius <g...@g...com>

    Witam
    Ostatnio kupiłam miszkanie na kredyt, w zwiazku z tym zlozyłam w
    sądzie wniosek o wpis zadłużenia do hipoteki. W związku z tym ma
    pytanie czy ktoś może orientuje się ile ustawowo urząd ma czasu na
    dokonanie takiego wpisu? Wniosek zlożyłam 27 maja a wpisu dokonano 2
    września. Ponadto awizo na przesyłkę poleconą z tym wpisem znalazłam w
    skrzynce 17.09 tzn że sąd wysyłał ja do mnie dwa tygodnie. Ponadto ci
    idioci jako odbiorcę listu wpisali poprzedniego wlaściciela mieszkania
    w związku z czym nie moge przesyłki tej odebrać. Wspomnę, że wszystko
    to kosztuje mnie 100 zł miesięcznie, bo o tyle wyższą ratę płacę do
    czasu dostarczenia bankowi tego wpisu. Proszę zatem o radę do kogo
    mogę zlożyć skargę na urzędnika, bo dlaczego mam placić przez kolejny
    miesiąc za to, że panience nie chciało się zajrzeć do dokumentów!?
    z góry dziękuję za odpowiedzi

  • 2. Data: 2008-09-18 09:53:42
    Temat: Re: wpis do hipoteki
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A mozesz zadzwonić do sekretariatu odpowiedniego wydziału w sądzie i umówić się na
    odbiór osobisty?

    Poza tym zawiadomienie z sadu to jedno, a WYPIS z księgi wieczystej z datą po
    uprawomocnieniu się postanowienia sadu (zwykle 21 dni
    po dacie postanowienia sądu) to drugie, i to własnie zapewne WYPIS z hipoteki musisz
    dostarczyć do banku.

    Zeby łatwo i szybko otrzymać wypis, najlepiej znać już nadany numer księgi wieczystej
    dla lokalu.

    Skargę możesz złozyc do sędziego przewodniczacego wydziału, tylko naprawde najpierw
    odbierz ten wypis.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-09-18 11:13:58
    Od: "Jotemwu " <h...@W...gazeta.pl>

    Nachodziłem się do hipoteki i nastałem w ogonku tylko po informację że nic
    nowego w sprawie mojego wniosku ale stanowczo protestuję przed nazywaniem
    sądu "ci idioci", a napewno nie sami ... :-)

    Zły adres to błąd prawdopodobnie jakiegoś rozkosznego dziewczątka które
    zajmuje się wysyłaniem poczty i które muszą tam hołubić, bo druga na jej
    miejsce szybko nie przyjdzie za te pieniądze co jej płacą.

    W sądach rejonowych siedzą takie same sieroty, które sadzają np. do
    protokołowania rozpraw a ma się wrażenie, że te siroty nie potrafią pisać i
    chyba nie zdały z klasy pierwszej do drugiej. Potem w protokole nie ma nic o
    najważniejszych wydarzeniach na sali rozpraw i można się odwoływać - do
    św.Piotra.

    Mój wpis dokonywali równie długo co koleżance od idiotów :-), pomimo że bank
    składał specjalną prośbę w moim imieniu o przyśpieszenie. Złożyłem na
    początku sierpnia wypis do banku a raty nie tylko nie spadły o te magiczne
    100 zł ale nawet wzrosły o 130. Więc nie ma co się emocjonować. Olać to
    wszystko.

  • 4. Data: 2008-09-18 11:19:55
    Od: Heming <n...@n...pl>

    goscius pisze:

    [cut]

    A nie latwiej pojsc do sadu po wypis zamiast pieniaczyc?

  • 5. Data: 2008-09-18 11:29:55
    Od: MałGosia <w...@o...pl>

    goscius napisał
[...]
    ----------
    Nie ma ustawowych terminow w sadach wieczystoksiegowych.
    ----------

    Wniosek zlożyłam 27 maja a wpisu dokonano 2
    września. Ponadto awizo na przesyłkę poleconą z tym wpisem znalazłam w
    skrzynce 17.09 tzn że sąd wysyłał ja do mnie dwa tygodnie.
    ----------
    W niektorych sadach na ekspedycje zarzadzen sedziow sekretariat ma 2
    tygodnie.
    ----------
    Ponadto ci
    idioci jako odbiorcę listu wpisali poprzedniego wlaściciela mieszkania
    w związku z czym nie moge przesyłki tej odebrać.
    ---------
    Jesli zmiana wlasciciela i wpis hipoteki byly dokonywane tym samym
    wnioskiem, to ci idioci musieli powiadomic bylego wlasciciela gdyz jest
    on strona w sprawie.
    ---------
[...]
    Skarge mozesz zlozyc kierownikowi sekretariatu, tudziez przewodniczacemu
    wydzialu. Sprawdzilas, czy w dokumentach sprawy podalas adres do
    korespondencji? Moze zawiadomienia o wpisie poszly na poprzedni adres
    zamieszkania? Uprzedzam z gory, ze sad nie jest od tego, zeby domyslac
    sie, ze skoro ktos kupil mieszkanie to automatycznie tam nalezy kierowac
    korespondencje.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 6. Data: 2008-09-18 12:21:09
    Od: goscius <g...@g...com>

    Heming napisał(a):
    > goscius pisze:
    >
    > [cut]
    >
    > A nie latwiej pojsc do sadu po wypis zamiast pieniaczyc?

    Tez na to wpadłam tylko od milej pani w okienku uslyszałam, ze oni
    osobiści nic mi nie wydadzą, ze trzeba czekac aż przyślą pocztą.

  • 7. Data: 2008-09-18 12:25:30
    Od: goscius <g...@g...com>

    666 napisał(a):

    > Poza tym zawiadomienie z sadu to jedno, a WYPIS z ksi?gi wieczystej z dat? po
    uprawomocnieniu si? postanowienia sadu (zwykle 21 dni
    > po dacie postanowienia s?du) to drugie, i to w?asnie zapewne WYPIS z hipoteki
    musisz dostarczy? do banku.

    Mozliwe, ze masz rację, że to dopiero zwiadomienie przyslali pocztą. W
    związku z tym mam pytanie czy te 21 dni o których piszesz musze
    odczekać od dokonania wpisu czyli od 2 września i po wypis moge sie
    zglosić dopiero 23 wrzesnia? Czy też po wypis moge pójść nawet jutro,
    tylko czy nie będą wymagać okazania tego zawiadomienia ktorego nie
    moge odebrać?

  • 8. Data: 2008-09-18 12:40:31
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Przeczytaj swoją umowe z bankiem, to trochę boli ale nie aż tak bardzo.
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2008-09-18 12:58:02
    Od: Heming <n...@n...pl>

    goscius pisze:

    > Tez na to wpadłam tylko od milej pani w okienku uslyszałam, ze oni
    > osobiści nic mi nie wydadzą, ze trzeba czekac aż przyślą pocztą.

    Ale to co oni Ci mieli przyslac poczta to tylko zawiadomienie o
    zalozeniu ksiegi. Bank zapewne bedzie bardziej zadowolony ze zwyklego
    odpisu, a ten dostajesz w sadzie (o ile ksiega jest ujawniona, tzn. jest
    w postaci elektronicznej) od reki.

  • 10. Data: 2008-09-18 12:59:27
    Od: Heming <n...@n...pl>

    goscius pisze:

    > Mozliwe, ze masz rację, że to dopiero zwiadomienie przyslali pocztą.

    No pewnie, ze to tylko zawiadomienie. Wypisu nikt Ci nie bedzie
    przysylal poczta, zwlaszcza ze wypis kosztuje 30 zł.